-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лабораторні послуги (у сфері захисту прав споживачів)
Проведення лабораторних та інструментальних досліджень, випробовувань, вимірювань та експертизи під час здійснення державного контролю (нагляду) - відповідно тендерної документації.
Торги не відбулися
154 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 350.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 350.00 UAH
Номер:
9bb1914c8c36400180f420651be49a84
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-24-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.02.2020 00:00
Період моніторингу:
24.02.2020 12:46 - 17.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.02.2020 № 13
Черкаси
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 24.02.2020 №13
Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
UA-2020-02-05-002115-a, 05.02.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга СЛАВІЧ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі встановлено порушення пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578 (зі змінами), та частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення пунктів 10, 13, 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу питань: відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляд та оцінка тендерних пропозицій – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами аналізу інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що за лотом 1 відхилено всі тендерні пропозиції згідно з Законом України «Про публічні закупівлі».
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі»; розгляд та оцінка тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, додаток до річного плану та зміни до них; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 05.02.2020 № 3, пояснення, отримане 26.02.2020 від Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель; протокол розкриття тендерних пропозицій; протоколи засідань тендерного комітету від 25.02.2020 № 10 та від 28.02.2020 № 13; тендерні пропозиції ДП «Харківстандартметрологія» та ТОВ «АКАДЕМТЕСТ»; звернення учасника, якого за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції не визнано переможцем, від 26.02.2020 та відповідь замовника від 27.02.2020.
Під час моніторингу встановлено, що у річному плані, в оголошенні про проведення відкритих торгів, в повідомленні про намір укласти договір предмет закупівлі визначений за показником третьої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 р. № 1749, чим порушено пункт 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за №448/28578 (зі змінами).
Відповідно до пункту 7 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 447/28577, замовник/учасник може вносити зміни до інформації, яка вже оприлюднена на вебпорталі, у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». При цьому Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відміняє торги, зокрема, в разі порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі або неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не містить кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушено пункт 13 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та у тендерній документації не вказано, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів саме з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушено пункт 10 частини другої статті 22 цього Закону. Також тендерна документація містить вимогу про надання учасником у тендерній пропозиції інформації про субпідрядників, яких учасник планує залучати до виконання робіт, а у випадку незалучення субпідрядників необхідно подати довідку в довільній формі. Враховуючи, що за цією процедурою закупівлі придбаваються послуги, така вимога тендерної документації не відповідає пункту 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу оцінки та розгляду тендерних пропозицій встановлено, що за лотом 2 (послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Іграшки», 92 послуги), торги не відбулися. За лотом 1 (послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Випробування (дослідження) електропобутового, світлотехнічного та аналогічного обладнання і комплектувальних виробів до них на відповідність нормативній документації», 64 послуги) тендерні пропозиції ТОВ «Харківстандартметрологія» та ТОВ «АКАДЕМТЕСТ» відхилені згідно з протоколами засідань тендерного комітету від 26.02.2020 № 10 та від 28.02.2020 № 13 відповідно, як такі, що не відповідають умовам тендерної документації.
Період усунення порушень:
04.03.2020 11:39 - 19.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2020 11:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області проаналізовано висновок про результати моніторингу закупівлі та враховано зауваження.
Оскільки рішеннями тендерного комітету від 25.02.2020 та 28.02.2020 (протоколи № 10, 13) пропозиції учасників закупівлі були відхилені, торги відмінені, а висновок про результати моніторингу закупівлі оприлюднено лише 04.03.2020, усунути порушення, зазначені у висновку, неможливо.
Дата публікації звіту:
10.03.2020 16:44
Запити/Пояснення
Номер:
65ac96ef016b4799bd0b1eeb2efd3ab7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.02.2020 15:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі лабораторних послуг (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-02-05-002115-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із питання:
1) чому предмет закупівлі визначений за показником третьої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749;
2) чому очікувана вартість закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів не відповідає очікуваній вартості в плані закупівель UA-P-2020-01-31-003835-b;
3) чому у пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету, протокол від 05.02.2020 № 3, не вказано, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій;
4) чому у пункті 7 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога щодо надання інформації про субпідрядників, якщо згідно з пунктом 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна закупівля повинна містити таку вимогу у разі, якщо придбаваються роботи?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. До пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
c1de5f56b5544f98b5997ac16ce5a1f1
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
26.02.2020 16:32
Опис:
На ваш запит повідомляємо наступне:
1) словником національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 23.12.2015 № 1749, передбачено що предмет закупівлі лабораторних послуг в Україні визначений лише за покажчиком третьої цифри. Структура розділу ДК 021:2015 71000000-8 «Архітектурні, будівельні, інженерні та інспекційні послуги» містить лише групу 71900000-7 «Лабораторні послуги», проте, не містить клас.
2) Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівлі. Очікувана вартість лабораторних послуг в плані закупівлі зазначена відповідно до кошторисних призначень, яка не перевищує суму оголошеної закупівлі. Закупівля оголошена відповідно до наявної потреби на даний час. Після проведення процедури закупівлі будуть проведені зміни в річний план закупівлі і залишок призначень буде розподілений на інший вид лабораторних послуг для подальшого проведення процедури закупівлі – відкриті торги.
3) частиною 4 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. Строк дії тендерної пропозиції – установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція втрачає чинність (п. 26 ч. 1.ст. 1 Закону).
Пунктом 10 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Строк дії тендерної пропозиції та всі інші строки, які передбачено тендерною документацією визначаються відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України. Згідно зі ст. 253 ЦКУ перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 27 Закону розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону.
Отже, законодавцем зобов’язано замовників зазначати в тендерній документації саме строк, за умови що він буде не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, проте не зобов’язує прописувати слова «з дати розкриття тендерних пропозицій».
Крім того, наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги, якою передбачено:
«Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними»
«тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом __ днів (зазначається замовником, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій). До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій; учасник має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції та наданого забезпечення тендерної пропозиції»
4) Згідно з пунктом 17 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити вимогу щодо надання інформації про субпідрядників лише у разі закупівлі робіт.
Разом з тим, частина третя цієї ж статті дозволяє включати до тендерної документації іншу інформацію, яку замовник вважає необхідною.
Вимоги до тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель.
Крім того, згідно зі статтею 19 Закону у звіті про результати проведення процедури закупівлі обов’язково зазначається, зокрема у разі закупівлі робіт або послуг – повне найменування та місцезнаходження кожного юридичного суб’єкта господарювання, якого учасник, з яким укладено договір про закупівлю, буде залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю, якщо про це зазначено в договорі про закупівлю.
Отже, дана вимога може бути зазначена замовником у тендерній документації у разі закупівлі робіт або послуг.
Також з приводу цих питань надано роз’яснення Мінекономрозвитку листом від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 «Щодо розробки тендерної документації».
Номер:
127b0d691fac49cfbaf1ad3326524413
Назва:
запит за роз`ясненням
Дата опублікування:
05.03.2020 10:35
Опис:
Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області просить надати роз’яснення змісту висновку щодо порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі.
Так, предмет закупівлі UA-2020-02-05-002115-а Лот № 1: Лабораторні послуги (послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Випробування (дослідження) електропобутового, світлотехнічного та аналогічного обладнання і комплектувальних виробів до них на відповідність нормативній документації»);
Лот №2: Лабораторні послуги (послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Іграшки») визначено за кодом ДК 021:2015 - 71900000-7 – Лабораторні послуги.
Абзацом другим пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 17.03.2016 № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578, передбачено що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником за покажчиком четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 23.12.2015 № 1749.
Разом з тим, словником національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 23.12.2015 № 1749, передбачено що предмет закупівлі - «Лабораторні послуги» - визначений лише за покажчиком третьої цифри.
Структура розділу ДК 021:2015 71000000-8 «Архітектурні, будівельні, інженерні та інспекційні послуги» містить лише групу 71900000-7 «Лабораторні послуги», проте, не містить клас.
Оскільки, з метою виконання повноважень щодо здійснення державного нагляду (контролю) територіальними органами Держпродспоживслужби України постійно проводяться закупівлі лабораторних послуг, просимо надати роз’яснення щодо визначення предмета закупівлі – лабораторні послуги, зокрема, послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Випробування (дослідження) електропобутового, світлотехнічного та аналогічного обладнання і комплектувальних виробів до них на відповідність нормативній документації»; послуги з проведення незалежної експертизи (випробувань) нехарчової продукції в ході здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та ринкового нагляду: «Іграшки».
Номер:
a8901c54d19b4c68a17046217ab85e2b
Назва:
Про надання роз'яснень
Дата опублікування:
06.03.2020 12:12
Опис:
Відповідно до статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 та підпунктів 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області провело моніторинг закупівлі лабораторних послуг (UA-2020-02-05-002115-а) та 04.03.2020 в електронній системі закупівель оприлюднило висновок про результати моніторингу.
Згідно з частиною восьмою статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи відповідно до частини другої статті 19 Конституції України зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності, головні завдання та функції органів державного фінансового контролю визначено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, та статтею 113 Бюджетного кодексу України. Вказаними нормативними актами не надано повноваження органам державного фінансового контролю надавати роз’яснення щодо визначення предмета закупівлі, застосування у роботі Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за №448/28578, та національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 р. № 1749.
Якщо замовник звернувся до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань відповідно до частини восьмої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», то орган державного фінансового контролю надає роз’яснення лише щодо змісту висновку та його зобов’язань.
На запит за роз’ясненням, розміщений в електронній системі закупівель 05 березня поточного року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Черкаській області щодо визначення предмета закупівлі повідомляємо, що відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до пункту 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Наразі – це Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Згідно з пунктами 11-13 частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» основними функціями Уповноваженого органу є розроблення та затвердження порядку визначення предмета закупівлі; надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель; надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу.