-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Хліб (джерело фінансування закупівлі - медична субвенція)
Завершена
905 210.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 526.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 526.05 UAH
Номер:
3fcbb70273c644e6b7be3571f244c077
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-12-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.02.2020 00:00
Період моніторингу:
12.02.2020 15:53 - 05.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.02.2020
№ 12
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 12.02.2020 № 12.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
10. UA-2020-01-11-000225-b від 11.01.2020 –Дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію переможця ТОВ Золотий коровай, протокол засідання тендерного комітету, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2020 року.
За результатами моніторингу установлено, що Комунальним некомерційним підприємством «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу без накладання на нього електронного цифрового підпису.
Окрім цього, моніторингом установлено, що в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
02.03.2020 16:50 - 17.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
02.03.2020 16:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
10014 м.Житомир, вул. С.П. Корольова, 12
У відповідності до ч. 8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) Комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського" Житомирської обласної ради (далі — Лікарня) оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
11.01.2020 року Комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф. Гербачевського" Житомирської обласної ради оголосило публічну закупівлю товару Хліб (джерело фінансування закупівлі - медична субвенція), процедура закупівлі — відкриті торги, очікувана вартість 905210,00грн (з ПДВ), ідентифікатор закупівлі в системі Prozorro — UA-2020-01-11-000225-b.
28.01.2020 року у відкритих торгах взяли участь три учасники з наступними кінцевими пропозиціями:
1) ТОВ «Золотий коровай» з пропозицією 320 816,00грн;
2) ТОВ «Бердичівський хлібозавод» з пропозицією 320 817,00 грн;
3) ТОВ «Сарненський хлібозавод» з пропозицією 404 181,30 грн.
21.02.2020 року був укладений договір № 47 з переможцем торгів ТОВ «Золотий коровай», економія бюджетних коштів за цією закупівлею склала 584394,00 грн.
02.03.2020 року на сторінці цієї закупівлі в системі Prozorro був опублікований Висновок про результати моніторингу закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби, згідно із яким працівниками Управління були виявлені порушення законодавства про публічні закупівлі. Пунктом 3 констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Згідно із ч.8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Пункт 2 констатуючої частини Висновку містить наступні відомості щодо наявності або відсутності порушень законодавства:
1) За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490;
2) За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону.
3) За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Щодо частини висновку про те, що «За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490», Лікарня надає аргументовані заперечення наступного змісту.
Уповноваженою посадовою особою Лікарні була внесена вся обов’язкова інформація, передбачена формою оголошення про проведення відкритих торгів, у тому числі і тендерна документація. Кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) було завантажено (прикріплено), проте з незалежних від Замовника причин, ймовірно — через технічну несправність системи, файл з КЕП не був підтягнутий безпосередньо в систему ProZorro.
У зв’язку з тим, що на сьогоднішній день закупівля UA-2020-01-11-000225-b завершена, повторне накладення КЕП на оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію технічно не є можливим.
Акцентуємо увагу, що на заповнені і опубліковані Замовником повідомлення про намір укласти договір, а також на договір про закупівлю від 20.02.2020 р. № 47, КЕП був успішно накладений.
Додатково зазначаємо, що згідно ч. 1 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, з врахуванням особливостей, визначених законом. У відповідності до ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Крім того, в ст. 526 ЦК України вказано, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається. При цьому, порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачені в ст. 188 Господарського кодексу України. Підстави розривання також вказані у самому договорі.
Зазначаємо, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції Учасника вимогам тендерної документації та вимогам закону України «Про публічні закупівлі», неможливо відмінити процедуру закупівлі, в тому числі в порядку, передбаченому ст. 31 закону України «Про публічні закупівлі», а законність проведених торгів може бути оскаржено виключно в суді. Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного суду України від 03 квітня 2018 року у справі
№ 910/5798/17, якою зроблено висновок, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому в пункті 3 частини 2 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі".
Крім того, Замовник при здійсненні публічної закупівлі з ідентифікатором в системі ProzorroUA-2020-01-11-000225-b, в першу чергу зобов’язаний керуватися вимогами ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», яка встановлює, що одним із основних принципів публічних закупівель є максимальна економія та ефективність. Проведена Лікарнею закупівля UA-2020-01-11-000225-b дала економію бюджетних коштів у розмірі 584 394,00 грн. (що складає 64,56 % від очікуваної вартості), а розривання договору призведе до значних збитків бюджету.
З огляду на викладене, Лікарня (Замовник), як сторона по договору
№ 47 від 20.02.2020 року, укладеного з ТОВ «Золотий коровай», не має законних підстав для його розірвання, так як всі передбачені договірні зобов’язання виконуються належним чином.
Щодо частини висновку про те, що «За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель встановлено порушення вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону» Лікарня надає аргументовані заперечення наступного змісту.
Порушення нібито виявилося у невиконанні Лікарнею вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), щодо врахування у технічних, якісних характеристиках предмета закупівлі в тендерній документації необхідності застосування заходів із захисту довкілля, як про це зазначено в ч.1 Констатуючої частини Висновку. З цього приводу наводимо наступні аргументовані заперечення.
Замовник повністю виконав вимоги ч.2 ст. 22 Закону, яка вимагає, дослівно «Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля».
Пункт 6 Розділу 3 Тендерної документації має назву «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та передбачає, зокрема, що Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованого ним товару, визначені у Додатку 1 до Документації.
Додаток 1 до Тендерної документації передбачає, зокрема, такі технічні вимоги до предмету закупівлі, характеристики Товару:
- Хліб пшеничний в/г ДСТУ 7517:2014
- Хліб житньо-пшеничний ДСТУ 4583:2006
Розділ 9 ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови» має назву «Вимоги щодо охорони довкілля», та передбачає заходи із захисту довкілля.
Розділ 6 ДСТУ 4583:2006«ХЛІБ ІЗ ЖИТНЬОГО ТА СУМІШІ ЖИТНЬОГО І ПШЕНИЧНОГО БОРОШНА» має назву «Вимоги щодо охорони довкілля» і містить вимоги та заходи із захисту довкілля.
З огляду на викладене, Лікарня при проведенні закупівлі не допустила порушення вимог ч.2 ст. 22 Закону, а Висновок Управління в цій частині помилковий.
Частиною 7 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що орган державного фінансового контролю проводить перевірку закупівлі виключно у разі, коли замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів. Натомість у даному випадку негативний вплив для бюджетів відсутній, більше того економія по закупівлі склала 584 394,00 грн (що складає 64,56 % від очікуваної вартості).
Зміст Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби щодо публічної закупівлі № UA-2020-01-11-000225-b доведений до членів Тендерного комітету і керівників структурних підрозділів Лікарні, вжито заходів щодо недопущення порушень при здійсненні публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби від 02.03.2020 року Лікарня щодо усіх зазначених порушень надала правомірні аргументовані заперечення у відведений для цього строк.
Лікарня вдячна Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області за співпрацю та допомогу в сфері забезпечення неухильного дотримання законодавства про публічні закупівлі.
З повагою
Генеральний директор Б.Б. Леськів
Виконавець:
Волощук
438728
Дата публікації звіту:
06.03.2020 11:08