-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 - 15810000-9 хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб пшеничний, хліб житньо-пшеничний, булочка здобна, куліч пасхальний)
Завершена
1 225 210.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 126.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 126.05 UAH
Номер:
465ae898cd4749d8b425adc98fece8bf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-07-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2020 00:00
Період моніторингу:
07.09.2020 21:28 - 29.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.09.2020 № 182
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 07.09.2020 № 182
Витяг з Переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
14 UA-2020-01-16-001594-b 16.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткову угоду від 10.07.2020 року № 2 до договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, правомірність відхилення тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунальної установи Харківський геріатричний пансіонат ветеранів праці Харківської обласної ради (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 16.01.2020 № 1/16), тендерні пропозиції ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ №5», ТДВ «САЛТІВСЬКИЙ ХЛІБЗАВОД» ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД», ФОП Нікітін Давид Анатолійович (далі – учасник-переможець), Фізична особа-підприємець Іванова Олена Леонідівна, протокол розгляду тендерних пропозицій від 20.02.2020 № 1-20/02, повідомлення про намір укласти договір від 20 лютого 2020 року, договір від 05.03.2020 № 22, додаткова угода від 01.06.2020 № 1, додаткова угода від 03.08.2020 № 2, пояснення Комунальної установи Харківський геріатричний пансіонат ветеранів праці Харківської обласної ради від 11.09.2020 № 528, листи ФОП Нікітіна Д.А. від 20.05.2020 № б/н та від 27.07.2020 № б/н, біржові довідки Товарної біржі «УРТБ» б/н б/д та від 10.07.2020.
В ході моніторингу розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що пунктом 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації (документ формату doc «ТД_хліб»), вимагалось надання учасником Інформаційної довідки про наявність працівників (водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних, вантажників) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені для постачання предмету закупівлі за встановленою формою. Однак, учасником-переможцем ФОП Нікітіним Д.А. у складі його пропозиції у файлі формату pdf «ч. 2 Працівники» надано довідку встановленої форми, у якій замість колонки «Досвід роботи на останньому місці роботи (роки)» міститься колонка «Досвід роботи на посаді що обіймає (роки)».
На підставі вищевикладеного, відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установлених статтею 16 Закону.
Аналізом дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником укладено договір з переможцем торгів ФОП Нікітіним Д.А. від 05.03.2020 № 22 на суму 995 544,00 гривень (далі – Договір).
Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до додаткової угоди від 01.06.2020 року № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару на хліб пшеничний, за одиницю товару на хліб житньо - пшеничний, за одиницю товару на булочку здобну, що підлягають постачанню, які склали – 18,80 гривень, 16,27 гривень та 65,95 гривень відповідно, а також зменшено кількість товарів хліба пшеничного до 33 059,48 кілограмів, хліба житньо-пшеничного до 15 272,24 кілограмів, булочки здобної до 2133,29 кілограмів.
Крім того, додатковою угодою від 03.08.2020 № 2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару на хліб пшеничний, за одиницю товару на хліб житньо - пшеничний, за одиницю товару на булочку здобну, що підлягають постачанню, які склали – 20,68 гривень, 17,89 гривень та 72,54 гривень відповідно, а також зменшено кількість товарів хліба пшеничного до 31 443,15 кілограмів, хліба житньо-пшеничного до 14 524,23 кілограмів, булочки здобної до 1 997,03 кілограмів.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору замовником обгрунтовуються листами ФОП Нікітіна Д.А. від 20.05.2020 № б/н та від 27.07.2020 № б/н, щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до договору з наступними додатками: біржова довідка станом на квітень 2020 без дати та біржова довідка станом на червень 2020 від 10.07.2020, що видані Товарною біржею «УРТБ».
Однак, зазначена інформація в біржових довідках відображає дані щодо товарних цін, що склалися на ринку в квітні та червні 2020 року, та не містить даних про ціни за травень та липень 2020 року які були необхідні для укладання додаткових угод до договору від 05.03.2020 № 22.
Таким чином, біржові довідки станом на квітень 2020 та станом на червень 2020 від 10.07.2020 видані Товарною біржею «УРТБ» не підтверджують коливання цін на хліб пшеничний, за одиницю товару на хліб житньо-пшеничний, за одиницю товару та на булочку здобну за одиницю товару на ринку в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додаткової угоди № 1 до договору (з 05.03.2020 року по 01.06.2020 року) чим в свою чергу укладання додаткової угоди від 03.08.2020 року № 2 до договору, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону та п.п. 2.3 Розділу 2 договору від 05.03.2020 № 22.
Період усунення порушень:
25.09.2020 18:59 - 10.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
25.09.2020 18:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація
про причини неможливості усунення виявлених порушень
За результатами проведеного моніторингу UA-M-2020-09-07-000047 закупівлі «Хліб пшеничний, хліб житньо-пшеничний, булочка здобна, куліч пасхальний (ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-16-001594-b) було встановлено наступне:
1.Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій).
2.Встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод).
Відносно встановленого порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), повідомляємо наступне.
Висновком про результати моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (редакція до 19.04.2020 р.), а саме: щодо відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації. В ході моніторингу розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що пунктом 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації (документ формату doc «ТД_хліб»), вимагалось надання учасником Інформаційної довідки про наявність працівників (водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних, вантажників) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені для постачання предмету закупівлі за встановленою формою. Однак, учасником-переможцем ФОП Нікітіним Д.А. у складі його пропозиції у файлі формату pdf «ч. 2 Працівники» надано довідку встановленої форми, у якій замість колонки «Досвід роботи на останньому місці роботи (роки)» міститься колонка «Досвід роботи на посаді що обіймає (роки)».
На вищезазначене повідомляємо наступне.
При розгляді тендерної пропозиції Учасника ФОП Нікітіним Д.А. було виявлено, що у файлі формату pdf «ч. 2 Працівники» надано довідку встановленої форми, у якій замість колонки «Досвід роботи на останньому місці роботи (роки)» міститься колонка «Досвід роботи на посаді що обіймає (роки)». За розглядом сукупності всіх документів тендерної пропозиції ФОП Нікітін Д.А. тендерним комітетом було встановлено, що зазначена помилка є формальною, тобто помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до спотворення тендерної пропозиції, оскільки у складі пропозиції наявні документи, які містять підтвердження досвіду роботи на останньому місці роботи, а саме: трудові книжки всі працівників, які були зазначені в Інформаційній довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід., тобто інформація, яка вимагалася тендерною документацією була повністю підтверджена.
Відповідно до абзацу 3 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (редакція до 19.04.2020р.) визначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.
Таким чином, зазначену вище помилку було визначено, як така, що не впливає на зміст пропозиції. Повідомляємо, що на сьогоднішній день усунення такого порушення є неможливим.
Відносно встановленого порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод), повідомляємо наступне.
Висновком про результати моніторингу закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткову угоду від 10.07.2020 року № 2 до договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди відповідно до законодавства
На вищезазначене повідомляємо наступне.
Повідомляємо, що Додаткова угода № 2 була укладена 03.08.2020 року, а у Висновку зазначено додаткова угода від 10.07.2020 № 2, що не відповідає дійсності розміщеної інформації в електронній системі закупівель. Також надаємо інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень відносно розірвання Додаткової угоди №2 від 03.08.2020 року.
Відповідно до частини 1 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (редакція до 19.04.2020 р.) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до статті 180 Господарського кодексу України встановлено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
Зазначена норма містить вичерпний перелік підстав внесення змін до договору про закупівлю.
Додатковою угодою №2 від 03.08.2020 року вносилися зміни до істотних умов Договору про закупівлю товарів за державні кошти № 22 від 05.03.2020 року, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Тобто даною угодою, було збільшено ціну за одиницю товару та зміна обсягу товару в бік зменшення.
Таким чином, розірвання Додаткової угоди №2 від 03.08.2020 року на виконання Висновку про результати здійснення моніторингу закупівлі, тягне за собою внесення змін до істотних умов Договору про закупівлю товарів за державні кошти №22 від 05.03.2020 року щодо кількості та вартості товару до моменту укладання вищезазначеної додаткової угоди.
Закон України «Про публічні закупівлі» не містить підстави щодо внесення змін істотних умов договору про закупівлю на виконання Висновку про результати здійснення моніторингу Державною аудиторською службою України або будь-якого іншого уповноваженого органу. Наголошуємо, що частина 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі має виключні підстави внесення змін до договору щодо істотних умов.
Звертаємо Вашу увагу, що статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи наведене вище, повідомляємо, що Висновком про результати проведення моніторингу Вами встановлено зобов’язання для усунення порушення шляхом розірвання Додаткової угоди №2 від 03.08.2020 року у спосіб, що не передбачений Законом України «Про публічні закупівлі», тобто Замовник не має можливості усунення виявленого порушення, чим самим порушуються норми діючого законодавства України.
Однак, враховуючи, що Висновком про результати здійснення моніторингу закупівлі встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлі (укладення додаткової угоди), нами було укладено з ФОП Нікітіну Д.А. Додаткову угоду № 3 від 01.10.2020 року про зменшення ціни за одиницю товару у бік зменшення з метою приведення у відповідність цін до моменту укладання Додаткової угоди № 2 від 03.08.2020 р., чим здійснено всі можливі законні дії щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Повідомляємо, що Додаткова угода №3 від 01.10.2020 року була опублікована в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
02.10.2020 19:25
Запити/Пояснення
Номер:
2f5fad873f91483ba5cd9806d3c5d7fd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.09.2020 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Хліб пшеничний, хліб житньо-пшеничний, булочка здобна, куліч пасхальний (ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-01-16-001594-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Просимо надати пояснення з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надати документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
979c08f0f2944bf2a9580bb14770e699
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
02.10.2020 18:49
Опис:
Детально у Поясненнях, що додаються (вих. № 574 від 02.10.2020 року)