-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія Постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг
Завершена
1 923 523.38
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 235.23 UAH
мін. крок: 1% або 19 235.23 UAH
Номер:
cccba896425441a59b12861764ec18a5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-20-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.03.2020 00:00
Період моніторингу:
20.03.2020 16:36 - 11.04.2020 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.03.2020 № 66
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
20.03.2020 № 66
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
43 UA-2020-02-05-001490-b 05.02.2020 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу третього частини третьої статті 17 та пункту 9, 13 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації
вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон),
розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Бородянської селищної ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 05.02.2020, № 26-вт, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ», товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД», товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРНЕРІНГ» та товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕК», протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи засідання тендерного комітету від 28.02.2020
№№ 57, 58, 59 повідомлення про намір укласти договір, договір від 18.03.2020 № 430031706, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 18.03.2020 № 1.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 1 і 7 частини першої статті 17 Закону чим порушено норми абзацу третього частини третьої статті 17 Закону.
Відповідно до розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Замовник в тендерній документації визначив критерій оцінки тендерних пропозицій за «ціною», проте не зазначив інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ) в описі методики оцінки за цим критерієм, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 22 Закону, яким передбачено, що тендерна документація, окрім іншого повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Крім того встановлено, що Замовник в тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
01.04.2020 19:42 - 16.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
01.04.2020 19:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу Державною аудиторською службою України встановлено, що тендерна документація Відділу освіти Бородянської селищної ради містить вимогу щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 1 і 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» чим порушено норми абзацу третього частини третьої статті 17 Закону. Розглянувши та вивчивши тендерну документацію Відділ освіти Бородянської селищної ради (далі Замовник) повідомляє, що відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) тендерна документація повинна містити: вимоги, встановлені ст.17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріями вимогам згідно законодавства. Розглянувши тендерні пропозиції ТОВ «ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД» та ТОВ «Київська обласна ЕК» виявлено, що пропозиції даних учасників не містять документального підтвердження (довідка або лист у довільній формі згідно додатку 2 до тендерної документації) з інформацією про відсутність підстав, визначених у п.1, п.7 ч.1 ст.17 Закону. Відповідно до абз.2 п.2 ч.1 ст.30 Закону: замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо переможець не надав, документи, що підтверджують відсутність підстав передбачених ст.17 цього Закону. Але відповідно до рішення тендерного комітету (протокол №58 від 28.02.2020 р.) Відділу освіти Бородянської селищної ради тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД» відхилено відповідно до п.4 ч.1 ст.30 Закону, як таку , що не відповідає умовам тендерної документації даної закупівлі. Пропозиція учасника ТОВ «Київська обласна ЕК» відповідає умовам тендерної документації (протокол №60 від 28.02.2020 р.), не зважаючи на те, що учасником не надано документального підтвердження (довідка або лист у довільній формі згідно додатку 2 до тендерної документації) з інформацією про відсутність підстав, визначених у п.1, п.7 ч.1 ст.17 Закону. Відповідно до абз.3 ч.3 ст.17 Закону: Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених п.1 і 7 ч.1 цієї статті. Замовник, керуючись абз.3 ч.3 ст.17 Закону не вимагав від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених п.1 і 7 ч.1 с.17 Закону.
Відповідно до висновку Державна аудиторська служба України зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку. Відповідно до ч.2 ст.23 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до ст.7-1 Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше ніж сім днів. Так як процедура закупівлі вже завершена, наразі не має можливості для внесення змін до тендерної документації. Відділом освіти Бородянської селищної ради взято до уваги дане зауваження та здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому.
За результатами моніторингу Державною аудиторською службою України встановлено: відповідно до розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Замовник в тендерній документації визначив критерій оцінки тендерних пропозицій за «ціною», проте не зазначив інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ) в описі методики оцінки за цим критерієм, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 22 Закону, яким передбачено, що тендерна документація, окрім іншого повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Розглянувши та вивчивши тендерну документацію, встановлено, що у розділі ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» п.10 «Підготовка пропозицій» зазначено, що Учасник визначає ціну пропозиції з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, усіх інших витрат. Відповідно до абз.5 ч.2 ст.21 в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків та зборів. Очікувана вартість предмета закупівлі згідно ДК 021 2015: 09310000-5 - Електрична енергія
(Постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) - 1`923`523.38 грн (з ПДВ).
Відповідно до ч.2 ст.23 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до ст.7-1 Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше ніж сім днів. Так як процедура закупівлі вже завершена, наразі не має можливості для внесення змін до тендерної документації. У зв’язку з вищевикладеним і неможливістю внесення змін до тендерної документації на даному етапі, взято до уваги дане зауваження та здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому.
За результатами моніторингу Державною аудиторською службою України встановлено, що Замовник в тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій не було зазначено у тендерній документації, тому що електронна система встановлює його автоматично. Відповідно до ч.2 ст. 21 Закону строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу. Враховуючи вищесказане закупівля оголошена 05.02.2020 року , кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 20.02.2020 р. не менше ніж 15 днів відповідно до ч.2 с. 21 Закону.
Відповідно до ч.2 ст.23 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до ст.7-1 Закону, або за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше ніж сім днів. У зв’язку з вищевикладеним і неможливістю внесення змін до тендерної документації на даному етапі, взято до уваги дане зауваження та здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому.
Дата публікації звіту:
08.04.2020 16:45