-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
664 300.00
UAH з ПДВ
Номер:
4bfb39ce7c664a7fa5a8bd5c8b70535a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-27-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.02.2020 00:00
Період моніторингу:
27.02.2020 15:06 - 20.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.02.2020 №17
Тернопіль
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 27.02.2020 №17
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2020-01-20-004786-с від 20.01.2020 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та дотримання законодавства при внесенні змін до договору установлено порушення вимог абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання законодавства при укладанні договору та його оприлюднення – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Питання, що стали предметом моніторингу: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі та правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, дотримання законодавства при укладанні договору, внесенні змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Золотниківської сільської ради (далі – Замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 20.01.2020, пояснення Замовника від 03.03.2020, договір від 31.01.2020 №887, додаткові угоди за №1 та №2 від 31.01.2020.
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів установлено, що Замовник, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ №490) у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі»), не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 28.02.2020 Замовник надав пояснення, в яких не обґрунтував наявність підстав для застосування пункту 2 частини другої статті 35 Закону (через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, Замовник не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії в інших організацій, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником - суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Тернопільелектропостач».
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності.
Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Слід зазначити, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач», з яким Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2020, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31.01.2020. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Також необхідно відмітити, що Замовником не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону.
Окрім цього, моніторингом питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та дотримання законодавства при внесенні змін до договору від 31.01.2020 №887, встановлено порушення частини 1 статті 10 Закону, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору (додаткова угода від 31.01.2020 №2) оприлюднене через сім днів з дня внесення змін.
Період усунення порушень:
19.03.2020 14:32 - 03.04.2020 01:00
Дата публікації висновку:
19.03.2020 14:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунено шляхом розірвання договору
Дата публікації звіту:
27.03.2020 12:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- documentsForm: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
04.05.2020 14:50
Запити/Пояснення
Номер:
618d51eefb894a32b674e75488eeb8c9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.02.2020 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.03.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Електрична енергія», код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія, інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-01-20-004786-с) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
чому при проведенні вищезазначеної переговорної процедури закупівлі у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, відсутність якого фактично не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі внаслідок відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку визначених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
a5700e4bd1954200ba33d8b2883f8032
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.03.2020 13:23
Опис:
Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму Золотниківської сільської ради відповідно до проведеного моніторингу закупівлі «Електрична енергія» пояснює наступне:
1)У зв’язку з технічних причин у повідомленні про намір укласти договір відсутній пункт 14, який передбачений формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 22.03.2016 року №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічні закупівлі».
2) Окрім того, відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628- VIII) Тимчасово, на період з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов'язки, передбачені ЗУ "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 ЗУ № 2019-VІІІ.
Пунктом 47 ст.1 передбачено, що непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання.
Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.
Абзацом 2, 4 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017 (зі змінами від 23.11.2018 №2628-VІІІ) передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, упродовж двох років з 1 січня 2020 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб ’єкт господарювання.
Постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрованим суб’єктом господарювання здійснювало ВІДКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО" на території Тернопільської області.
Після прийняття ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання від виробництва, передачі, постачання електричної енергії було створено ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРНОПІЛЬЕЛЕКТРОПОСТАЧ" (42145798), засновником якого є ВІДКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО" на території Тернопільської області.
Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Отже, Відділ освіти, культури, молоді,спорту та туризму Золотниківської сільської ради, як замовник торгів, через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії в інших організацій. Електричну енергію може бути надано лише одним суб’єктом господарювання - Постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ "ТЕРНОПІЛЬЕЛЕКТРОПОСТАЧ” (42145798). Інша альтернатива відсутня.