-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
1 036 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
cecba92a96a348fd9facf5beec7825cc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-28-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.01.2020 00:00
Період моніторингу:
28.01.2020 12:13 - 19.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.01.2020 №5
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 28.01.2020 №5
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8. UA-2020-01-20-005293-с 20.01.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення норм пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень законодавства про публічні закупівлі не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та відповідно частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2020 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» (далі – замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 27 січня 2020 року №ВІ-124700, пояснення від 30 січня 2020 року, отримане від замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини першої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток.
За результатами моніторингу установлено, що в пункті 13 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі), не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні Закону не належить до сфери природних монополій, та є конкурентним видом діяльності. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України з метою врегулювання проблемних питань, пов’язаних із закупівлею електричної енергії, з врахуванням відповіді Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 05 грудня 2018 року № 11537/13.1/7-18, надало лист-роз’яснення від 13 грудня 2018 року № 3304-04/54502-07, у якому зазначено, що станом на 30 листопада 2018 року нові ліцензії на постачання електричної енергії споживачу отримало 224 суб’єкти господарювання.
При цьому, відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, місцем провадження діяльності енергопостачальника є територія України.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Зважаючи на зазначене, замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Вимогами пункту 2 Наказу № 490 передбачено, що після внесення усієї обов’язкової інформації до форм документів, які затверджені Уповноваженим органом, на них накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Однак, замовником на форму річного плану закупівель та повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі накладено електронну цифрову печатку даного підприємства, чим порушено вимоги пункту 2 Наказу №490.
Період усунення порушень:
05.02.2020 11:32 - 20.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
05.02.2020 11:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В результаті проведеного моніторингу даної закупівлі Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі. Як висновок, Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язало розірвати договір на постачання електроенергії з постачальником універсальних послуг.
Тому, рішенням тендерного комітету, підтвердженого протоколом №26 від 11.02.2020 р., було вирішено розірвати діючий Договір про постачання електроенергії з ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» №ВІ-124700 від 27.01.2020 року за згодою сторін, керуючись пунктом 13.5 цього Договору, шляхом підписання додаткової угоди №2 від 11.02.2020 р.
Дата публікації звіту:
11.02.2020 12:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення шляхом розірвання договору від 27.01.2020 №ВІ-124700 додатковою угодою від 11.02.2020 №2
Дата публікації:
11.02.2020 14:52
Запити/Пояснення
Номер:
970b96897787428b8530ecde79846c46
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.01.2020 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.02.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-01-20-005293-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
1.З яких підстав застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону (надати обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування вказаної переговорної процедури закупівлі)?
2.З яких підстав на форму річного плану про закупівлю електричної енергії на 2020 рік та форму повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури накладено електронну печатку замовника?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучено його документальне підтвердження.
Номер:
f4233b6dffb54223a6cd6994086d9c03
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
30.01.2020 09:33
Опис:
Розглянувши даний запит, тендерний комітет КНП «ТМО «ВОЦЕМ ДМК ВОР» повідомляє наступне:
1. У зв’язку із прийняттям Закону України «Про ринок електричної енергії», Міністерством економіки, торгівлі та сільського господарства України та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг були надані роз’яснення, згідно яких здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками згідно з положенням Закону, має здійснюватися за процедурою відкритих торгів. Останні роз’яснення №3304-04/54502-07 по даному питанні датовані 13.12.2018 року.
Але, згідно змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» , який набирає чинності 01.01.2019, тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих не побутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. Електроустановки нашого некомерційного підприємства саме потужністю до 150 кВт.
Також, згідно листа Вінницької обласної державної адміністрації №01.01-53/7119 від 14.11.2018 року чітко визначено, що згідно отриманої ліцензії виданої відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.06.2018 №429, на ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» покладено функції постачальника універсальних послуг на закріплені території – адміністративній території Вінницької області. Постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими прозорими цінами, що формуються ним відповідно до методики затвердженої Регулятором, та включають: ціну купівлі електричної енергії, ціну на послуги постачальника універсальних послуг, ціну на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Також, на етапі планування процедури закупівлі електроенергії та визначення моделі її проведення, було використано всеукраїнський досвід та приклади закупівлі даного товару за державні кошти, в тому числі переговорну процедуру (скорочену) закупівлі електричної енергії на 2020 рік Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на суму 3 878 800,00 грн., оприлюдненої на сайті Прозоро, ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-20-003590-b.
Листом Вінницької обласної державної адміністрації №01.01-52/563 від 24.01.2020 року було інформовано, що у зв’язку із неоднозначним застосуванням законодавства при закупівлях бюджетними установами електроенергії як універсальної послуги, обласною державною адміністрацією було направлено звернення Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо надання відповідних роз’яснень. На даний час об’єктивних роз’яснень не отримано.
Враховуючи вищевикладене, та об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо розподілу та передачі електричної енергії (універсальної послуги), єдиним можливим постачальником у Вінницькій області є лише - ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
Тому, було прийнято рішення, застосувати переговорну процедуру для закупівлі електричної енергії, відповідно до положень пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи».
2. Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій визначені вимоги до оприлюднення інформації про закупівлю, чітко не визначений механізм накладання кваліфікованого електронного підпису. Тому тендерним комітетом КНП «ТМО «ВОЦЕМДМК ВОР» прийнято рішення, затверджене Протоколом від 02.01.2020 року, дозволити використання електронної печатки КНП «ТМО «ВОЦЕМДМК ВОР» для зручності оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу через авторизований електронний майданчик відповідно до вимог ст.10 Закону.