• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

бандаж чорновий для залізничного рухомого складу

бандаж чорновий для залізничного рухомого складу

Завершена

119 228 532.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 596 142.66 UAH
Номер: 4ae75773b6724b27999d0e89ed3ada12
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-11-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.12.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.12.2020 16:11 - 06.01.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.12.2020 № 242 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.12.2020 № 242 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-02-04-002241-a, 04.02.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 25.11.2020 №003100-18/7905-2020. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону, та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, а також невідповідність вимогам статей 30,32 Закону. За результатами аналізу питань надання роз’яснення на звернення встановлено порушення частини 1 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами моніторингу щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує: здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, усунення порушення частини третьої статті 17 Закону, пункту 2 частини другої статті 22 Закону та частини 1 статті 23 Закону шляхом недопущення таких порушень в подальшому; здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 4 частини 1 статті 30 Закону шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 грудня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснення на звернення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Центр забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця»" (далі – Замовник) UA-P-2020-02-04-001592-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.04.2020, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "МС ТРЕЙД УКРАЇНА" (далі – ТОВ "МС ТРЕЙД УКРАЇНА") та товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" (далі – ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА"), протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.04.2020, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" від 22.04.2020, договір від 07.05.2020 № ЦЗВ-04-00520-01. Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання учасником торгів інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пунктах 2, 8 частини першої статті 17 Закону. Крім того, у пункті 1.6 Розділу 1 тендерної документації міститься вимога щодо надання учасниками одночасно з поданням документів на підтвердження відсутності підстав, визначених частинами 1 і частиною 2 статті 17 який переможець закупівлі має надати Замовнику у строк що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення у електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, корегованої цінової пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону згідно Додатку №3 у письмовому вигляді або цінової пропозиція в разі якщо за результатами аукціону учасник не змінював ціну згідно Додатку №3. Корегована цінова пропозиція та цінова пропозиція не може містити арифметичних помилок, зокрема не допускається розходжень між ціною одиниці та підсумковою ціною, одержаною шляхом множення ціни за одиницю на кількість або інших арифметичних дій. Ціна пропозиції в корегованій ціновій пропозиції та ціновій пропозиції мають відповідати остаточній ціні пропозиції за результатами аукціону або первинній ціні пропозиції, відповідно. Наявність арифметичних помилок або невідповідностей умовам Додатку № 3 тендерної документації в ціновій пропозиції учасника призводить до її відхилення. Ненадання переможцем процедури закупівлі корегованої цінової пропозиції, яка не містить арифметичних помилок, у строк визначений Додатком №6, буде розцінено Замовником як відмова від підписання договору переможцем торгів відповідно до частини 3 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено можливості надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Підстави для відхилення тендерної пропозиції визначені у статті 30 Закону. Ненадання документів після кінцевого строку подання тендерних пропозицій (окрім ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, вказаних у статті 17 Закону) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника і не може бути розціненою Замовником як відмова від підписання договору переможцем торгів відповідно до ч.3 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо ненадання переможцем процедури закупівлі корегованої цінової пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону, яка не містить арифметичних помилок після закінчення торгів (на вимогу Замовника) суперечать нормам статей 25, 28 та 30,32 Закону. Моніторингом встановлено, що відповідно до частини 1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Аналогічна вимога передбачена замовником у тендерній документації (пункт 2.1 Розділу 2). Однак, відповідно до інформації, розміщеної в інформаційно–телекомунікаційній системі закупівель «ProZorro», замовником роз’яснення на звернення оприлюднено 17.03.2020, при тому, що вимоги про усунення порушення була оприлюднена 20.02.2020. Отже, замовником на порушення вимог частини 1 статті 23 Закону роз’яснення на звернення оприлюднено зі збігом визначеного Законом терміну. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 22 Закону тендерна документація, серед інших, повинна містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції. Пунктом 1.7 Розділу 1 тендерної документації Замовника визначено, що під час проведення процедур закупівель усі документи викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Проектна та технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Однак, на підтвердження відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону та відповідно до Додатку №6 Розділу І тендерної документації учасник ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" в складі своєї пропозиції надав копію наказу на затвердження антикорупційної програми на підприємстві, копію наказу на призначення уповноваженої особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми та антикорупційну програму російською мовою без завіреного перекладу українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. При цьому, антикорупційної програми не може бути віднесена до проектної, технічної документації, а також до документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Отже, пропозиція ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Однак, Замовник на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону не відхилив пропозицію ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА", як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, а уклав з ним договір від 07.05.2020 № ЦЗВ-04-00520-01 на суму 119 224 680,0 гривень.
Період усунення порушень: 30.12.2020 11:19 - 19.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.12.2020 11:19

Оскарження висновку в суді

Опис: 16.01.2021 до Окружного адміністративного суду міста Києва філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» подано позовну заяву до Державної аудиторської служби України (Західний офіс Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області) про визнання протиправним та скасування висновку від 30.12.2020 про результати моніторингу закупівлі за ідентифікаторами № UA-2020-02-04-002241-a
Дата публікації: 16.01.2021 11:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2020-02-04-002241-a Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 30 грудня 2020 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі бандаж чорновий для залізничного рухомого складу (ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху) (номер закупівлі в ЦБД UA-2020-02-04-002241-a). Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону, невідповідність вимогам статей 30,32 Закону, порушення частини 1 статті 23 Закону, порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД UA-2020-02-04-002241-a) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020) Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020). Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку. 1. Щодо порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та щодо порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону. У висновку ДАСУ зазначено, що «на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання учасником торгів інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пунктах 2, 8 частини першої статті 17 Закону». Зазначаємо, що Додаток № 4 до тендерної документації містить вимоги до документу «Дані на товар» та не містить жодних вимог, що зазначені у згаданій частині висновку ДАСУ. Отже, Замовник не може надати заперечення в цій частині через відсутність предмету заперечення. 2. Щодо невідповідність вимогам статей 30,32 Закону (корегована цінова пропозиція). Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини другої статті 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Звертаємо увагу, що зазначені у висновку ДАСУ умови тендерної документації не оскаржувалися та щодо них не висувалися жодні вимоги, а також відсутні звернення щодо роз’яснень. 3. Щодо порушення частини 1 статті 23 Закону. У висновку ДАСУ зазначено, що «замовником роз’яснення на звернення оприлюднено 17.03.2020, при тому, що вимоги про усунення порушення була оприлюднена 20.02.2020. Отже, замовником на порушення вимог частини 1 статті 23 Закону роз’яснення на звернення оприлюднено зі збігом визначеного Законом терміну». Зазначаємо, що відповідно до абзаців 3 та 4 частини другої статті 23 Закону у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. Замовником при розміщенні відповіді на вимогу були перенесені строки подання тендерних пропозицій відповідно до вимог Закону, отже Замовником були виконані всі вимоги законодавства. 4. Щодо порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. У висновку ДАСУ зазначено, що «відповідно до пункту 12 частини 1 статті 22 Закону тендерна документація, серед інших, повинна містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції. Пунктом 1.7 Розділу 1 тендерної документації Замовника визначено, що під час проведення процедур закупівель усі документи викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Проектна та технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Однак, на підтвердження відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону та відповідно до Додатку №6 Розділу І тендерної документації учасник ТОВ "ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА" в складі своєї пропозиції надав копію наказу на затвердження антикорупційної програми на підприємстві, копію наказу на призначення уповноваженої особи, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми та антикорупційну програму російською мовою без завіреного перекладу українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. При цьому, антикорупційної програми не може бути віднесена до проектної, технічної документації, а також до документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям». Звертаємо увагу, що пунктом 3.6 тендерної документації передбачено, що перелік документів, що подаються учасником для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам відповідно до статей 16, 17 Закону, зазначені в Додатку №2 до тендерної документації. Пунктом 3.1 додатку №2 до тендерної документації передбачено, що учасник має надати довідку довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою з інформацією про відсутність підстав, визначених у частинах 1, 2 статті 17 Закону за орієнтовним зразком відповідно додатку № 5 до тендерної документації. Додаток № 5 до тендерної документації містить орієнтовний зразок надання інформації у вигляді довідки про відсутність підстав тендерного комітету у відмові в участі процедурі закупівлі згідно статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому пункт 6 зазначеного зразку довідки викладено у наступній редакції: «Учасник має затверджену антикорупційну програму та призначено уповноваженого з антикорупційної програми». Умовами тендерної документації не передбачено надання на підтвердження зазначеної інформації жодних додаткових документів. Учасник ТОВ «ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА» у складі своєї тендерної пропозиції на виконання зазначених вище вимог тендерної документації надав довідку від 18.03.2020 р. № 157/з, яка повністю відповідала умовам тендерної документації. Інші документи, які учасник надав додатково, зокрема, наказ про затвердження антикорупційної політики, сприймалися замовником суто як довідкова інформація та на оцінку тендерної пропозиції не впливали.
Дата публікації звіту: 06.01.2021 14:50