-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
послуги санітарного автотранспорту – обслуговування лікувально-профілактичних установ м. Одеси
Завершена
437 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
481e9219d3944b6a8dce0da1a87f4c2b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-30-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.03.2020 00:00
Період моніторингу:
31.03.2020 08:34 - 22.04.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.03.2020 Одеса № 94
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Олександра ВАСИЛЬЄВА від 30.03.2020, службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 30.03.2020
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 30.03.2020 № 94
Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
5. UA-2020-01-26-000014-c 26.01.2020 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Пологовий будинок № 7» (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 26.01.2020, договір про надання послуг від 10.02.2020 № 32.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) на закупівлю послуги санітарного автотранспорту – обслуговування лікувально-профілактичних установ м. Одеси за ДК 021:2015: 60130000-8, у пункті 13 якого зазначено застосування переговорної процедури на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у зв’язку відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
У якості обґрунтування застосування переговорної процедури Замовник у пункті 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) зазначає, що Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» є єдиним спеціалізованим підприємством, що може надавати послуги з санітарного автотранспорту для потреб Замовника та має діючі ліцензії, медичну практику, потужну виробничу базу досвідчених фахівців, спеціалізовані автомобілі (266 машин – автомобілі швидкої медичної допомоги, 87 машин – автомобілі санітарного транспорту та інші - 13).
За результатами аналізу правомірності застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини 2 статті 2 Закону умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом та/або Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», крім випадків, передбачених цим Законом, і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону та/або до Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони».
Так, згідно з пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, ринок послуг за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» функціонує на конкурентних засадах, тобто закупівлі здійснюються на основі конкурентного відбору учасників. Слід зазначити, що послуги з перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом не належать до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Водночас, переможець вказаної процедури закупівлі Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» (код ЄДРПОУ 05497324), не належить до суб`єктів господарювання (юридичних осіб), що перебувають у стані природної монополії, оскільки дане підприємство відсутнє у зведеному переліку природних монополій, який відповідно до Порядку складання та ведення зведеного переліку суб`єктів природних монополій, затвердженого розпорядження Антимонопольного комітету України 28.11.2012 за № 874-р, розміщується щомісяця до 20 числа офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua.
Тому, у межах проведення моніторингу з питань обґрунтованості застосування переговорної процедури закупівлі в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 01.04.2020.
Замовником, в свою чергу, надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 06.04.2020, у якій не доведена законність проведення переговорної процедури.
Так, в наданих поясненнях на запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.04.2020 Замовник обґрунтовує рішення щодо застосування даної процедури закупівлі посилаючись на лист Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 28.01.2016 № 02-05/0270. Однак, на даний час відповідний лист втратив актуальність, оскільки був виданий на період дії Закону України «Про здійснення державних закупівель», що втратив чинність 01.08.2016. Крім того, предметом розгляду відповідного листа була інформація щодо вартості послуг з перевезень, що надаються Комунальним підприємством «Автобаза санітарного транспорту» у розрізі Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Тобто, даний лист не має відношення до обґрунтування підстав відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на ринку послуг за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» у Комунального підприємства «Автобаза санітарного транспорту» на території Одеської області.
Крім того, у якості обґрунтування застосування переговорної процедури Замовник посилається на лист Управління обласної ради з майнових відносин Одеської області від 18.03.2020 № 04-00/703, відповідно до якого на території міста Одеси та Одеської області діє Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту», яке для забезпечення якісного та безперервного надання відповідних транспортних послуг забезпечено відповідною матеріально-технічною базою та виробничо-ресурсною базою.
При цьому, крім Комунального підприємства «Автобаза санітарного транспорту», на території міста та області функціонує значна кількість автотранспортних підприємств, але у Управління немає ніякої інформації про діяльність цих підприємств щодо забезпечення автотранспортом медичних закладів.
Отже, лист Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 28.01.2016 № 02-05/0270, лист Управління обласної ради з майнових відносин Одеської області від 18.03.2020 № 04-00/703 та інші документи, які надані у складі пояснення на запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.04.2020, не є по своєї суті нормативним, експертним та технічним документом, а носить лише інформаційний характер.
Слід зазначити, що відповідно до вимог частини 1 статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, зокрема послуг з перевезень автомобілями швидкої медичної допомоги та спеціалізованим санітарним автотранспортом за предметом «ДК 021:2015: 60130000-8 — Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів». Переговорна процедура проводиться як виняток у вичерпному переліку випадків, визначених у частинах другої та третьої статті 35 Закону.
Отже, Замовником на порушення пункту 2 частини 2 статті 35 Закону безпідставно застосовано скорочену переговорну процедуру закупівлі.
Період усунення порушень:
14.04.2020 11:15 - 29.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
14.04.2020 11:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява, поштова квитанція
Дата публікації:
29.04.2020 17:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку моніторінгу
Дата публікації звіту:
21.04.2020 19:25
Запити/Пояснення
Номер:
c58c247a5d4e4c81b12e14f247766fc6
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.04.2020 14:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.04.2020 00:00
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби від 30.03.2020 № 94 розпочато моніторинг процедури закупівлі за переговорною процедурою за предметом закупівлі ДК 021:2015: 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (послуги санітарного автотранспорту – обслуговування лікувально-профілактичних установ м. Одеси), яка проводиться Комунальним некомерційним підприємством «Пологовий будинок № 7» Одеської міської ради (далі – Замовник) (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID: UA-2020-01-26-000014-c).
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень від Замовника щодо наступних питань.
1) чи здійснювалося Замовником дослідження ринку послуг спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів санітарним автотранспортом в межах міста Одеси (надання відповідних запитів, використання інтернет-ресурсів, тощо) у тому числі дослідження цінових пропозицій на відповідному ринку? Надати документальне підтвердження.
2) чи є у Замовника інформація, яка свідчить про відсутність конкуренції на відповідному ринку (у тому числі з технічних причин) та підтвердження, що лише Комунальне підприємство «Автобаза санітарного транспорту» є єдиним постачальником послуг спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів санітарним автотранспортом в межах міста Одеси? Якщо так, надати документальне підтвердження.
3) на який саме експертний, нормативний, технічний документ посилається Замовник щодо обґрунтування наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
632ba9047011490c91e512d81a0681a5
Назва:
Додаткові документи
Дата опублікування:
06.04.2020 13:22
Опис:
Додаткові документи
Номер:
50b5f3486f084c32af8278dd8ce78713
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.04.2020 18:09
Опис:
Додаткові матеріали
Номер:
37eb0e9653d74b9caa04f111a80f16f8
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.04.2020 19:19
Опис:
Заперечення до висновку моніторінгу