-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з охорони території і приміщень
Торги не відбулися
580 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 484.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 484.00 UAH
Номер:
7d9ade9ec77c4afbbc167b0d13bbaf59
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-23-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.03.2020 00:00
Період моніторингу:
23.03.2020 16:31 - 14.04.2020 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.03.2020 № 57
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.03.2020 № 57.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-01-14-000683-b 14.01.2019. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможців торгів встановлено порушення частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та прийняття Замовником рішення про відміну торгів (протоколи засідання тендерного комітету від 26.03.2020 № 154 та №155), керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможців.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету 14.01.2020; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції дочірнього підприємства «Ефорт-Гарант-18» (далі – ДП «Ефорт-Гарант-18») та приватного підприємства «Агентство журналістських розслідувань» (далі – ПП «Агентство журналістських розслідувань») за Лотом 1 та Лотом 2; протоколи засідань тендерного комітету від 07.02.2020 № 32 та № 33, від 25.02.2020 № 72 та № 73, від 25.03.2020 № 147 та № 148, від 26.03.2020 № 154 та № 155 щодо розгляду тендерних пропозицій, визначення переможця та відміни торгів, повідомлення про намір укласти договори.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у пункті 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та у Додатку 4 (Проект договору) до тендерної документації Замовником зазначено, що основні вимоги договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Водночас, за нормою частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 2 статті 32 та частини 4 статті 36 Закону в частині відповідності умов договору тендерній пропозиції учасника-переможця.
За результатами оцінки (аукціон – 31.01.2020) найбільш економічно вигідною пропозицією за Лотом 1 та Лотом 2 визначено пропозицію ПП «Агентство журналістських розслідувань».
Замовником 07.02.2020 опубліковано повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій ПП «Агентство журналістських розслідувань» за Лотом 1 та Лотом 2 (протоколи засідання тендерного комітету від 07.02.2020 № 32 та№ 33) до 20 робочих днів. За результатами розгляду вказаних тендерних пропозицій Замовником визначено ПП «Агентство журналістських розслідувань» переможцем торгів за Лотом 1 та Лотом 2 та 25.02.2020 опубліковано повідомлення про намір укласти договори з вказаним учасником.
Відповідно до вимог частини 2 статті 32 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Отже, кінцевий строк для укладення договорів з ПП «Агентство журналістських розслідувань» за результатами торгів за Лотом 1 та Лотом 2 – 16.03.2020 року.
Згідно з нормами частини 3 статті 32 Закону у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув
Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення; інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;
Однак, станом на початок проведення моніторингу (23.03.2020) в електронній системі закупівель інформація щодо укладення договорів з ПП «Агентство журналістських розслідувань» чи щодо відхилення пропозицій вказаного учасника (за Лотами 1 та 2) з підстав, визначених у частині 3 статті 32 Закону, Замовником не була опублікована.
Водночас, відповідно до опублікованих Замовником 25.03.2020 протоколів засідань тендерного комітету від 25.03.2020 № 147 та № 148, договори з ПП «Агентство журналістських розслідувань» мали бути укладені не пізніше 16.03.2020, але з вини учасника такі договори укладені не були, у зв’язку з чим тендерні пропозиції ПП «Агентство журналістських розслідувань» відхилено та прийнято рішення розглянути наступні тендерні пропозиції з переліку учасників, що вважаються найбільш економічно вигідними за Лотом 1 та Лотом 2 (тендерні пропозиції ДП «Ефорт-Гарант-18»).
За результатами розгляду тендерних пропозицій ДП «Ефорт-Гарант-18» за Лотом 1 та Лотом 2 Замовником прийнято рішення про їх відхилення, як таких, що не відповідають умовам тендерної документації (пункт 4 частини 1 статті 30 Закону), а також про відміну торгів по закупівлі послуг за Лотом 1 та Лотом 2, про що складено та підписано відповідні протоколи засідань тендерного комітету від 26.03.2020 № 154 та № 155. Вказані рішення тендерного комітету опубліковані 26.03.2020 року.
Отже, з врахуванням не встановлення частиною 3 статті 32 Закону строку для прийняття рішення про відхилення пропозиції переможця, з вини якого не укладено договір, за результатами моніторингу ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK1-8_2 (несвоєчасне укладання замовником договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі), – не підтвердилась.
За результатами моніторингу розгляду тендерної пропозиції ПП «Агентство журналістських розслідувань» встановлено, що вказаним учасником у складі тендерної пропозиції, в недотримання вимог пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації, не надано копії всіх заповнених сторінок паспорта уповноваженої посадової особи учасника на підписання договору (надано копії сторінок 1-3 та 12-13 паспорта директора підприємства Сазонова В.В. 1976 р.н., не надано копії сторінок 3-4, які відповідно до чинного Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 № 2503-ХІІ, призначені для фотокартки, додатково вклеюваної до паспорта при досягненні громадянином 25-річного віку, та за відсутності якої (не вклеєння в паспорт) при досягненні зазначеного віку, паспорт вважається недійсним, не надано копію сторінки 11, призначеної для відміток щодо місця проживання).
Однак, Замовником на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, не відхилено тендерну пропозицію ПП «Агентство журналістських розслідувань», яка не відповідала вимогам тендерної документації, визначено вказаного учасника переможцем торгів за Лотом 1 та Лотом 2 та прийнято рішення про укладення з ним договору за вказаними лотами.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ДП «Ефорт-Гарант-18» встановлено безпідставне відхилення тендерної пропозиції звказаного учасника за Лотом 1 та Лотом 2 як такої, що не відповідає умовам тендерної документації з підстав, зазначених у рішеннях тендерного комітету - по причині заповнення учасником проекту договору не в повному обсязі. При цьому, інформація про те, що саме не заповнено учасником, у відповідних рішеннях тендерного комітету (протокол № 154 від 26.03.2020 по Лоту 1 та № 155 від 26.03.2020 по Лоту 2) не наведена.
Так, відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен, зокрема, надати заповнений проект договору про закупівлю, погоджений і підписаний учасником з відбитком печатки (за наявності), відповідно до Додатка 4 тендерної пропозиції.
Учасником ДП «Ефорт-Гарант-18» 30.01.2020 у складі тендерних пропозицій за Лотом 1 та Лотом 2 надано (завантажено) проект договору (з відповідними додатками), підписаний уповноваженою особою учасника та завірений печаткою підприємства на кожній сторінці. Зазначений проект договору заповнений в частині найменування виконавця послуг, заповнення реквізитів виконавця та підпису договору і додатків, зазначення переліку та місцезнаходження об’єктів охорони.
Слід зазначити, що Замовником у тендерній документації не зазначено, які саме позиції, пункти, рядки, додатки тощо повинні бути заповнені учасником.
Крім того, поданий іншим учасником - ПП «Агентство журналістських розслідувань», якого Замовник визначив переможцем та тендерну пропозицію якого визнано такою, що відповідає умовам тендерної документації, є аналогічним за заповненням проекту договору, наданому ДП «Ефорт-Гарант-18».
Отже, Замовником безпідставно відхилено пропозиції ДП «Ефорт-Гарант-18» з підстав, зазначених у протоколах від 26.03.2020 № 154 по Лоту 1 та № 155 по Лоту 2.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ДП «Ефорт-Гарант-18» у складі тендерної пропозиції в недотримання вимог пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації учасником ДП «Ефорт-Гарант-18» не надано копії всіх заповнених сторінок паспорта уповноваженої посадової особи учасника на підписання договору (надано копії сторінок 1-3 та 10-11 паспорта директора підприємства Пантюшева В.М. 1946 р.н., не надано копії сторінок 3-6, які відповідно до чинного Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 № 2503-ХІІ, призначені для фотокарток, додатково вклеюваних до паспорта при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку, та за відсутності яких (не вклеєння в паспорт) при досягненні зазначеного віку, паспорт вважається недійсним).
Також, в недотримання вимог пункту 24 Додатку 2 до тендерної документації учасником ДП «Ефорт-Гарант-18» у складі тендерної пропозиції на підтвердження виконання аналогічних договорів не надано у повному обсязі копії аналогічних договорів (надано без додатків, що є невідємними частинами таких договорів, зокрема, додатку №2 «Інструкція здавання (зняття) Об’єкта під охорону Об’єктів).
Крім того в недотримання вимог пункту 17 Додатку 5 до тендерної докуметації учасником ДП «Ефорт-Гарант-18» не надано сертифікату відповідності.
Отже, учасником не підтверджено в повному обсязі кваліфікаційні критерії, встановлені тендерною документацією відповідно до статті 16 Закону, тендерна пропозиція учасника ДП «Ефорт-Гарант-18» не відповідала вимогам тендерній документації Замовника, та, відповідно, підлягала відхиленню відповідно до пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону.
Під час моніторингу Замовником прийнято рішення про відміну торгів по закупівлі UA-2020-01-14-000683-b (протокол засідання тендерного комітету від 26.03.2020 № 154 по Лоту 1 та від 26.03.2020 № 155 по Лоту 2).
Період усунення порушень:
30.03.2020 17:18 - 14.04.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.03.2020 17:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Врахувати усі порушення, які були висвітлені у висновку Західного офісу Держаудитслужби та надалі не допускати їхнє вчинення, як при повторному проведенні тендеру на закупівлю даних послуг, так і при проведенні інших тендерів на закупівлю товарів, робіт і послуг
Дата публікації звіту:
06.04.2020 23:29