-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ)
«Так як система електронних закупівель prozorro.gov.ua передбачає обов'язкове зазначення очікуваної вартості "з" або "без" ПДВ замовником зазначено вартість "з" ПДВ. Проте до оцінки та до участі допускаються пропозиції учасників незалежно від форми оподаткування, що визначені згідно Податкового законодавства України». Місце поставки товарів: за адресами закладів та установ, підпорядкованих Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації (відповідно до тендерної документації). Більш детальніша інформація зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Завершена
7 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 75 000.00 UAH
Номер:
0852d8ca703a4423ae3b4435269586ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-30-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.04.2020 00:00
Період моніторингу:
30.04.2020 11:25 - 23.05.2020 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.04.2020 №33
Тернопіль
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16),,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Ганна ШКЛЯР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 30.04.2020 №33
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2020-01-16-000897-b від 16.01.2020 – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту другого наказу № 490.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що її складено з порушенням пунктів 2 та 11 частини другої статті 22 Закону, пункту 10 частини 1 та частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності відхилення тендерних пропозицій ТзОВ «УКРГАЗДОБИЧ»), ТзОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД», ТзОВ «ТЕРНОПІЛЬОБЛГАЗ», правомірності допущення до аукціону тендерних пропозицій ТОВ «АС», ТОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», відповідності тендерної пропозиції переможця ТОВ «АС» умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (в редакції до 19.04.2020, далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; дотримання законодавства при укладанні договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 16.01.2020 №3, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГАЗДОБИЧ» (надалі – ТзОВ «УКРГАЗДОБИЧ»), Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС ГРУПП ЛТД» (надалі – ТзОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД»), Товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАГОГАЗ ЗБУТ» (надалі - ТзОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРНОПІЛЬОБЛГАЗ» (надалі – ТзОВ«ТЕРНОПІЛЬОБЛГАЗ»), Товариства з обмеженою відповідальністю «АС» (надалі - ТОВ «АС»), Товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС», повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 17.04.2020 №733 (20)Б, додаткова угода від 17.04.2020 №1.
За результатами аналізу правильності заповнення форм документів установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – наказ №490) у пункті 8 форми оголошення про проведення відкритих торгів не зазначив місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що Замовником в порушення:
- пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону у пункті 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації зазначено вимогу щодо подачі учасниками витягу (копії або оригіналу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який повинен містити всі пункти відповідно до Єдиного державного реєстру (виняток може складати пункт щодо реєстраційних дій), не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними.
- на порушення пункту 10 частини 1 статті 17 Закону Замовником у тендерній документації (п.1.4 Додатку 2) встановлено вимогу щодо надання засвідчених учасником копій антикорупційної програми учасника, наказу про затвердження антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми при очікуваній вартості менше 20 млн гривень.
Період усунення порушень:
19.05.2020 15:12 - 03.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
19.05.2020 15:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
На виконання вимог, викладених у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-01-16-000897-b Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації (надалі за текстом – Замовник) повідомляє про наступне:
У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) тендерним комітетом Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації «16» січня 2020 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено тендерну документацію та оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b.
«17» лютого 2020 року електронною системою закупівель автоматично сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій на закупівлю: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b. Та додала, що до розгляду на відповідність учасників кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам, визначеним у тендерній документації на закупівлю: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b було надано пропозиції учасників:
Учасники
№1: ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД"
№2: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ"
№3: ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ"
№4: ТОВ "ТЕРНОПІЛЬОБЛГАЗ"
№5: ТОВ АС
№6: ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС"
«23» березня 2020 року було допущено до оцінки (аукціону) на закупівлю товару: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b пропозиції учасників: №3: ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ" та №5: ТОВ АС, які відповідають кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам, визначеним у тендерній документації. Не підлягали допуску до оцінки (аукціону) на закупівлю: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b пропозиції учасників: №1: ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД", №2: Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРГАЗДОБИЧ", №4: ТОВ "ТЕРНОПІЛЬОБЛГАЗ" та №6: ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС", оскільки не відповідають кваліфікаційним критеріям та/або технічним вимогам, визначеним у тендерній документації.
За результатами оцінки електронної системи публічних закупівель «Prozorro» на закупівлю товару: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b прийняли участь два учасника, допущених аукціону, а саме:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ АС 4 730 400,00
UAH з ПДВ 4 730 400,00
UAH з ПДВ
ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ" 4 818 000,00
UAH з ПДВ 4 818 000,00
UAH з ПДВ
За результатами оцінки електронної системи публічних закупівель «Prozorro» визначено найбільш економічно вигідною тендерна пропозиція учасника ТОВ АС з ціною 4 730 400,00 грн. (чотири мільйона сімсот тридцять тисяч чотириста грн. 00 коп.) з ПДВ.
Рішенням тендерного комітету Замовника №7 від «02» квітня 2020 року визначено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію такою, що відповідає вимогам тендерної документації та визнати учасника ТОВ АС переможцем процедури закупівлі: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b, прийнято рішення про намір укласти договір.
Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації вважає за необхідне надати аргументовані заперечення до висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-01-16-000897-b наступного змісту:
1. Щодо наявності в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг
На виконання вимог наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – наказ №490) та положень ст. 10 Закону Замовником було додатково оприлюднено форму оголошення про проведення відкритих торгів (надалі за текстом - оголошення) на англійській мові згідно форми, затвердженої наказом №490.
Звертаємо Вашу увагу, що у п. 8 оголошення Замовником було зазначено «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. за адресами закладів та установ, підпорядкованих Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації (відповідно до тендерної документації). to adreses of establishments and institutions subordinate to the Department of Education and Sports of the Koziv District State Administration (according to the tender documentation).». Слід зазначити, що у Додатку 3 та Додатку 4 до тендерної документації Замовником чітко зазначено місце поставки товарів, зокрема: за адресами закладів та установ, підпорядкованих Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації, а саме:
Назва закладу Адреса (місцезнаходження)
Козівська гімназія смт.Козова вул.Грушевського,7
Козівська ЗОШ №1 смт.Козова вул.Гвардійська,9
Козівська ЗОШ№2 Смт.Козова вул.Вітушинського, 14
Будилівська ЗОШ Козівський р-н.с.Будилів вул.Центральна,18
В.Ходачківська ЗОШ Козівський р-н.с.В.Ходачків вул. Шкільна,17
Городищенська ЗОШ Козівський р-н.с.Городище вул. Шкільна,10
Глинська ЗОШ Козівський р-н.с.Глинна вул. Шкільна,1
Кальненська ЗОШ Козівський р-н.с.Кальне вул. Шкільна,4
Конюхівська ЗОШ I-III ст Козівський р-н.с.Конюхи вул..Центральна 87
Олесинська ЗОШ Козівський р-н. с. Олесино вул.Шевченка,37
Теофіпільська ЗОШ Козівський р-н.с.Теофіпілка вул.Мічуріна,38
Ценівська ЗОШ Козівський р-н.Ценів вул.Центральна,21
Вівсянська ЗОШ Козівський р-н.с.Вівся вул.Центральна,2
Дибщенська ЗОШ Козівський р-н.с.Дибще вул. Шкільна,1
З.Слобідська ЗОШ Козівськийр-н.с.З.Слобода вул.Грушевського,104
Козівківська ЗОШ Козівський р-н.с.Козівка вул.Центральна,48
Конюхівська ЗОШ I-II ст. Козівський р-н.с.Конюхи вул.Центральна,196
Кривенська ЗОШ Козівський р-н.с.Криве вул.Косівка,4
Плотичанська ЗОШ Козівський р-н.с.Плотича вул.Центральна,35
Щепанівська ЗОШ Козівський р-н.с.Щепанів вул.Центральна,12
Геленківська ЗОШ Козівський р-н.с.Геленки вул.Центральна,74
Городищенська МНВК Козівськийр-н.с.Городище вул..Тернопільська,29
Відділ освіти смт.Козова вул..Б.Хмельницького,16
В.Ходачківський ДНЗ Козівський р-н.с.В.Ходачків вул.Нова,5
Вибудівський НВК Козівський р-н.с.Вибудів вул.Шевченка,6
Вівсянський ДНЗ Козівський р-н.с.Вівся вул.Центральна ,1
Вікторівківський НВК Козівський р-н.с.Вікторівка вул. Шевченка,74
Геленківський ДНЗ Козівський р-н.с.Геленки вул.Закорчма,2
Дибщенський ДНЗ Козівський р-н.с.Дибще вул.Л.Українки,2
З.Слобідський ДНЗ Козівський р-н.с.З.Слобода вул.Гагаріна,5
Кальненський ДНЗ Козівський р-н.с.Кальне вул.Шкільна,2
Козівківський ДНЗ Козівський р-н.с.Козівка вул. Гиркало,16
Плотичанське ДНЗ Козівський р-н.с.Плотича вул.Центральна,46
Теофіпільський ДНЗ Козівський р-н.с.Теофіпілка.вул.Мічуріна,29
Ценівський ДНЗ Козівський р-н.с.Ценів вул.Центральна,23
Конюхівський ДНЗ Козівський р-н.с.Конюхи вул.Юркова,7
Олесинський ДНЗ Козівський р-н.с.Олесино вул.Шевченка,37
Козівський ДНЗ «Ромашка» смт.Козова вул.Вітошинського,6
Таким чином, загальна кількість місць поставки складає 38 адрес, що унеможливлює відображення всіх адрес поставки з технічних причин шляхом зазначення на електронному майданчику у полі «місце поставки», що у подальшому відображається на веб-порталі ProZorro та автоматично формує зазначену Замовником в електронній системі у вигляді оголошення про проведення відкритих торгів. З метою коректного відображення інформації у оголошенні про проведення відкритих торгів на веб-порталі технічним регламентом ДП «ПРОЗОРРО» передбачено можливість зазначення у полі «місце поставки» формулювання «відповідно до документації». В свою чергу, відповідно до положень пункту 5 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Таким чином, на виконання зазначеної вимоги Замовником було відображено перелік 38 адрес (місць) поставки товару у додатках 3 та 4 до тендерної документації. Слід зазначити, що відповідно до змісту тендерної документації невід’ємною частиною цієї тендерної документації є:
Додаток №1.Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям
Додаток №2. Кваліфікаційні критерії та інші вимог (з переліком документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам)
Додаток №3. Технічні вимоги (завдання) інформація про необхідні технічні, якісні характеристики предмета закупівлі
Додаток №4. Проект договору на постачання природного газу
Додаток №5. ФОРМА «Тендерна пропозиція»
Додатково звертаємо Вашу увагу, що жодним нормативним актом у сфері закупівель не встановлено обов’язку замовника додатково оприлюднювати в електронній системі форми документів, затверджені наказом №490. Відповідно до пункту 2 наказу №490 формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою. Після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону «електронна система закупівель» - інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Таким чином, не пізніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерних пропозицій Замовником було внесено інформацію про закупівлю товару, заповнено всі обов’язкові поля, зазначено додаткову інформацію шляхом заповнення приміток до процедури закупівлі, оприлюднено тендерну документацію та додатково оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (із зазначенням інформації англ. мовою) за формою, затвердженої наказом №490. Звертаємо Вашу увагу, що електронною системою закупівель автоматично проводиться частковий переклад інформації про закупівлю, враховуючи зазначений факт з метою дотримання вимог Закону Замовником було оприлюднено оголошення з повним перекладом всіх необхідних для заповнення граф.
Враховуючи вищезазначене, Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації з аргументованих підстав вважає, що зміст тендерної документації було розроблено у відповідності до положень статті 22 Закону з урахуванням фактичних потреб замовника, його фінансування та із дотриманням всіх вимог законодавства у сфері закупівель, чинного на момент оголошення процедури закупівлі.
2. Щодо наявності у тендерній документації вимоги щодо надання учасниками витягу (копії або оригіналу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
Перш за все вважаємо за необхідне звернути Вашу увагу, що відповідно до положень частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Додатково звертаємо Вашу увагу, що відповідно до формулювання вимог частини третьої статті 17 Закону Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вищезазначене, замовникам прямо встановлено заборону вимагати документальне підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених статтею 17 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що за змістом формулювання вимоги щодо надання учасниками витягу (копії або оригіналу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не вимагається Замовником на підтвердження відсутності підстав для відмови згідно положень ст. 17 Закону (спосіб документального підтвердження відсутності підстав для відмови згідно ст. 17 Закону визначено змістом вимог Додатку 2 до тендерної документації) та є виключно додатковою вимогою інформативного характеру, яку Замовник врахував за необхідне включити до змісту тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації з аргументованих підстав вважає, що зміст тендерної документації було розроблено у відповідності до положень статті 22 Закону з урахуванням фактичних потреб замовника, його фінансування та із дотриманням всіх вимог законодавства у сфері закупівель, чинного на момент оголошення процедури закупівлі.
3. Щодо відсутності у тендерній документації інформації протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними
Відповідно до вимог пункту 10 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
В черговий раз наполегливо наголошуємо на факті наявності чергової інформації за змістом тендерної документації, у даному випадку – змістом пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації встановлено наступне: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними не менше ніж 90 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій, пропозиція з меншим строком підлягає відхиленню. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції та наданого забезпечення тендерної пропозиції.». Рекомендуємо повторно ознайомитися зі змістом вимог тендерної документації, зокрема зі змістом пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації в цій частині.
Враховуючи викладене, Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації рекомендує повторно ознайомитися зі змістом вимог тендерної документації та з аргументованих підстав вважає, що зміст тендерної документації було розроблено у відповідності до положень статті 22 Закону з урахуванням фактичних потреб замовника, його фінансування та із дотриманням всіх вимог законодавства у сфері закупівель, чинного на момент оголошення процедури закупівлі.
4. Щодо наявності у тендерній документації вимоги вимогу щодо надання засвідчених учасником копій антикорупційної програми учасника, наказу про затвердження антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми
Слід зазначити, що відповідно до положень пункту 10 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до формулювання вимог у Додатку 2 до тендерної документації на виконання вищезазначеної вимоги Закону Замовником було встановлено формулювання такого змісту: «юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень. (учасником надається у складі тендерної пропозиції засвідчена учасником копія антикорупційної програми учасника; засвідчена учасником копія наказу про затвердження антикорупційної програми, засвідчена учасником копія наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень). Рекомендуємо повторно ознайомитися зі змістом вимог тендерної документації, зокрема зі змістом Додатку 2 до тендерної документації в цій частині.
Таким чином, Замовником встановлено попередження (примітку), що документи на підтвердження відсутності підстав для відмови згідно пункту 10 частини першої статті 17 Закону надаються учасником та переможцем торгів у разі якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Враховуючи викладене, Відділ освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації з аргументованих підстав вважає, що зміст тендерної документації було розроблено у відповідності до положень статті 22 Закону з урахуванням фактичних потреб замовника, його фінансування та із дотриманням всіх вимог законодавства у сфері закупівель, чинного на момент оголошення процедури закупівлі.
Окрім того, згідно констатуючої частини Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-01-16-000897-b Замовника зобов’язано усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень..
Відповідно до ч. 7 ст7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно п. 19 ч.1 ст.4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб’єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Оскільки висновок за результатами проведеного моніторингу публічних закупівель встановлює для Замовника певні обов’язки, такий висновок є актом індивідуальної дії, що приймається Держаудитслужбою в межах наданих їй повноважень та на виконання покладених на неї завдань, тому має бути перевірений судом на відповідність пп.1,3 ч. 2 ст. 2 КАС України.
Відповідно до п.п.1,3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб’єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Разом з тим, вважаємо, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити підконтрольній установі для усунення порушень.
Висновком Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язано Замовника здійснити заходити щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Зазначеним формулюванням згідно висновку про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-01-16-000897-b Держаудитслужбою Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень проте не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, відтак такий висновок не є конкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання Замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень.
Таким чином, висновок про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b не відповідає ч.7 ст 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п.1 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, тому підлягає скасуванню.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У той же час, аналогічного висновку дійшли колегії суддів відповідно до правової позиції, викладеної в постанові Верховного Суду від 10 грудня 2019 року в справі №160/9513/18, в постанові Верховного Суду від 05 березня 2020 року в справі №640/467/19.
Враховуючи викладене, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами та доповненнями повідомляємо, що замовником було дотримано у повному обсязі положення Закону України «Про публічні закупівлі» й нормативно – правових, аргументованих та обґрунтованих підстав для застосування норм п.1ч.1 ст.30 цього Закону у тендерного комітету відсутні. Додатково повідомляємо, що відповідно до положень статті 7 Закону органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися у проведення процедур закупівель. Повідомляємо, що користуючись правом, наданим частиною десятою статті Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, розглядається питання щодо оскарження вищезазначеного висновку у судовому порядку протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
ПРОСИМО:
1. Скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015: код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-16-000897-b у частині встановлення порушень згідно констатуючої частини висновку, а також зобов’язання заходів щодо усунення виявлених порушень.
Додатки до заперечення:
1. Постанова Верховного Суду від 10 грудня 2019 року в справі №160/9513/18, Постанова Верховного Суду від 05 березня 2020 року в справі №640/467/19.
З повагою,
Тендерний комітет Відділу освіти та спорту Козівської районної державної адміністрації
Дата публікації звіту:
22.05.2020 10:53
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- documentsForm: Ні
Опис:
Порушення не усунуто.
Дата публікації:
08.10.2020 09:15