-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
298 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 490.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 490.00 UAH
Номер:
ee7d4a13ad944a07bd3cb7697499d4ed
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-21-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.09.2021 00:00
Період моніторингу:
21.09.2021 09:48 - 13.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.09.2021 № 581
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 17.09.2021 №581
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-01-16-000824-a від 16.01.2020. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері оприлюднення звіту про виконання договору установлено порушення норм абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та договору про закупівлю, зміни до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в майбутньому виявлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, яка діяла на дату проведення процедури відкритих торгів (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, зміни до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Смідинською сільською радою, (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням голови тендерного комітету Замовника від 14.01.2020 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію товариства з обмежено відповідальністю "Волиньелектрозбут" (далі - ТзОВ "Волиньелектрозбут"), пояснення Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, від 23.09.2021 (далі – пояснення), протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.02.2020, повідомлення про намір укласти договір від 06.02.2020, договір про постачання електричної енергії споживачу від 25.02.2020 № 23-20/214/3, додаткові угоди від 28.08.2020 № 1 і від 02.04.2020 № 3 (зміна в розрахунках і зміни адрес об`єктів споживання) також додаткові угоди від 02.04.2020 № 2 (початок дії з 01.04.2020), від 10.08.2020 № 4 (початок дії з 01.08.2020), від 12.10.2020 № 5 (початок дії з 01.09.2020), від 15.10.2020 № 6 (початок дії з 01.10.2020), від 17.11.2020 № 8 (початок дії з 04.11.2020) на збільшення вартості 1кВт*год з урахування ПДВ.
Проведеним моніторингом установлено, що Замовником за результатами відкритих торгів укладено договір про постачання електричної енергії споживачу від 25.02.2020 № 23-20/214/3, де вказана ціна за 1кВт*год з урахування ПДВ електричної енергії 1,74383 гривень.
За даними ДП «Оператор ринку», який відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на офіційному вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднює результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку станом на 03.02.2020 (дата аукціону), зокрема, середньозважена ціна за 1кВт*год з урахування ПДВ купівлі-продажу електричної енергії РДН становила 1,29601 грн/ 1кВт*год.
Крім того, проведеним моніторингом установлено, що Замовник вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1кВт*год год у розмірі 1,74383 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1кВт*год з урахуванням ПДВ, зокрема 02.04.2020 Додатковою угодою № 2 (вступає в дію з 01.04.2020) з 1,74383 грн до 1,875 грн (7,5%), 10.08.2020 Додатковою угодою № 4 (вступає в дію з 01.08.2020) з 1,875 грн до 1,976796 грн (5,4%), 12.10.2020 Додатковою угодою № 5 (вступає в дію з 01.09.2020) з 1,976796 грн до 2,088407 грн (5,6%), 15.10.2020 Додатковою угодою № 6 (вступає в дію з 01.10.2020) з 2,088407 грн до 2,145479 грн (2,7%), 17.11.2020 Додатковою угодою № 8 (вступає в дію з 04.11.2020) з 2,145479 грн до 2,232515 гривень (4,1%).
За результатами офіційного вебсайту https://www.oree.com.ua/, на відповідні дати, ціна електричної енергії за 1кВт*год з урахуванням ПДВ станом на 01.04.2020 зменшилася з 1,29601 до 1,02975 (- 20,5%), станом на 01.08.2020 збільшилася з 1,02975 до 1,71664 (66,7%), станом на 01.09.2020 зменшилася з 1,71664 до 1,53958 (-10,3%), станом на 01.10.2020 збільшилася з 1,53958 до 1,76372 (14,6%), станом на 04.11.2020 зменшилася з 1,76372 до 1,12322 (-36,3%).
Таким чином з 03.02.2020 (дата аукціону) по 04.11.2020 (початок дії останьої додаткової угоди) ціна за 1кВт*год з урахуванням ПДВ збільшено з 1,74383 грн до 2,232515грн (28%) в той же період згідно офіційного вебсайту https://www.oree.com.ua/ з 03.02.2020 (дата аукціону) по 04.11.2020 (початок дії останьої додаткової угоди) ціна за 1кВт*год з урахуванням ПДВ зменшено з 1,29601грн до 1,12322грн (-15,4%).
Отож, Замовник безпідставно збільшив планову та фактичну ціну електричної енергії за 1кВт*год, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Проведеним моніторингом встановлено, що строк дії договору про постачання електричної енергії споживачу від 25.02.2020 № 23-20/214/3 до 31.12 2020 року. Згідно Закону Замовник повинен оприлюднити звіт про виконання договору – протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору. Однак відповідний звіт сформовано 21.09.2021 і оприлюднено в електронній системі закупівель. Таким чином Замовник порушив абзац 10 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
30.09.2021 15:55 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2021 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник зобов’язується здійснити заходи щодо недопущення в майбутньому виявлених порушень, а саме вчасного оприлюднення звіт про виконання договору – протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, а також слідкувати за даними ДП «Оператор ринку», який відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на офіційному вебсайті оприлюднює результати торгів на ринку та на внутрішньодобовому ринку, щоб не призвести до недотримання активів.
Дата публікації звіту:
01.10.2021 17:18
Запити/Пояснення
Номер:
6e476dc64e6b460d881466d761b851ab
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
23.09.2021 10:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (код ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-01-16-000824-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 № 291), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1). Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів»(зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9050b101936c4d7f8914cda1debd7ab3
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
24.09.2021 11:35
Опис:
Надаємо пояснення через електронну систему закупівель на моніторинг Державної аудиторської служби України від 23 вересня 2021 року щодо процедури закупівлі ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія.
Посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-16-000824-a
Так, враховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія 16 січня 2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару (протокол № 3 від “ 14” січня 2020 року тендерного комітету Смідинської сільської ради Старовижівського району Волинської області).
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про ринок електричної енергії», Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 309 «Про затвердження Кодексу системи передачі», Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 «Про затвердження Кодексу систем розподілу», Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 311 «Про затвердження Кодексу комерційного обліку електричної енергії», Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1470 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії».
Додатком 3 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Розмір бюджетного призначення для постачання електричної енергії, визначений відповідно до розрахунку до проекту кошторису на 2020 рік та становив 298,0 тис. грн. Запланований обсяг – 114,69 тис. кВт.
Очікувана вартість визначалась відповідно до пункту 3 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275. Строк постачання електричної енергії до 31.12.2020 року. Очікувана вартість встановлена Замовником, виходячи, в тому числі, з середньоринкових цінових показників вартості електричної енергії та в межах затверджених бюджетних асигнувань.
Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів.
Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
На момент оприлюднення оголошення Замовник вже мав свій сайт.
Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту: http://smidynotg.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-2020-rik-2
Документи до пояснення:
1. Кошторис на 2020 рік.
2. Річний розпис Смідинського бюджету об'єднаної територіальної громади на 2020 р.
3. Скриншот з сторінки веб-сайту Замовника: «Обгрунтування технічних та якісних характеристик».
4. Протокол засідання тендерного комітету