-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021-2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля (Картопля, горох сушений)
Завершена
418 641.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 093.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 093.20 UAH
Номер:
03fcdb28af7e4c2f825aaad03b7dcfe3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-21-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.02.2020 00:00
Період моніторингу:
21.02.2020 15:12 - 14.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.02.2020 № 42
Херсон
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2020-01-24-002465-b
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є:
- інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону;
- інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 28 Закону.
За результатами аналізу питань щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозиції та їх оцінки; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону; розгляду тендерних пропозиції та їх оцінки; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену 30.01.2020 засіданням тендерного комітету Херсонського ліцею Херсонської обласної ради (далі – Замовник); тендерні пропозиції ТОВ ФУД ПОСТАЧ, ФОП «АКСАЙСЬКА ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА», ПП «НИКОЛЬТРЕЙД»; протоколи засідання тендерного комітету від 17.02.2020 б/№, 27.02.2020 б/№ та 28.02.2020 б/№; отримані через електронну систему закупівель пояснення Замовника від 06.03.2020 та від 10.03.2020; Договір про закупівлю від 11.03.2020 №20.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що для проведення оцінки пропозицій учасників Замовником застосована методика з використанням критеріїв: «Ціна», «Забезпечення простежуваності товару» та «Наявність акту обстеження потужностей».
Відповідно до частини першої статті 28 Закону, у разі здійснення закупівлі яка має складний або спеціалізований характер та для якої не існує постійно діючого ринку, критерієм оцінки є ціна разом з іншими критеріями оцінки.
Відповідно до пояснення наданого через електронну систему закупівель 06.03.2020, вказана закупівля визначена Замовником такою, що має складний та спеціалізований характер у зв’язку з необхідністю отримання від операторів ринку харчових продуктів підтвердження щодо дотримання гігієнічних вимог на усіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів.
При цьому, обов’язок щодо дотримання діючих гігієнічних вимог на всіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів не має окремого або спеціального характеру, а встановлений для всіх учасників (операторів) ринку постачання харчових продуктів частиною другою статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Також, на ринку харчових продуктів, відповідно до статті 4 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», здійснюється Державне регулювання у сфері їх безпечності, у тому числі шляхом здійснення державного контролю, видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу.
Замовником не підтверджено, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер. Також Замовником не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку.
Встановивши додаткові критерії до критерію «Ціна» Замовником порушено вимоги частини першої статті 28 Закону.
Період усунення порушень:
13.03.2020 14:55 - 28.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
13.03.2020 14:55
Запити/Пояснення
Номер:
01eba7d72ecf4c7fb1200eede9ca2b17
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.03.2020 17:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.03.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК 021-2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля (Картопля, горох сушений), яку проводить Херсонський ліцей Херсонської обласної ради (далі – Замовник) за №UA-2020-01-24-002465-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 28 Закону, у разі закупівлі товарів, які виробляються не за окремо розробленою специфікацією та для яких існує постійно діючий ринок, оцінка пропозицій учасників проводиться за критерієм «Ціна»
Предметом закупівлі є товар (Картопля, горох сушений) якість якого повинна відповідати затвердженим нормам якості для Товару даного виду (ДСТУ), (пункт 2.1 Проекту договору про закупівлю (Додаток №7 до тендерної документації)).
В тендерній документації зміст обґрунтування встановлення додаткових критеріїв оцінки крім критерію «Ціна» не стосується питання існування або відсутності постійно діючого ринку товару щодо постачання картоплі та гороху сушеного.
У зв’язку з вказаним просимо надати обґрунтовані пояснення щодо встановлення додаткових критеріїв оцінки пропозицій учасників крім критерію «Ціна».
Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
1a784397de52494e83a41608dc5d6ae7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.03.2020 14:36
Опис:
У відповідь на запит Південного офісу Держаудитслужби Херсонської області від 05 березня 2020 року стосовно документів у складі пропозиції ПП «Никольтрейд» підтверджуючих вимогу Замовника, що викладена у п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації, а саме наявність договору з актами виконаних робiт за останнi 3 мiсяці, що пiдтверджують проведення дезiнфекцi'ї, дезiнсекцiї та дератизацi'ї примiщень учасника, Херсонський ліцей Херсонської обласної ради (далі – Замовник), надає наступні пояснення:
У складі пропозиції ПП «Никольтрейд» надані всі передбачені цим пунктом документи у повному обсязі, а саме:
договір № 3/8 від 09.01.2020р. на проведення дезінфекції, дезінсекції та дератизації приміщень та акт виконаних робіт № 10/8 від 31.01.2020р. за січень 2020 року.
договір № 42/8 від 25.01.2019р. на проведення дезінфекції, дезінсекції та дератизації приміщень та акт виконаних робіт № 42/8 від 28.12.2020р. за останні 3 місяця 2019 року.
договір № 1/8 від 09.01.2020р. на проведення дезінфекції автотранспорту та акти виконаних робіт № 8/8 та 9/8 від 31.01.2020р. за січень 2020 року.
договір № 6/8 від 04.01.2019р. на проведення дезінфекції автотранспорту та акт виконаних робіт № 6/8 від 28.12.2019р. за останні 3 місяця 2019 року(згідно акту проведено 18 робіт з дезінфекції автотранспорту, тобто 2 машини кожні 10 діб на протязі 3 місяців).
Номер:
9b33240fb7f148a4a86ddb4f01695985
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
05.03.2020 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК 021-2015: 03210000-6 Зернові культури та картопля (Картопля, горох сушений), яку проводить Херсонський ліцей Херсонської обласної ради (далі – Замовник) за №UA-2020-01-24-002465-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Яким документом у складі пропозиції ПП «Никольтрейд» підтверджено вимогу Замовника, що викладена у п.6 Додатку №4 тендерної документації, а саме наявність договору з актами виконаних робiт за останнi 3 мiсяці, що пiдтверджують проведення дезiнфекцi'ї, дезiнсекцiї та дератизацi'ї примiщень учасника?
У зв’язку з вказаним просимо надати обґрунтовані пояснення щодо встановлення додаткових критеріїв оцінки пропозицій учасників крім критерію «Ціна».
Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
51b140fc2bfb4a93bb3468b9c31661b1
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.03.2020 11:45
Опис:
У відповідь на запит Південного офісу Держаудитслужби Херсонської області від 25 лютого 2020 року Херсонський ліцей Херсонської обласної ради (далі – Замовник), надає наступні пояснення щодо встановлення додаткових критеріїв оцінки пропозицій учасників крім критерію «Ціна»:
Керуючись рекомендаціями Мінекономрозвитку лист №3304-04/44053-06 від 08.10.2018 року, яким передбачено, що віднесення предмету закупівлі до такої, яка має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі, оскільки Закон не містить визначення поняття «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер».
Те, що предметом цієї закупівлі, є продукти харчування, для яких існує постійно діючий ринок, не означає, що замовник має купувати продукти у учасників, які пропонують найнижчу ціну. Замовник не купує ці товари самостійно у магазині.
Замовник придбаває ці товари разом із послугами щодо їх постачання – це є обіг (реалізація) продуктів харчування в розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» і така діяльність учасників повинна здійснюватися з дотриманням вимог закону, в тому числі гігієнічних. Зловживання учасника та порушення, допущені ним під час постачання та зберігання/виробництва товарів, прямо і безпосередньо впливають на дітей закладу замовника та можуть спричинити негативні наслідки для їх життя і здоров’я. Саме тому замовник має на меті переконатися у відповідності потужностей учасника вимогам законодавства. Рекомендації щодо посилення відповідальності замовників під час здійснення закупівель продуктів харчування для дітей викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06.
Сам Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (розділ VII) покладає обов’язок належного утримання виробничих та інших потужностей на операторів ринку, тобто учасників. Отримання у складі тендерної пропозиції самих лише декларативних заяв учасників про належний гігієнічний стан їх потужностей не є достатньою мірою, оскільки їх неможливо перевірити. При цьому закон не встановлює умов щодо обов’язковості їх перевірки. Тому для уникнення дискримінації учасників було застосовано нецінові критерії, які викладені у тендерній документації, що дозволяє всім бажаючим взяти участь у закупівлі.
Умова щодо забезпечення простежуваності товару так само закріплена у статті 22 Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Ця закупівля, визначена Замовником, як така, що має складний та спеціалізований характер, у зв’язку з тим, що постачання товарів, що є предметом цієї закупівлі, прямо і безпосередньо пов’язане із діяльністю учасників як операторів ринку харчових продуктів, що передбачає обов’язок операторів ринку дотримуватися гігієнічних вимог на усіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів, і зважаючи на негативні результати аналізу попередніх закупівель послуг з організації харчування дітей, зокрема і у навчальних закладах, що викладені у листі Мінекономіки від 05.11.2019 №3801-05/45742-06, Замовник має на меті запобігти допущенню викладених у листі порушень, зокрема, пов’язаних зі зберіганням харчових продуктів, надати об’єктивну аргументовану перевагу учасникам, які провадять свою діяльність з дотриманням вимог законодавства і можуть надати підтверджуючі документи. За умови застосування нецінових критеріїв, Замовник матиме можливість пересвідчитися у дотриманні учасником вимог санітарного законодавства, а також врахувати вимоги законодавства щодо простежуваності товару, що дозволить запобігти груповим захворюванням на гострі кишкові інфекції та харчові отруєння серед дітей.
Під час закупівлі замовником застосовуються нецінові критерії, які дозволяють надати об’єктивну перевагу учасникам-виробникам товару, що є предметом цієї закупівлі, або учасникам, які безпосередньо купують товар у його виробника, а також учасникам, які вживають заходів для утримання своїх потужностей в належних санітарно-гігієнічних умовах та можуть документально це підтвердити.
Окрім того, пунктом 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що акт за результатами інспектування (обстеження) потужностей, які використовуються учасником для зберігання продуктів харчування, що є предметом цієї закупівлі, територіальним органом Держпродспоживслужби на предмет їх відповідності вимогам чинного санітарного законодавства, та яким встановлено факт відсутності порушень вимог законодавства, надається у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника встановленому неціновому критерію у разі наявності. Це твердження також підтверджується і природою застосування нецінових критеріїв, зокрема у разі відсутності такого акту - учасник бере участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками, тільки через відсутність акту отримує 0 балів по цьому неціновому критерію.
Такий підхід дозволяє надати об’єктивну перевагу тим учасникам, які утримують свої потужності у належному стані та можуть це документально підтвердити.
За умови застосування нецінових критеріїв, замовник матиме можливість пересвідчитися у дотриманні учасником вимог санітарно-гігієнічного законодавства, що дозволить запобігти груповим захворюванням на гострі кишкові інфекції та харчові отруєння серед дітей.
Нецінові критерії оцінки, зазначені замовником у тендерній документації, не мають на меті обмежити конкуренцію чи дискримінувати учасників, а дають можливість потенційному постачальнику отримати додаткову перевагу на торгах, а замовникові можливість отримати товари, що максимально відповідають його фінансовим ресурсам та потребам.