-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин, дизельне паливо
Завершена
3 312 690.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 563.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 563.45 UAH
Номер:
7b0b055d69614af18976d27356abcc41
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-17-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.09.2020 00:00
Період моніторингу:
17.09.2020 19:21 - 09.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.09.2020 № 190
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 16.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 17.09.2020 № 190
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2020-01-31-003201-a 31.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди від 16.04.2020 №1 та від 06.08.2020 №6 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, правильності відхилення тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання договору та додаткових угод відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, правильності відхилення тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності укладання та оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Благоустрій міста Ізюма» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника (протокол від 31.01.2020), тендерну пропозиції Товартства з обмеженою відповідальністю «ЛІВАЙН ТОРГ» (далі – ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ»), тендерну пропозиції Товартства з обмеженою відповідальністю «Татнєфть - АЗС - Україна» (далі – ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 24.02.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.03.2020, повідомлення про намір укласти договір від 02.03.2020, договір від 20.03.2020 №10-13/Т, додаткова угода від 16.04.2020 № 1, додаткова угода від 08.05.2020 № 2, додаткова угода від 20.05.2020 №3, додаткова угода від 25.05.2020 №4, додаткова угода від 25.05.2020 №5, додаткова угода від 06.08.2020 №6, надане через електронну систему закупівель пояснення Замовника від 23.09.2020.
Моніторингом питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» не відповідає вимогам тендерної документації.
Вимогами пункту 5 розділу 3 тендерної документації передбачено надання копії виконаних аналогічних договорів, з переліку, визначеного згідно довідки про досвід виконання аналогічних договорів, але не менше трьох аналогічних договорів.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» надано аналогічний договір від 09.01.2019 №13, укладений з Відділом освіти Сахновщинської районної державної адміністрації, не в повному обсязі, а саме відсутні додаткові угоди від 27.12.2018 №12 та від 09.01.2019 №13, які є його невід’ємними частинами.
Отже, тендерною пропозицією не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію в частині не підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, що не відповідає пункту 5 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Однак, на порушення пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав договір від від 20.03.2020 №10-13/Т.
Моніторингом питання дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «Татнєфть- АЗС- Україна» від 20.03.2020 №10-13/Т на суму 2 852 850,00 гривень.
Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Відповідно до додаткової угоди від 16.04.2020 №1 до договору сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за 1 л дизельного палива до 22,68 грн, а також зменшено кількість дизельного палива до 102571,43 л.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються ціновою довідкою Харківської торгово-промислової палати (далі – Довідка) від 02.04.2020 №353/20.
Однак, зазначена інформація у Довідці від 02.04.2020 №353/20 відображає інформацію щодо товарних цін, що склалися станом на 02.04.2020. Зокрема на дизельне паливо ціни становили в розмірі від 20,99 грн/л до 25,99 грн/л.
Таким чином, Довідка від 02.04.2020 №353/20 не підтверджує коливання цін дизельного палива на ринку в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додаткової угоди № 1 до договору (з 20.03.2020 року по 16.04.2020 року) чим в свою чергу укладання додаткової угоди від 16.04.2020 №1 до Договору, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону та п.п. 4.1 Розділу ІІI Договору.
Відповідно до додаткової угоди від 06.08.2020 №6 до договору сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціни за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива, які склали –20,82 грн та 22,68 грн відповідно, а також зменшено кількість бензину А-92 до 21 587,90 л та дизельного палива до 100 721,87 л.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються ціновою Довідкою від 04.08.2020 №794/20.
Однак, зазначена інформація у Довідці від 04.08.2020 №794/20 відображає інформацію щодо товарних цін, що склалися станом на 04.08.2020. Зокрема на бензин А-92 ціни становили в розмірі від 19,80 грн/л до 24,99 грн/л, на дизельне паливо – в розмірі від 18,80 грн/л до 24,99 грн/л.
Таким чином, Довідка від 04.08.2020 №794/20 не підтверджує коливання цін дизельного палива на ринку в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додаткової угоди № 6 до договору (з 20.03.2020 року по 06.08.2020 року) чим в свою чергу укладання додаткової угоди від 06.08.2020 №6 до Договору, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону та п.п. 4.1 Розділу ІІI Договору.
Отже, Довідки від 02.04.2020 №353/20 та від 04.08.2020 №794/20 не підтверджують коливання росту ціни в бік збільшення, що в свою чергу свідчить про відсутність підстав укладення додаткових угод.
Таким чином, Замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.
Період усунення порушень:
29.09.2020 12:11 - 14.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2020 12:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За висновком про результати моніторингу закупівлі «Бензин, дизельне паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-31-003201-a) згідно зобов’язання щодо усунення порушень законодавства, з огляду на встановлені порушення Північно-східним офісом Держаудитслужби, Комунальне підприємство «Благоустрій міста Ізюма» (далі - Замовник) здійснило заходи по розірванню договору та додаткових угод до нього згідно законодавства.
Угода про розірвання договору з ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» додається в сканованому вигляді.
Дата публікації звіту:
06.10.2020 17:30
Запити/Пояснення
Номер:
95b0b39084fa4ac7a4873748724099bc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.09.2020 13:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин, дизельне паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-31-003201-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Просимо надати пояснення з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надати документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9187365dd7ae427a8d39296bfce5cf44
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
23.09.2020 20:14
Опис:
Про надання інформації
У зв’язку з проведення моніторингу закупівлі «Бензин, дизельне паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-31-003201-a) Комунальне підприємство «Благострій міста Ізюма» (далі - Замовник) надає пояснення по суті запиту з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надає документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Відповідно п.2 ч.4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) , на підставі листа ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» від 16.04.20 р. та цінової довідки Харківської торгово-промислової палати № 353/20 від 02 квітня 2020 року, укладено Додаткову угоду № 1 від. 16.04.2020 року до договору про закупівлю товарів № 10-Із/Т від 20.03.2020 року на зміну ціни за одиницю товару, а саме ціну за літр Дизельного палива підвищити до 22,68 грн., на 54 копійки, не більше ніж на 10 відсотків, без збільшення суми визначеної в договорі. Протокол засідання уповноваженої особи від. 16.04.20 року та додаткова угода №1 від 16.04.20 року оприлюднена на сайті уповноваженого органу. Лист від ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» від 16.04.20 р. та цінова довідка Харківської торгово-промислової палати № 353/20 від 02 квітня 2020 року додається.
На підставі листа ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» від 06.08.20 р. та цінової довідки Харківської торгово-промислової палати № 794/20 від 04 серпня 2020 року, укладено Додаткову угоду № 6 від 06.08.2020 року до договору про закупівлю товарів № 10-Із/Т від 20.03.2020 року на зміну ціни за одиницю товару, а саме ціну за літр Дизельного палива підвищити до 21,48 грн., та ціну за літр Бензин А 92 підвищити до 20,82 грн., не більше ніж на 10 відсотків, без збільшення суми визначеної в договорі. Протокол засідання уповноваженої особи від. 06.08.20 року та додаткова угода №6 від 06.08.20 року оприлюднена на сайті уповноваженого органу. Лист від ТОВ «Татнєфть-АЗС-Україна» від 06.08.20 р. та цінова довідка Харківської торгово-промислової палати № 794/20 від 04 серпня 2020 року додається.
Номер:
7eaad76509bc4c419a3d5bda8f6358a6
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
02.10.2020 15:03
Опис:
За висновком про результати моніторингу закупівлі «Бензин, дизельне паливо» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-31-003201-a) Комунальне підприємство «Благоустрій міста Ізюма» (далі - Замовник) звертається за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Керуючись ч. 8 ст. 8 Закону України “Про публічні закупівлі” просимо роз’яснити зміст висновку та зобов’язань, визначених у висновку, а саме:
1. Яким чином КП “Благоустрій міста Ізюма” повинно здійснити усунення порушень, про які зазначено у висновку, оприлюдненого 29.09.2020 р., та розірвати договір та додаткові угоди при умові, що чинними договорами не передбачено право їх розірвання в односторонньому порядку, а чинне законодавство, зокрема ст. 651 ЦК України та ст. 188 ГК України, визначає, що розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом?
2. Окрім цінової довідки Торгово-промислової палати України, якого саме документального підтвердження потребує обставина коливання ціни товару на ринку та яким чином розраховується пропорційне збільшення ціни такого товару на ринку?