-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності, сир твердий вершковий не менше ніж 50% жирності
Завершена
735 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 2 500.00 UAH
Номер:
be59d464bd3644e58b38d42f2ab573d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-01-25-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.01.2021 00:00
Період моніторингу:
25.01.2021 14:48 - 16.02.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.01.2021 № 4
Суми
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 25.01.2021 №4
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2020-01-13-000483-c 13.01.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону (в редакції від 01.12.2019 року) установлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 01.12.2019 року).
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019 року).
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема шляхом зменшення ціни за 1кг сиру твердого та сиру м'якого кисломолочного до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (в редакції від 01.12.2019), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Тростянецької міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 15.01.2020 (протокол №16), зі змінами, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Випущенко Людмили Миколаївни, товариства з обмеженою відповідальністю «Сумська продуктова компанія», фізичної особи-підприємця Гулакової Вікторії Олександрівни, протоколи засідань тендерного комітету від 03.02.2020 №56, від 10.02.2020 № 62, від 13.02.2020 №71, від 13.02.2020 №72, повідомлення про намір укласти договір від 13.02.2020, договір від 26.02.2020 № 17 (далі - Договір), додаткові угоди від 03.04.2020 № 1, від 26.05.2020 № 2, від 25.06.2020 №3, від 27.08.2020 № 4, від 05.11.2020 №5, від 26.11.2020 №6, від 14.12.2020 №7, від 23.12.2020 №8, від 29.12.2020 №9, від 18.01.2020 №10, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 28.01.2021 року.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 01.12.2019), а саме:
містить вимогу щодо надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2,3 та 8 частини першої статті 17 Закону (в редакції від 01.12.2019), у той час як зазначена інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Моніторингом установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 11.1 Договору, що передбачає можливість зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі, вносив зміни до істотних умов Договору, а саме:
додатковою угодою від 27.08.2020 №4 збільшено ціну за 1 кг сиру твердого з 161,88 до 170,00 грн з ПДВ; додатковою угодою від 05.11.2020 №5 збільшено ціну за 1 кг сиру твердого з 170,00 до 172,00 грн з ПДВ та ціну за 1 кг сиру м'якого кисломолочного з 98,05 до 104,90 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Відповідно до документів та пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою від 27.08.2020 №4 Замовник керувався листом Головного управління статистики у Сумській області від 11.08.2020 № 03.3-32/1830-20, в якому міститься інформація про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари (у тому числі на сири твердi типу Едам та Емменталь), що склались у торгівельній мережі по Сумській області у липні 2020 року та не відображається коливання ціни на сир твердий не менше ніж 50% жирності в період з 26.02.2020 (дата укладення Договору) по 27.08.2020 (дата укладення додаткової угоди №4).
При внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою від 05.11.2020 №5 Замовник керувався листом Головного управління статистики у Сумській області від 12.10.2020 № 03.3-32/2300-20, в якому міститься інформація про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари (у тому числі на сири твердi типу Едам, Емменталь, сири м’які жирні жирністю 5% та вище), що склались у торгівельній мережі по Сумській області у вересні 2020 року та не відображається коливання ціни на сир твердий не менше ніж 50% жирності та сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності в період з 27.08.2020 (дата укладення додаткової угоди №4) по 05.11.2020 (дата укладання додаткової угоди №5).
Отже, Замовником безпідставно додатковими угодами від 27.08.2020 №4 та від 05.11.2020 №5 внесено зміни до істотних умов Договору, якими збільшено ціну на 1 кг сиру твердого та сиру м'якого кисломолочного, чим порушено вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019 року).
Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Крім того, Замовник у формах повідомлень про внесення змін до договору не відобразив інформацію про суму договору після внесення змін та кількість товару після внесення змін, чим порушив вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490).
Період усунення порушень:
04.02.2021 13:24 - 19.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2021 13:24
Оскарження висновку в суді
Опис:
Доброго дня. Згідно частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо про оскарження Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі до суду (Моніторинг №UA-M-2021-01-25-000018)
Дата публікації:
18.02.2021 18:24
Запити/Пояснення
Номер:
ba9d8771d05641d6b9d5ea1762c3274c
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
26.01.2021 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.01.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності; сир твердий вершковий не менше ніж 50% жирності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-01-13-000483-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні інформації (документів).
Просимо надати документи, які підтверджують наявність підстав для внесення змін до договору, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Сумська продуктова компанія» від 26.02.2020 № 17 (додаткові угоди від 27.08.2020 № 4, від 05.11.2020 №5) щодо збільшення ціни за 1 кг сиру твердого вершкового не менше ніж 50% жирності та сиру м’якого кисломолочного не менше ніж 10% жирності.
Інформацію (пояснення) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
3e184b80de594675887fb18ef5e9a9d6
Назва:
документи
Дата опублікування:
28.01.2021 14:14
Опис:
документи, які підтверджують наявність підстав для внесення змін до договору, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Сумська продуктова компанія» від 26.02.2020 № 17 (додаткові угоди від 27.08.2020 № 4, від 05.11.2020 №5) щодо збільшення ціни за 1 кг сиру твердого вершкового не менше ніж 50% жирності та сиру м’якого кисломолочного не менше ніж 10% жирності.
Номер:
34af80c6ba8045ac84f0a9d52e00af16
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
11.02.2021 19:23
Опис:
Заперечення
на висновок Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області за результатами проведеного моніторингу
по закупівлі «сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності, сир твердий не менше ніж 50% жирності (ДК 021:2015 15540000-5 Сирні продукти)»
Тендерний комітет відділу освіти Тростянецької міської ради, діючи у відповідності до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надає заперечення до Висновку Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі - Держаудитслужби) за результатами моніторингу закупівлі, опублікованого в системі 04.02.2021 року о 13:24 год., за предметом: «сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності, сир твердий не менше ніж 50% жирності (ДК 021:2015 15540000-5 Сирні продукти)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-01-13-000483-c), а саме:
1. На твердження Держаудитслужби: «Моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону України « Про публічні закупівлі» ( у редакції від 01.12.2019) ».
Згідно абзацу 2 частині 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції від 01.12.2019), переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. У додатку 2 таблиці 4 тендерної документації зазначені документи, які переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» ( в редакції від 01.12.2019). При цьому Замовник не вимагає від учасників закупівлі документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, тендерна документація відповідає вимогам частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону України « Про публічні закупівлі» ( в редакції від 01.12.2019).
2. На твердження Держаудитслужби: «Замовник, посилаючись до пункту 11.1 Договору, що передбачає можливість зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в Договорі, вносив зміни до істотних умов Договору, а саме: додатковою угодою від 27.08.2020 №4 збільшено ціну за 1 кг сиру твердого з 161,88 до 170,00 грн з ПДВ; додатковою угодою від 05.11.2020 №5 збільшено ціну за 1 кг сиру твердого з 170,00 до 172,00 грн з ПДВ та ціну за 1 кг сиру м'якого кисломолочного з 98,05 до 104,90 грн з ПДВ. Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Відповідно до документів та пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою від 27.08.2020 №4 Замовник керувався листом Головного управління статистики у Сумській області від 11.08.2020 № 03.3-32/1830-20, в якому міститься інформація про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари (у тому числі на сири твердi типу Едам та Емменталь), що склались у торгівельній мережі по Сумській області у липні 2020 року та не відображається коливання ціни на сир твердий не менше ніж 50% жирності в період з 26.02.2020 (дата укладення Договору) по 27.08.2020 (дата укладення додаткової угоди №4). При внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою від 05.11.2020 №5 Замовник керувався листом Головного управління статистики у Сумській області від 12.10.2020 № 03.3-32/2300-20, в якому міститься інформація про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари (у тому числі на сири твердi типу Едам, Емменталь, сири м’які жирні жирністю 5% та вище), що склались у торгівельній мережі по Сумській області у вересні 2020 року та не відображається коливання ціни на сир твердий не менше ніж 50% жирності та сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності в період з 27.08.2020 (дата укладення додаткової угоди №4) по 05.11.2020 (дата укладання додаткової угоди №5). Отже, Замовником безпідставно додатковими угодами від 27.08.2020 №4 та від 05.11.2020 №5 внесено зміни до істотних умов Договору, якими збільшено ціну на 1 кг сиру твердого та сиру м'якого кисломолочного, чим порушено вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019 року».
Згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
При цьому, норма пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону поширюється на договори про закупівлю у разі, якщо предметом закупівлі є товар.
Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку, сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов'язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.
Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов'язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу.
Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Поряд з цим, відповідно до Положення про Державну службу статистики України (далі - Держстат України), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 року № 481, Держстат України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері статистики. Держстат України, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує і проводить статистичні спостереження за соціально-економічними та демографічними явищами і процесами, екологічною ситуацією в Україні та її регіонах шляхом збирання форм державної статистичної звітності та проведення спеціально організованих статистичних спостережень.
Утім перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, не є вичерпним (лист Мінекономрозвитку України від 27.10.2016 року «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю»).
Замовник керувався пунктом 2 частини четвертої статті 36 Закону, пунктом 11.1 Договору №17 від 26.02.2020 року, Листом від ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2072 від 19.08.2020 року з додатком відповіді на запит Головного управління статистики у Сумській області, в якому надано інформацію про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари ( з урахуванням цін на міських ринках), що склалися у торгівельній мережі по Сумській області у липні 2020 року та лист від ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2535 від 13.10.2020 року з додатком відповіді на запит Головного управління статистики у Сумській області, в якому надано інформацію про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари ( з урахуванням цін на міських ринках), що склалися у торгівельній мережі по Сумській області у вересні 2020 року
При цьому зазначено, що розрахунки здійснено на основі актуалізованої вибірки територій для спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчому ринку.
Враховуючи вищевикладене, були укладені додаткові угоди № 4 від 27.08.2020 року до Договору № 17 від 26.02.2020 року та № 5 від 05.11.2020 року до Договору № 17 від 26.02.2020 року.
Крім того, 26.01.2021 року в 14:39 год. через електронну систему від Держаудитслужби в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Сир м’який кисломолочний не менше ніж 10% жирності; сир твердий вершковий не менше ніж 50% жирності» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-01-13-000483-c) Замовнику надійшов запит на отримання документів, які підтверджують наявність підстав для внесення змін до договору, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Сумська продуктова компанія» від 26.02.2020 № 17 (додаткові угоди від 27.08.2020 № 4, від 05.11.2020 №5) щодо збільшення ціни за 1 кг сиру твердого вершкового не менше ніж 50% жирності та сиру м’якого кисломолочного не менше ніж 10% жирності.
Замовником в електронну систему закупівель було надано документи, а саме: Лист від ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2072 від 19.08.2020 з додатком відповіді на запит Головного управління статистики у Сумській області, в якому надано інформацію про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари ( з урахуванням цін на міських ринках), що склалися у торгівельній мережі по Сумській області у липні 2020 року, лист від ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2535 від 13.10.2020 з додатком відповіді на запит Головного управління статистики у Сумській області, в якому надано інформацію про середні споживчі ціни на окремі продовольчі товари ( з урахуванням цін на міських ринках), що склалися у торгівельній мережі по Сумській області у вересні 2020 року.(Копія листа ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2072 від 19.08.2020 року з додатками на 4 арк., копия листа ТОВ «Сумська продуктова компанія» вих. № 2535 від 13.10.2020 з додатком на 6 арк. додаються)
Та на підтвердження коливання ціни за 1 кг сиру твердого вершкового не менше ніж 50% жирності та сиру м’якого кисломолочного не менше ніж 10% жирності надано висновок за результатами цінового моніторингу № ЦД-11 від Сумської Торгово-Промислової палати, в якому зазначена інформація про коливання ціни на дату підписання додаткових угод.(копія висновок за результатами цінового моніторингу № ЦД-11 від Сумської Торгово-Промислової палати від 27.01.2021 року на 2 арк. додається).
Тому твердження, що Замовник безпідставно додатковими угодами від 27.08.2020 року №4 та від 05.11.2020року №5 внесено зміни до істотних умов Договору, якими збільшено ціну на 1 кг сиру твердого та сиру м'якого кисломолочного, чим порушено вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.12.2019 року) суперечить дійсності, є нікчемним та не обґрунтованим
3. На твердження Держаудитслужби: «Замовник у формах повідомлень про внесення змін до договору не відобразив інформацію про суму договору після внесення змін та кількість товару після внесення змін, чим порушив вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490).»
Звертаємо Вашу увагу, що наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490) втратив чинність 17.07.2020 року.
Враховуючи вищевикладене, можемо стверджувати про відсутність підстав для приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель (зокрема, шляхом зменшення ціни за 1кг сиру твердого та сиру м'якого кисломолочного до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору), так як зміни істотних умов договору в частині зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі укладено Замовником згідно чинного законодавства України.