• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

м'ясо

Завершена

370 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 650.00 UAH
Номер: b5ce82aa263c488da6713e7c65d44719
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-03-03-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.03.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.03.2020 16:28 - 25.03.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.03.2020 № 48 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.03.2020 № 48. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-01-16-002289-c 16.01.2020. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, та накладення на них електронного цифрового підпису встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490. За результатами відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання законодавства при укладанні договорів закупівлі встановлено порушення частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, а також щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель дошкільного навчального закладу №1 м. Рава-Руська Жовківського району Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 20.12.2019; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Воляник Юлії Володимирівни (далі – ФОП Воляник Ю.В., переможець за Лотом 1) та фізичної особи - підприємця Гадади Степана Васильовича (далі – ФОП Гадада С.В., переможець за Лотом 2); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 03.02.2020 по Лоту 1 та Лоту 2; повідомлення про намір укласти договір; договір від 15.02.2020 № 10 (по Лоту 1) та договір від 15.02.2020 № 16 (по Лоту 2). Відповідно до статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі оголошення про проведення процедури. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 18.03.2016 № 477, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника. При цьому пунктом 2 наказу Мінекономрозитку України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку № 490) визначено, що після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Перелік форм документів у сфері публічних закупівель, складання яких передбачає використання замовником кваліфікованого електронного підпису посадової особи, визначений пунктом 1 Наказу Мінекономрозвитку № 490. Також відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490 при оприлюдненні в електронній системі закупівель форми оголошення про проведення відкритих торгів (UA-2020-01-16-002289-с) на нього не накладено кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника. Крім того, Замовником не накладено цифровий електронний підпис на тендерну документацію при її опублікуванні. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у підпункті 4 пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстави за пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону, а також не вказано способу подання учасниками такої інформації. Слід зазначити, що в пункті 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» Замовником зазначено некоректну дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (в оголошенні про проведення процедури закупівлі - 01.02.2020, а в тендерній документації вказано - 24.01.2020). Проведеним аналізом розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Воляник Ю.В. (переможець по Лоту 1) встановлено, що в недотримання вимог підпункту 2 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вказаним учасником у складі тендерної пропозиції надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації не за формою встановленої Замовником таблиці, також у довідці відсутні відомості про працівників: освіту, загальний досвід роботи, досвід роботи на посаді, що обіймає. Аналогічно, учасником ФОП Гадада С.В. (переможець по Лоту 2) в недотримання вимог вищевказаного підпункту розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вказаним учасником у складі пропозиції надана довідка про наявність працівників, у якій відсутні відомості про досвід роботи на посаді, що обіймає (роки) підприємець. Крім цього встановлено, що ФОП Воляник Ю.В. у своїй пропозиції завантажив сертифікат на систему управління безпечністю харчових продцуктів, виданий ДП «Тернопільстандартметрологія» для ПВФ «М’ясопром» від 01.11.2016, проте даний документ не містить інформації про впровадження системи НАССР на підприємстві. Отже, в недотримання вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації ФОП Воляник Ю.В. не надано підтверджуючих документів щодо впровадження системи НАССР на підприємстві (згідно з вимогами тендерної документації Замовника таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві). Також, в недотримання тендерної документації, у своїй пропозиції учасник ФОП Воляник Ю.В. не надано копії експлуатаційного дозволу чи витягу з Державного реєстру потужностей операторів ринку або належним чином завіреної копії рішення про державну реєстрацію потужності з виробництва або обігу харчових продуктів та документів, які підтверджують якість та безпечність харчових продуктів, у постачальника, наявність актів перевірок територіальних органів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській обласасті. Крім цього по Лоту 2 встановлено, що в недотримання вимог пункту 3, розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ФОП Гадада С.В. у складі тендерної пропозиції не надано гарантійного листа у довільній формі про погодження з проектом договору. Отже, на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції ФОП Воляник Ю.В. та ФОП Гадада С.В., якими не підтверджено кваліфікаційні критерії, визначені Замовником в тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, та тендерні пропозиції яких не відповідали умовам тендерної документації, а визнано вказаних учасників переможцями торгів та укладено з ними договори: з ФОП Воляник Ю.В. - від 15.02.2020 № 10 на суму 165 850,00 грн та з ФОП Гадада С.В. - від 15.02.2020 № 16 на суму 30 999,00 гривень. Проведеним моніторингом встановлено, що укладені Замовником з ФОП Воляник Ю.В. та ФОП Гадада С.В. договори за структурою та змістом не відповідають та відрізняються від проектів договорів, наданих вказаними переможцями торгів у складі своїх тендерних пропозицій (далі – Проект договору переможця), а також від проекту договору, що є додатком до тендерної документації Замовника (Додаток 2). Так, в укладених договорах щодо предмету закупівлі не вказано кількості товару, що постачається, та умови щодо можливості зменшення обсягів залежно від реального фінансування видатків, про які вказано у пунктах 1.3 та 1.4 Проектів договорів переможців. Щодо оплати товару в Проектах договорів переможців зазначено строки оплати вартості фактично отриманого товару згідно з накладними - протягом 20 календарних днів з дня поставки з урахуванням вимог даного договору. Однак, в укладених договорах вказано наступні умови розрахунків: оплата товару здійснюється покупцем на умовах відстрочки платежу терміном до 20 банківських днів, у разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 3 банківських днів з дати отримання покупцем бюджетного призначення на фінансування даної закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Аналогічно, в укладених договорах відсутня умова щодо строку (терміну) та місця поставки товару, які визначено у Проектах договорів переможців (протягом 2020 року, ДНЗ № 1 м. Рава-Руська вул. Драгоманова, 2 Жовківського району, Львівської обл). Також, в розділі 7 «Відповідальність сторін» укладених договорів відсутня умова про сплату неустойки в розмірі 0,1% (але не більше подвійної ставки НБУ, діючої на час поставки) від суми боргу за кожен день невиконання або прострочення виконання зобов'язання, та у разі здійснення попередньої оплати - повернення Замовнику коштів з урахуванням індексу інфляції. Крім того, відсутня умова про понесення повної матеріальної відповідальності перед Замовником за точність, об'єктивність та обґрунтованість розрахунків, обсягів, розмір наведених цін зазначених у накладних інших фінансових документах та інших додатках до цього договору. Зазначені умови вказані в Проектах договорів переможців. В укладених з переможцями договорах відсутній розділ «Інші умови», який сладається з пунктів 11.1-11.13, та у якому Замовником встановлено окремі вимоги щодо виконання умов договору, зокрема, щодо підстав та умов для розірвання договору; умов доставки товару, змін істотних умов договору, тощо. Слід зазначити, що відповідно до пункту 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника істотними умовами, які обов’язково включаються до договору про закупівлю визначено: предмет договору, якість товару; тара та упаковка; ціна; порядок розрахунків; права та обовязки сторін; зміна умов договору, з урахуванням положень статті 36 Закону; термін дії договору. Відповідно до частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Отже, умови укладених з переможцями торгів договорів (в тому числі істотні умови) не відповідають умовам, зазначеним у Проектах договорів переможців (ФОП Воляник Ю.В та ФОП Гадада С.В.) та у проекті договору, який є Додатком 2 до тендерної документації, що є порушенням вимог частини 4 статті 36 Закону. Відповідно до частини 1 статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 11.03.2020 17:59 - 26.03.2020 00:00
Дата публікації висновку: 11.03.2020 17:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виходячи з необхідності у відповідних продуктах для повноцінного харчування дітей, та враховуючи подані додаткові документи постачальників, адміністрація ДНЗ вирішила не розривати угоди, та визнати їх дієвими.
Дата публікації звіту: 10.11.2020 11:43