-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Торги відмінено
471 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
17b0a0e78538497dbf88b09a1af5dec3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-20-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.01.2020 00:00
Період моніторингу:
20.01.2020 14:58 - 11.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.01.2020 № 3
Чернівці
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області
від 20 січня 2020 року № 3
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2020-01-15-000151-c від 15.01.2020 - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною четвертою статті 35 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності застосування переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Ванчиковецької сільської ради (далі – Замовник); протокол засідання тендерного комітету від 15.01.2020 №03; повідомлення про намір укласти договір від 15.01.2020; відповідь Замовника на запит, оприлюднена в електронній системі закупівель 21 січня 2020 року.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, Замовником не враховано норми частини першої статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом у сфері закупівель, від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розміщеного на сайті http//www.nerc.gov.ua/?id=16075, видано ліцензії на право постачання електричної енергії споживачам на території України 651 суб’єкту господарювання.
Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Отже, на порушення вимог частини другої статті 35 Закону, Замовником неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу 3 частини четвертої статті 35 Закону, переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.
Період усунення порушень:
28.01.2020 11:49 - 12.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
28.01.2020 11:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вирішили відмінити переговорну процедуру закупівлі та вжити заходи передбачені частиною четвертою статті 35 Закону
Дата публікації звіту:
29.01.2020 15:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни торгів
Дата публікації:
30.01.2020 12:51
Запити/Пояснення
Номер:
00d370c39cb4490d956d15fce324830c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.01.2020 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-01-15-000151-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень із такого питання:
Чому Замовником прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 2 частини 2 статті 35 Закону (відсутність конкуренції на відповідному ринку), в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту, із долученням (за наявності) їх документального підтвердження.
Номер:
4f7a66d51d7446db93fea642e68c9b82
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.01.2020 16:22
Опис:
На запит про надання пояснень від Державної аудиторської служби України по Моніторингу до закупівлі код ДК 021-2015 09310000-5 « Електрична енергія»UA-2020-01-15-000151-c від 15.01.2020, повідомляємо наступне.
У відповідності до Прикінцевих та перехідних положень Закону України
«Про ринок електричної енергії», споживачі (крім побутових та малих
непобутових споживачів), яким, на день набрання чинності цього Закону,
здійснював постачання електричної енергії постачальник за регульованим
тарифом, мають обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір
постачання електричної енергії споживачу не пізніше, ніж через 18
місяців, з дня набрання чинності цим Законом. Згідно п.18 Закону України
від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу
України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення
адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» на період
з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім
побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником
таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної
потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до
електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений
період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності
та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних
мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та
обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії»
для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг,
передбачених статтею 63 цього Закону.
Оскільки, пунктом 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення»
Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що оператор
системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу
якого перевищує 100 тисяч, повинен вжити заходів для відокремлення
оператора системи розподілу від постачання електричної енергії шляхом
створення електропостачальника, який упродовж двох років з дня отримання
ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання
електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг
на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та
Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення
провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими
(локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за
регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання, а
ч.2 ст.63 Закону передбачено, що в межах території здійснення діяльності
одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення
діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, тобто відсутня
конкуренція на ринку постачання універсальних послуг, внаслідок чого
договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за
відсутності при цьому альтернативи, тому, керуючись п.2 ч.2 ст.35 Закону
України «Про публічні закупівлі», необхідно здійснити закупівлю за кодом
ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія шляхом застосування
переговорної процедури.
З метою дотримання вимог Закону України «Про ринок електричної
енергії», АТ «Чернівціобленерго» вжито заходів щодо відокремлення
оператора системи розподілу від постачання електричної енергії шляхом
створення відповідних суб’єктів господарювання. Таким чином, в 2018 році
створено нового постачальника електричної енергії - ТОВАРИСТВО З
ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА
КОМПАНІЯ». Постановою № 429 від 14.06.2018 р. НКРЕКП прийнято рішення
про видачу ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА
ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» ліцензії на право провадження господарської
діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Відповідно до
п.13 Розділу XVII Прикінцевих та перехідних положення Закону України
«Про ринок електричної енергії» суб’єкт господарювання, створений у
результаті здійснення заходів з відокремлення з метою забезпечення
постачання електричної енергії споживачам, у строк не пізніше ніж 12
місяців з дня набрання чинності цим Законом зобов’язаний в установленому
порядку отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з
постачання електричної енергії, та упродовж двох років з дня отримання
ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання
електричної енергії такий електропостачальник виконує функції
постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка
визначається як область. Ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної
енергії» передбачено, що в межах території здійснення діяльності одного
постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності
іншими постачальниками універсальних послуг. Отже, ТОВАРИСТВО З
ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА
КОМПАНІЯ» займає монопольне положення на ринку постачання «універсальних
послуг» в Чернівецькій області.
Також у зв'язку з тим що рішення сесії по прийнятті сільського бюджету на 2020 рік було прийнято 24 грудня 2019 року ми не встигали проводити відкриті торги, тому вирішили провести переговорну процедуру. При вирішенні питання про проведення переговорної процедури ми керувалися відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, листом МЕРТ № 3304-04-39642-06 від 10.09.2018 року та листом НКРЕКП 07.08.2018 № 7034/21.1/7-18.
З повагою,
Голова тендерного комітету Ванчиковецької сільської ради
Гирла Діана Іванівна