• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія (універсальна послуга)

Торги відмінено

310 791.70 UAH з ПДВ
Номер: 1cf3c859adda483d87bbc75b49452405
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-15-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.04.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 15.04.2020 13:29 - 08.05.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 15.04.2020 № 25 Черкаси Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 15.04.2020 № 25 Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі UA-2020-01-28-001458-c, 28.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга СЛАВІЧ
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 98) 990-57-95, tender23_31@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу обґрунтування та наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020). За результатами аналізу дотримання строків та порядку під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення частини четвертої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020). За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: За результатами аналізу інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради відмінено процедуру закупівлі відповідно до частини четвертої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані (додатку); обґрунтування та наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації щодо закупівлі; дотримання строків та порядку під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік з додатками та змінами до нього; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2020-01-28-001458-c; протокол проведення переговорів від 24.01.2020 № 2; пояснення від 16.04.2020, отримане від Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель; звіт про результати проведення процедури закупівлі; протокол засідання тендерного комітету від 15.04.2020 № 26. За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 02.04.2020) (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому, у пункті 14 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» Замовник зазначив про відсутність конкуренції та те, що єдиним постачальником універсальних послуг на території області є ТОВ «Черкасиенергозбут», тоді як у пункті 3-1 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» вид предмета закупівлі визначено – товар. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні закону не належить до сфери природних монополій, та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на січень 2020 року суб’єктам господарювання видано понад 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. При цьому, ТОВ «Черкасиенергозбут» відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики станом на січень 2020. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua. Слід зазначити, що Замовником не проводилися відкриті торги на закупівлю електричної енергії, які могли стати підставою для застосування даної процедури закупівлі. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону. Під час проведення моніторингу також встановлено, що Замовником не укладено договір про закупівлю у строки, визначені частиною третьою статті 35 Закону. Відповідно до частини четвертої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником, зокрема, у разі не підписання учасником договору про закупівлю у строк 20 днів - у разі закупівлі електричної енергії, послуг з її передавання та розподілу, з дня оприлюднення на вебпоталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 23.04.2020 14:31 - 09.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 23.04.2020 14:31

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуті шляхом відміни закупівлі на підставі ч. 4 ст. 35 Закону, а саме: непідписання учасником договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Дата публікації звіту: 06.05.2020 11:43

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Замовник відмінив процедуру закупівлі
Дата публікації: 06.05.2020 13:15

Запити/Пояснення