-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
09310000-5-Електрична енергія.
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
b12fe6b7308b4c939bab76f2f4c4c0f9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-21-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2020 00:00
Період моніторингу:
21.04.2020 16:34 - 14.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
21.04.2020 №29
Тернопіль
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Ганна ШКЛЯР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 21.04.2020 №29
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2020-01-19-000060-с від 19.01.2020 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 наказу №490.
За результатами аналізу питання щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами моніторингу дотримання законодавства при оприлюдненні договору установлено порушення частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питань щодо визначення предмета закупівлі та відображення закупівлі в річному плані, дотримання законодавства при укладанні договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Питання, що стали предметом моніторингу: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявність умов застосування переговорної процедури закупівель, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, дотримання законодавства при укладанні договору та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Теребовлянського коледжу культури і мистецтв (далі - Замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 20.01.2020, договір від 28.01.2020 за №0013, пояснення Замовника від 24.04.2020 .
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – наказ №490) у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (в редакції до 19.04.2020, далі Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 26.12.2019 видано суб’єктам господарювання близько 700 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності.
Таким чином, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Слід зазначити, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тернопільелектропостач», з яким Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2020, відсутнє у переліку природних монополій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, які проводять діяльність у сфері енергетики, станом на 31.01.2020. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua.
Також необхідно відмітити, що Замовником не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону.
Аналізом питання дотримання законодавства при оприлюдненні договору встановлено, що Замовник недотримався термінів та в електронній системі закупівель не оприлюднив договір від 28.01.2020 за №880013 в цілому, а саме додаток 1 «Заява-приєднання» (передбачений п.1.1. договору) та додаток 3 «Комерційна пропозиція» (передбачений п.3.3. та 5.1. договору), чим порушено вимоги частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
28.04.2020 11:11 - 14.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2020 11:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
додаткова угода про розірвання договору
Дата публікації звіту:
04.05.2020 12:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
06.05.2020 16:19
Запити/Пояснення
Номер:
e9386aceb4c04004ba1d69a1cc8e808b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.04.2020 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2020 00:00
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі «09310000-5-Енергія електрична», ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-19-000060-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні наступного пояснення.
Чому при проведенні вищезазначеної переговорної процедури закупівлі у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, відсутність якого фактично не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі внаслідок відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку визначених пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону.
Крім цього, Замовником 20.01.2020 на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі з товариством з обмеженою відповідальнісюю «Тернопільелектропостач». За результатами вказаної закупівлі укладено договір від 28.01.2020 за №0013.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону договір про закупівлю оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом двох днів з дня його укладення.
Зазначений вище договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури не оприлюднено в електронній системі закупівель замовником в цілому, а саме додаток 1 «Заява-приєднання» (передбачений п.1.1. договору) та додаток 3 «Комерційна пропозиція» (передбачений п.3.3. та 5.1. договору), чим порушено вимоги частини першої статті 10 Закону.
У зв’язку з чим прошу пояснити чому договір за результатами закупівлі від 28.01.2020 за №0013 не оприлюднено в цілому, а саме - без зазначених додатків до нього?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0577711534214d078d9b2f6abe96ab1e
Назва:
Про внесення змін до наказу від 21.04.2020 №29
Дата опублікування:
24.04.2020 15:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.04.2020 00:00
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.04.2020 № 30
Тернопіль
Про внесення змін до наказу
від 21.04.2020 №29
Відповідно до підпункту 17 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 21.01.2020 №16), у зв’язку із технічною помилкою
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни в наказ від 21.04.2020 №29 «Про початок моніторингу закупівель» та викласти преамбулу до нього у наступній редакції:
«Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 21.01.2020 №16),»
2. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Ганна ШКЛЯР