-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (Соки фруктові різні)
Місце поставки: згідно документації.
Завершена
360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
Номер:
91be3388a2e04496b0ad433421c9211e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-10-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.04.2020 00:00
Період моніторингу:
10.04.2020 16:19 - 05.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.04.2020 № 66
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.04.2020 № 66.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-02-03-003007-a 03.02.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 3 статті 17 та частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм частини 1 статті 30 Закону
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця..
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівське училище фізичної культури» на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію ФОП Баландюх Ірина Омелянівна (в частині правомірності відхилення), ФОП Боднарчук Мирослава Несторівна, повідомлення про намір укласти договір, договір № 16 від 14.03.2020 року.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону в Додатку № 3 до тендерної документації для переможця торгів встановлено вимогу щодо подання інформації в довільній формі про те, що відомості про юридичну особу, яка є переможцем, не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (або інформацію про неможливість надання зазначених відомостей у зв’язку з тим, що зазначений реєстр не функціонує), в той час, як така інформація міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним.
Моніторингом встановлено, що згідно Додатку №3 тендерної документації переможець торгів для підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону повинен надати документ який містить відомості про відсутність судимості, виданий Департаментом інформаційних технологій МВС України, інформаційними підрозділами Національної поліції України в областях та місті Києві, виданий не раніше ніж за 30 днів до дати подання про те, що службову (посадову) особу Учасника, яка підписала тендерну пропозицію, або фізичну особу, яка є Учасником, не було засуджено за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку.
Також, відповідно до додатку 3 до тендерної документації переможець торгів повинен надати довідку відповідного уповноваженого органу про відсутність заборгованості по обов'язкових податках і зборах (обов'язкових платежах), видана не раніше ніж за 10 днів до дати розкриття тендерних пропозицій (в т.ч. сформовано користувачем самостійно через особистий кабінет платника податків з можливістю перевірки її автентичності он-лайн).
Згідно частини 1 статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Проте переможцем торгів ФОП «БОДНАРЧУК МИРОСЛАВА НЕСТОРІВНА» не завантажено через електронну систему закупівель вищезазначених документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Водночас, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено пропозиції ФОП «БОДНАРЧУК МИРОСЛАВА НЕСТОРІВНА», а укладено договір від 14.03.2020 року № 16
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK2-17-2п не підтвердилась.
Період усунення порушень:
24.04.2020 14:41 - 12.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2020 14:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на інформацію розміщену на сайті уповноваженого органу про виявлені порушення під час здійснення моніторингу, ID моніторингу UA-M-2020-04-10-000037 ● 91be3388a2e04496b0ad433421c9211e, тендерної закупівлі за предметом ДК 021:2015 - 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (Соки фруктові різні), Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-02-03-003007-a, ID: 2c1f48a4580746b19c1e4b1e3acc1f91, щодо не надання переможцем згаданої закупівлі, фізичною особою-підприємцем Боднарчук Мирославою Несторівною, документів, що підтверджують відсутність підстав для відхилення учасника згідно статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», повідомляємо, що у абзаці 2 частини 3 статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (що був чинний на момент проведення процедури закупівлі) не зазначається спосіб за допомогою якого мають бути надані документи, що підтверджують відсутність підстав визначених статтею 17. В тому числі зазначаємо, що у Додатку 3 до тендерної документації, також не визначено способу надання згаданих вище документів. З чого можна зробити висновок, що учасник-переможець може надати зазначені документи у будь-який зручний для нього спосіб (або шляхом завантаження в електронну систему, або ж відповідно наданням оригіналів документів безпосередньо замовнику у паперовому вигляді (що власне і було зроблено).
Надання учасником документів, що передбачені для переможця процедури закупівлі у паперовому вигляді жодним чином не порушує норми законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» №922 (який був чинним на момент проведення закупівлі) та тендерної документації, а відтак відхилення його тендерної пропозиції на підставі того, що довідки не були завантажені у електронну систему було б незаконним.
Даний спосіб надання документів ніяким чином не порушує норми ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимоги тендерної документації на дану закупівлю.
Отже, зазначаємо, що учасник - переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, документально підтвердив відсутність підстав для відмови в участі у процедурі та надав документи, що визначені у Додатку № 3 до тендерної документації, а саме надав наступні документи:
- довідка про відсутність не знятої чи не погашеної у встановленому порядку судимості у учасника-переможця за злочини, вчинені з корисливих мотивів видану уповноваженим на це органом не раніше як за 30 днів відносно дати кінцевого терміну подання пропозицій;
- довідка про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) видана уповноваженим на це органом, що була чинна на момент її надання учасником;
У зв’язку із цим, Замовник, не мав підстав для відхилення пропозиції учасника, фізичної особи-підприємця Боднарчук Мирослави Несторівни, згідно із пунктом 2 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону в Додатку № 3 до тендерної документації для переможця торгів встановлено вимогу щодо подання інформації в довільній формі про те, що відомості про юридичну особу, яка є переможцем, не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (або інформацію про неможливість надання зазначених відомостей у зв’язку з тим, що зазначений реєстр не функціонує), в той час, як така інформація міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним.
Вважаємо за необхідне зазначити, що вимоги частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» містять наступне формулювання:
Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отож, згідно вищенаведеного вбачається, що Замовник самостійно визначає
спосіб надання інформації, передбаченої пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті переможцем процедури закупівлі. Звертаємо увагу, що ЗУ «Про публічні закупівлі» №922 (що був чинний на момент проведення процедури закупівлі) не містив чіткої та прямої заборони включати до тендерної документації вимоги щодо підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відтак включення до тендерної документації вимоги щодо надання інформації в довільній формі щодо відсутності відомостей про юридичну особу - переможця у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (або інформацію про неможливість надання зазначених відомостей у зв’язку з тим, що зазначений реєстр не функціонує) не є порушенням.
Крім цього, станом на сьогоднішній день, між замовником та ФОП Боднарчук Мирославою Нестерівною вже укладений договір про закупівлі і розірвання даного договору призведе до перебою харчування в навчальному закладі.
З огляду на вищенаведене вважаємо, що зобов’язання Західного офісу Держаудитслужби «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору» є безпідставними, а розірвання договору призведе до порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Поряд з тим, на виконання вимоги Західного офісу Держаудитслужби «протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень» надаємо цей лист разом з додатками:
- Довідка про відсутність заборгованості від 02.03.2020 р.;
- Довідка МВС від 06.03.2020 р.
Дата публікації звіту:
04.05.2020 13:39