-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - універсальна послуга)
Завершена
353 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
c60ca781a0914b028d5d866b8c774f06
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-27-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2020 00:00
Період моніторингу:
27.01.2020 11:35 - 18.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.01.2020 Одеса № 24
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 24.01.2020.
В.о. начальника Валентина КОРОЛЬ
Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 24.01.2020 № 24
Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
3. UA-2020-01-15-002202-c 15.01.2020 Отримання інформації від громадських об'єднань про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 4 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір від 15.01.2020, договір про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 23.01.2020
№ 107200, пояснення замовника, отримані 28.01.2020 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі), не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи,
які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
04.02.2020 16:46 - 19.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2020 16:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Південний офіс Державної
аудиторської служби
України
Аргументовані заперечення та інформація
про причини неможливості усунення виявленого порушення
04.02.2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2020-01-15-002202-с (предмет закупівлі - електрична енергія (за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - універсальна послуга).
Згідно з констатуючою частинною висновку предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. За результатами моніторингу закупівлі встановлено порушення замовником – Суворовською районної адміністрацією Одеської міської ради вимог пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №490 від 22.03.2016 року «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», а саме пункт 14 повідомлення про намір укласти договір не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Суворовська районна адміністрація Одеської міської ради, як замовник закупівлі, погоджується, що пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговірної процедури) UA-2020-01-15-002202-с заповнено членом тендерного комітету, відповідальним за роботу з електронною системою закупівель, не в повному обсязі. Проте, вважаємо, що вимога, зазначена у висновку про результати моніторингу, щодо розірвання договору закупівлі не може бути виконана з наступних підстав.
Закупівля електричної енергії за переговорною процедурою (спрощеною) Суворовською районною адміністрацією Одеської міської ради була здійснена у відповідності до вимог ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» і застосована як виняток за відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Відсутність порушень самої процедури закупівлі, а саме визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, підтверджена висновком.
Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 15.01.2020 року. Строк для оскарження наміру укласти договір відповідно до частини 3 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» було встановлено до 21.01.2020 року. Протягом цього часу будь-яких скарг чи зауважень щодо проведення закупівлі не надходило.
23.01.2020 року між замовником та переможцем процедури закупівлі укладено договір №107200 про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальної послуги (з додатками) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель сформовано звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Таким чином, моніторинг закупівлі, проведений згідно наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби України від 24.01.2020 №24, було розпочато після завершення процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
24.01.2020 року договір про закупівлю №107200 зареєстровано та взято на облік Управлінням Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області. В цей же день Управлінням Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області проведено платіж за вказаним договором за розрахунковий період – січень 2020 року. Проведення платежу підрозділом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, який здійснює обслуговування замовника, здійснюється у відповідності до частини 2 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель, а саме перевірки наявності договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю, та вжиття заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках: відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, відміни процедури закупівлі.
Згідно з частиною 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Форма та зміст договору про закупівлю №107200 від 23.01.2020 року, укладеного за результатом процедури закупівлі ID: UA-2020-01-15-002202-с (предмет закупівлі - електрична енергія (за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - універсальна послуга), відповідає типовому договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, що є додатком до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 року.
Порушень вимог ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» при укладені договору про закупівлю за результатом моніторингу не виявлено. Також не виявлено будь-яких порушень, які згідно зі ст. 37 цього Закону є підставами для визнання договору нікчемним.
Сам договір про закупівлю №107200 від 23.01.2020 року не передбачає умов розірвання договору замовником в односторонньому порядку.
Слід зауважити, що договір про закупівлю електричної енергії укладено за переговорною процедурою для забезпечення потреб функціонування адміністративної будівлі органу місцевого самоврядування та виконання функцій, покладених на нього чинним законодавством. На теперішній час договір перебуває в стадії виконання.
На підставі викладеного, Суворовська районна адміністрація Одеської міської ради вважає, що підстави для розірвання договору про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальної послуги (з додатками) №107200 від 23.01.2020 року відсутні.
Проте, замовник з метою здійснення заходів щодо усунення причин виявленого порушення провів роз’яснювальні заходи для членів тендерного комітету, що працюють з електронною системою закупівель в частині відповідального підходу при заповнені в ній повідомлень про намір укласти договір, для запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель у майбутньому, оскільки в інший спосіб усунути дане порушення не має можливості.
З повагою
голова тендерного комітету-
перший заступник голови райадміністрації Р.О.Горячев
Корецька В.
Таран В.
(0482) 755-15-83
Дата публікації звіту:
10.02.2020 12:34
Запити/Пояснення
Номер:
50fa46246791411594cbc92ffcd8f2a6
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.01.2020 13:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2020 00:00
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби від 24.01.2020 № 24 розпочато моніторинг переговорної процедури (скороченої) за предметом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (універсальна послуга), яка проводиться Суворівською районною адміністрацією Одеської міської ради (далі – Замовник) (оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2020-01-15-002202-c, дата оприлюднення 15.01.2020).
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснення від Замовника щодо обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), а саме:
- яким чином Замовник може обґрунтувати рішення про застосування переговорної процедури (скороченої) за вказаним предметом закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, не посилаючись на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
1cf5247dc256470b8b024f2e98aee92e
Назва:
Електрична енергія (за кодом ДК 021:2015 09310000-5 - універсальна послуга)
Дата опублікування:
28.01.2020 15:14
Опис:
Начальнику відділу контролю
у сфері закупівель
Олександру Васильєву
ПІВДЕННИЙ ОФІС
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
(Одеська обл.)
Надаю пояснення через електронну систему закупівель на запит від Моніторингу Держаудитслужби України щодо обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена) "Електрична енергія (за кодом ДК 021:2015 09310000-5 – універсальна послуга"), а саме: сканери протоколу №2 від 13.01.2020р.; протоколу № 7 від 28.01.2020р. та копії документів: Постанова НКРЕКП № 429 від 14.06.2018р.; Постанова НКРЕКП № 2714 від 10.12.2019р.; Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Статут Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія»; Довіреність №14/21/12-1 від 21.12.2019р.
Голова тендерного комітету
Перший заступник голови Р.О.Горячев
Тартан В.Г.
751-07-66