-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
"Розподіл води"(Централізоване водопостачання, водовідведення)
Кошти місцевого бюджету
Завершена
323 989.00
UAH з ПДВ
Номер:
bbaab7199bdd45729b32415de3636345
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-18-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.02.2020 00:00
Період моніторингу:
18.02.2020 17:45 - 11.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.02.2020 №9
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
начальник відділу контролю органів
влади,оборони, правоохоронних
органів та місцевих бюджетів Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
від 18.02.2020 № 9
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9. UA-2020-01-24-003419-a 24.01.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В. о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, та наявності умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490 та пункту 2 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані закупівель (додатку); наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП «Городоцька центральна районна лікарня» (далі – Замовник) на 2020 рік; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.01.2020 року; договір від 12.02.2020 №41.
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – наказ №490) у пункті 14 форми Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.01.2020 року («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, чим відповідно не підтвердив відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) та наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Період усунення порушень:
25.02.2020 16:13 - 11.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
25.02.2020 16:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення на висновок по моніторингу UA-M-2020-02-18-000044
КНП «Городоцька ЦРЛ» 24.01.2020 року оголошену закупівлю «код ДК 021:2015 - 65110000-7 «Розподіл води» (Централізоване водопостачання та водовідведення)», ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-24-003419-a за переговорною процедурою (скорочена) на очікувану вартість 323989,00 грн.
Рішення про проведення моніторингу опубліковане 18.02.2020 року, а договір із постачальником укладено 12.02.2020 року, як наслідок скасувати переговорну процедуру закупівлі неможливо.
На засіданні тендерного комітету від 24.01.2020 року (протокол №5) детально розглянуто умови та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі «Централізованого водопостачання та водовідведення», зазначено що відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону «Про публічні закупівлі» може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладення договору з обраним учасником вимагає відповідно попереднього проведення з ним переговорів.
Наше підприємство технічно під’єднане до мереж водогону м.Городок, які належать КП «Городоккомунсервіс», інших мереж водогону у місті не має, що підтверджує обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі – з технічних причин - відсутність іншої конкуренції при придбанні «Централізованого водопостачання та водовідведення», про що і зазначено як обґрунтування в Протоколі засідання тендерного комітету №5 від 24.01.2020 року та при намірі укласти угоду.
Експертні звіти, технічні документи, які б підкреслювали позицію того, що наше підприємство під’єднане саме до таких мереж водогону, нашим підприємством не замовлялося, у зв’язку із недоцільністю зайвих витрат бюджетних коштів, так як технічне під’єднання саме до цих мереж і так очевидне, що і визначено на засіданні тендерного комітету.
Не укладання договору на водопостачання та водовідведення приведе до негативних соціальних процесів та небажаних наслідків, а також створення загрози існування самої лікарні, зокрема зриву її нормальної роботи, оскільки вода є одним із основних матеріалів для забезпечення стабільної роботи лікарні.
Отже, враховуючи відсутність конкуренції з технічних причин, дану закупівлю згідно п.2 ч.2 ст.35 Закону «Про публічні закупівлі» необхідно було провести саме у КП «Городоккомунсервіс», код ЄДРПОУ 020004216 що і було виконано.
І на нашу думку, п.14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої Наказом №490, заповнений та передбачено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі як відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, в наслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, так як технічна причина є основним вагомим чинником чому ми не змогли застосувати іншу процедуру закупівлі.
Вважаємо що при цьому Держаудитслужбою не взято до уваги, що Замовником торгів в п.14, як основна умова застосування переговорної процедури визначено п.2 ч.2 ст. 35 Закону – відсутність конкуренції (в тому числі з технічних причин).
Крім того, в доповнення до вищезазначеного, ми зазначаємо, що діючі норми законодавства не містять вимог щодо змісту та форми документів, що підтверджують відсутність конкуренції на певних ринках. Необхідність посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, передбачено в пункті 14 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі), форма якого затверджена наказом Мінекономрозвитку.
При цьому формування та оприлюднення обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі як окремого документа Законом «Про публічні закупівлі» не передбачено.
Також, з даного питання є і відповідні коментарі Мінекономрозвитку щодо застосування Замовником переговорної процедури, зі змісту яких слідує, що основними передумовами такої закупівлі є виняткова ситуація та неможливість застосувати іншу конкурентну процедуру закупівлі.
Мінекономрозвитку підтверджує: документи, які підтверджують факт настання таких випадків залежать, виключно, від кожного конкретного випадку і конкретної ситуації. Діючими ж нормативно – правовими актами у сфері держзакупівель не визначено вичерпний перелік документів, якими повинна бути обґрунтована наявність умов застосування переговорної процедури.
При цьому Держаудитслужбою не взято до уваги, що Замовником торгів в п.14, як основна умова застосування переговорної процедури визначено п.2 ч.2 ст. 35 Закону – відсутність конкуренції (в тому числі з технічних причин).
Ми не погоджуємося із позицією Держаудитслужби щодо наявності у Замовника торгів, порушень в частині складання форм документів в зв'язку із неоднозначним їх тлумаченням зі сторони Держаудитслужби та вважаємо їх формальними, оскільки ніякої шкоди чи збитків бюджету усіх рівнів це не завдало.
Щодо розірвання діючого договору №41 від 12.02.2020 року із КП «Городоккомунсервіс», укладеного за результатами переговорної процедури закупівлі на придбання «Централізованого водопостачання та водовідведення», повідомляємо, що розірвання даного Договору не вплине на зміст пункту 14 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури (обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі), форма якого затверджена наказом Мінекономрозвитку, та про неможливість здійснення таких дій односторонньо, через відсутність підстав визначених ст.651 Цивільного Кодексу України.
А саме, відповідно п.54 Договору №41 від 12.02.2020 року передбачено, що «Договір може бути розірваний споживачем за умови попередження про це виконавця не менш як за два місяці до дати розірвання договору та допуску виконавця для здійснення технічного припинення надання послуг». Також, істотних порушень умов Договора ні Замовником ні Виконавцем не виникало.
На підставі вищевикладеного, КНП «Городоцька ЦРЛ» просить скасувати висновок щодо встановленого порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель та шляхів їх усунення через розірвання Договору на придбання за результатами проведеної процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
03.03.2020 11:34
Запити/Пояснення
Номер:
4a17bd0b437c4bf2b018c954216e61a5
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
25.02.2020 18:16
Опис:
Надайте розяснення до висновку:
1. що саме розуміється Вами у вислові "встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель", Вкажіть яких саме форм порушено складання. Нами складено Протокол №5 переговорної процедури закупівлі, всі інші форми документів система заповнює автоматично на підставі наших данних, без введення яких сама тендерна процедура була би НЕ опублікована.
2. Яку саме частину та статтю, якого Закону порушено.
Номер:
ebacfdca705b4467b176ad9e8c105557
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку
Дата опублікування:
26.02.2020 10:32
Опис:
На Ваш запит стосовно надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини 8 статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повідомляємо наступне.
Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі послуг з Розподілу води (Централізованого водопостачання, водовідведення), оприлюдненого в електронній системі закупівель 25.02.2020, встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини першої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після
проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Згідно абзацу першого частини третьої статті 35 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення.
Нормами абзацу сьомого частини третьої статті 35 Закону визначено, що повідомлення про намір укласти договір обов’язково повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури.
Вказане обґрунтування зазначається в пункті 14 форми «Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури», затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ №490).
Згідно пункту 2 Наказу №490 формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються ЗАМОВНИКОМ шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Пунктом 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої Наказом №490, передбачено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Враховуючи викладене, необхідною складовою застосування і проведення переговорної процедури закупівлі є, зокрема, наявність документально підтвердженої підстави для застосування, виключний перелік яких визначений частиною другою статті 35 Закону, що підтверджують винятковість ситуації щодо неможливості застосувати іншу, конкурентну, процедуру закупівлю.
Згідно інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу (пункт 13 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) підставою для застосування переговорної процедури Замовником визначено пункт 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.01.2020 року («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») Замовник не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, чим відповідно не підтвердив відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) та наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі згідно пункту 2 частини 2 статті 35 Закону, що суперечить вимогам пункту 2 Наказу №490 та частини другої статті 35 Закону.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Разом з тим, діяльність суб'єктів природних монополій регулюється Законом України «Про природні монополії» (далі – Закон про природні монополії).
Так, частиною другою статті 5 Закону про природні монополії визначено, що зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України (далі – АМКУ) на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Так, підтвердженням наявності підстави, визначеної пунктом 2 частини другої статті 35 Закону, може бути включення учасника до переліку суб’єктів природних монополій, який розміщений на веб-порталі АМКУ.
Крім цього, при підготовці обґрунтування замовнику доцільно посилатись також на наявні законодавчі акти чи листи АМКУ, які підтверджують статус учасника як монополіста. При цьому, слід наголосити, що саме у випадку використання експертних висновків найбільш вагомий акцент має робитись на обґрунтуванні відсутності альтернативи певному постачальнику (виконавцю) з незалежних від замовника причин або незалежно від його дій чи бездіяльності.
У залежності від предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно визначає документи, зокрема експертні, нормативні, технічні та інші, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону.