• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

23 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 117 000.00 UAH
Номер: 83157dab8c3f45218fc18016adc69de5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-21-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 21.09.2020 19:37 - 13.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.09.2020 № 191 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 18.09.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.09.2020 № 191 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 25 UA-2020-02-03-003959-a 03.02.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 607-06-26, kurgan_anna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту другого частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди від 27.04.2020 №2, від 29.04.2020 №3, від 30.04.2020 №4, від 13.08.2020 №5 та від 18.09.2020 №6 до Договору на зміну ціни за одиницю товару у бік збільшення, без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку. За результатами моніторингу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності надання відповіді на звернення, відповідності тендерних пропозицій вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткових угод від 27.04.2020 №2, від 29.04.2020 №3, від 30.04.2020 №4, від 13.08.2020 №5 та від 18.09.2020 №6 до Договору, розірвання Договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності надання відповіді на звернення, відповідності тендерних пропозицій вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Остерської квартирно-експлуатаційної частини району (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 03.02.2020 №8, тендерну пропозицію ТОВ «Торгова електрична компанія», протокол засідання тендерного комітету Замовника від 26.03.2020 № 54, повідомлення про намір укласти договір від 26.03.2020 року, договір про постачання електричної енергії споживачу від 10.04.2020 № 113, додаткові угоди від 21.04.2020 №1, від 27.04.2020 №2, від 29.04.2020 №3, від 30.04.2020 №4, від 13.08.2020 №5 та від 18.09.2020 №6, відповідь Замовника на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.10.2020 року з додатками. В ході моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що відповідно до пункту другого частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Так, відповідно до додаткової угоди від 27.04.2020 №2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару, а саме: з 1,607 грн з ПДВ за 1 кВт год до 1,692171 грн з ПДВ за 1 кВт год. Також, відповідно до додаткової угоди від 29.04.2020 №3 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару, а саме: з 1,692171 грн з ПДВ за 1 кВт год до 1,86132 грн з ПДВ за 1 кВт год. Крім того встановлено, що додатковою угодою від 30.04.2020 №4 внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару, а саме: з 1,86132 грн з ПДВ за 1 кВт год до 1,99716 грн з ПДВ за 1 кВт год. Також, відповідно до додаткової угоди від 13.08.2020 №5 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару, а саме: з 1,99716 грн з ПДВ за 1 кВт год до 2,098956 грн з ПДВ за 1 кВт год. В одночас, відповідно до додаткової угоди від 18.09.2020 №6 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару, а саме: з 2,098956 грн з ПДВ за 1 кВт год до 2.30885 грн з ПДВ за 1 кВт год. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. В ході проведення моніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби було направлено запит Замовнику для надання пояснень від 05.10.2020 року з приводу збільшення ціни за одиницю товару. Відповідь на зазначений запит надано від 07.10.2020. У відповіді Замовником надано пояснення, якими не обґрунтовано збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку, оскільки в зазначених довідках Торгово-промислової палати визначені середні споживчі ціни в торговій зоні ОЕС України на ринку (середньозважені ціни), які не містять інформації щодо коливання цін. Враховуючи вищевикладене та те що Замовником не надано в електронній системі закупівель жодного документу, яким би було підтверджено саме коливання ціни за одиницю товару, щодо товару який є предметом закупівлі та на який Замовник відповідно до додаткових угод від 27.04.2020 №2, від 29.04.2020 №3, від 30.04.2020 №4, від 13.08.2020 №5 та від 18.09.2020 №6 змінював ціну у бік зростання, Замовником порушено вимоги пункту другого частини четвертої статті 36 Закону та пункту 1.5 розділу І Договору.
Період усунення порушень: 13.10.2020 18:55 - 28.10.2020 23:00
Дата публікації висновку: 13.10.2020 18:55

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ оскаржено Замовником до Чернігівського окружного адміністративного суду (14005, м. Чернігів, вул. Київська,23, позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби), вих. №2562 від 23.10.2020)
Дата публікації: 26.10.2020 17:10

Запити/Пояснення