-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електроенергія
Завершена
430 100.00
UAH без ПДВ
Номер:
209e282a74e84d618ad35889bbe001c5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-22-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2020 00:00
Період моніторингу:
23.09.2020 10:20 - 16.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.09.2020 № 67
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
В.о. начальника управління Олена ЛЕЙЧЕНКО
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 22.09.2020 № 67.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2020-01-22-002773-b 22.01.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненній в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Людмила НИКИТЮК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог Наказу
№ 490, що був чинний на момент проведення процедури закупівлі.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку і недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік за номером ID: UA-P-2020-01-22-011407-a, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), договір від 28.01.2020
№ 480000684.
За результатами моніторингу встановлено наступне.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (далі – Закон), відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток і за наявності виключного переліку підстав. За результатами моніторингу встановлено, що КНП «Деражненська районна лікарня» (далі – Замовник) у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону, а саме: Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, в той час, коли предметом закупівлі є товар для якого існує вільний ринок постачальників електроенергії.
Пунктом 14 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури», затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, що був чинним на момент проведення процедури закупівлі, передбачено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. У пункті 14 відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В межах проведення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області оприлюднено запит про надання пояснення щодо обґрунтування наявних підстав для застосування Замовником переговорної процедури, визначених частиною другою статті 35 Закону. Замовником пояснення (інформацію, документи) не надано.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, закупівля електричної енергії, як товару, має проводитись за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону, а також з порушенням вимог до заповнення форм документів у сфері публічних закупівель, визначених Наказом № 490, що був чинний на момент проведення процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
30.09.2020 11:21 - 16.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2020 11:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення
Дата публікації звіту:
08.10.2020 17:14
Запити/Пояснення
Номер:
8e0ebd2387f24b118e5ef49d6d991057
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2020 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Електроенергія» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-01-22-002773-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питань.
Замовником у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) у п.13. Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, у п.14 відсутнє обґрунтування застосування переговорної процедури.
Поясніть чому в п. 13 Повідомлення вказано, що роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, в той час, коли предметом закупівлі є товар для якого існує вільний ринок постачальників електроенергії? Вкажіть підставу застосування Замовником переговорної процедури з переліку (пунктів) визначеного частиною другою статті 35 Закону.
Крім того, Пунктом 14 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури», затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, що була чинною на момент проведення процедури закупівлі, передбачено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Чому у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) у п.14 відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі? Надайте пояснення щодо відсутності в повідомленні про намір укласти договір обґрунтування підстав застосування даної переговорної процедури.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень просимо долучити документальне підтвердження.