-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Однолотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія. Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевих бюджетів
процедура закупівлі здійснюється для задоволення потреб протягом 2020 року. Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевих бюджетів
Завершена
698 765.47
UAH з ПДВ
Номер:
e9a8e2fbdd09413eb73e9509da9318f6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-24-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2020 00:00
Період моніторингу:
24.01.2020 14:48 - 15.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.01.2020 № 4
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Михайло ФЕДАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в
Закарпатської області
від 24.01.2020 № 4
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2020-01-11-000417-c 11.01.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності застосування переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі – Замовник); протокол засідання тендерного комітету щодо застосування переговорної процедури закупівлі від 11.01.2020; повідомлення про намір укласти договір від 11.01.2020; договір про закупівлю від 21.01.2020 №о/р 240773.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Проте, Замовником не враховано норми частини першої статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», та роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом у сфері закупівель, від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розміщеного на сайті www.nerc.gov.ua, ліцензії на право постачання електричної енергії споживачам на території України, видано понад 650 суб’єктам господарювання.
Таким чином, Замовником проведено переговорну процедуру закупівель без настання умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Отже, на порушення вимог частини другої статті 35 Закону, Замовником неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії.
Період усунення порушень:
29.01.2020 09:30 - 13.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.01.2020 09:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
про аргументовані заперечення до висновку
За результатом виявлених порушень у Висновку про результати моніторингу закупівлі від 29 січня 2020 р. по переговорній процедурі закупівлі за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія), нікальний номер на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-01-11-000417-c (далі – Висновок), користуючись правом, наданим ч. 8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо заперечення до Висновку.
Висновком встановлено порушення законодавства, а саме: порушення вимог ч. 2 ст. 35 Закону, Замовником неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії.
Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі – Замовник) не погоджується із інформацією про виявлені порушення, зазначеною у Висновку з огляду на наступне.
Так, згідно з п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – ЗУ «Про ринок електричної енергії»), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України, щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р., який набрав чинності з 01.01.2019 р. внесено зміни в ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» і в п. 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії». Відповідно до абз. 11 п. 13 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про ринок електричної енергії» встановлено, що тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.
Право бюджетних установ на користування універсальною послугою з постачання електричної енергії на рівні з побутовими та малими непобутовими споживачами передбачено законом, тому замовники, що є бюджетними установами, мають право реалізувати надану законодавством можливість і закуповувати електричну енергію на умовах універсальної послуги.
Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.06.2018 року № 429 було прийнято рішення видати ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ» ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу.
Виходячи з Додатку 3 «Перелік постачальників універсальних послуг на закріпленій території» до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ» закріплено як єдиного постачальника універсальних послуг на території Закарпатської області.
Таким чином, ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, упродовж двох років (з 01.01.2019 року до 31.12.2020 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – території Закарпатської області. Отже, ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування об’єктів електропостачання нашої установи.
На підставі викладеного вище, зважаючи на особливості регулювання ринку електричної енергії, у відповідності до вимог та принципів здійснення закупівель, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі», з метою забезпечення безперебійного електропостачання, Замовником прийнято рішення про застосування переговорної процедури на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, для закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги, адже:
1) саме на постачальників універсальних послуг покладено обов’язок надавати універсальні послуги, зокрема, бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності на умовах, передбачених для малих не побутових споживачів;
2) на території Закарпатської області має право здійснювати діяльність лише один постачальник універсальних послуг – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ».
На підставі вищевикладеного, виникають підстави для застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії у порядку, визначеному п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» - у зв’язку з відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Обрання процедури є правомірним, оскільки виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі» процедура застосовується у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Замовником обґрунтовано підстави застосування згідно з чинним законодавством. Використовуючи своє право на універсальну послугу по регульованих тарифах, через відсутність конкуренції по універсальній послузі, Замовник не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії на умовах універсальної послуги у інших постачальників. Електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Закарпатської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ», оскільки відповідно до п. 2 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги та конкуренція на ринку універсальних послуг з постачання електричної енергії відсутні, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом.
Реалізувавши своє право на укладання договору про закупівлю електричної енергії на умовах універсальної послуги Замовник уникає необґрунтованого підвищення цін, переходу до постачальника «останньої надії» та пов‘язаних з цим фінансових втрат.
Варто також зазначити, що згідно із ч. 3 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Нормою ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Таким чином додатковим підтвердженням відсутності конкуренції на відповідному ринку є те, що жоден потенційний учасник закупівлі (конкурент) не звернувся до Замовника через електронну систему закупівель із вимогою та не оскаржив переговорну процедуру закупівлі впродовж 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір. Зазначений факт додатково підтверджує факт відсутності конкуренції на відповідному ринку та правомірність застосування Замовником переговорної процедури закупівлі на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Здійснення закупівлі електричної енергії через застосування процедури відкритих торгів, нівелюючи при цьому право Замовника на укладення договору з постачальником універсальної послуги, штучно обмежує надане бюджетним установам право на вибір процедури закупівлі електричної енергії.
Таким чином, Висновком зобов’язуючи розірвати правомірно укладений договір із постачальником універсальної послуги має місце необгрунтоване обмеження та дискримінування гарантованих чинним законодавством прав Замовника.
У Висновку зазначається про факт наявності конкуренції на ринку електричної енергії (ліцензії на право постачання електричної енергії видано понад 650 суб’єктам господарювання), однак жоден із цих ліцензованих 650 суб’єктів господарювання не звернувся повідомленням/питанням/скаргою чи вимогою про бажання постачати предмет закупівлі Замовнику, що доводить відсутність конкуренції. Крім того, право постачання саме універсальної послуги постачання електричної енергії на території Закарпатської області надано лише одному із 650 суб’єктів, а саме суб’єкту господарювання – ТОВ «ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ».
З приводу роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 щодо конкурентного ринку електричної енергії зазначаємо наступне.
У вказаних роз’ясненнях зазначається про рекомендації щодо порядку дій замовників товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади стосовно закупівлі електричної енергії на 2019 рік з урахуванням положень законів України «Про ринок електричної енергії» та «Про публічні закупівлі», які розміщено за посиланням https://www.nerc.gov.ua/?news=8244, на веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП).
В зазначених роз’ясненнях НКРЕКП зазначено, що Замовники у розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не підпадають під категорію малий непобутовий споживач (так як не є суб’єктами малого підприємництва відповідно до статті 55 Господарського кодексу України), тому не мають права на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги.
Звертаємо увагу, що дані роз’яснення було оприлюднено 08.11.2018 р. у відповідності з чинним, на той час, законодавством. Однак, 01.01.2019 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. за № 2628-VIII.
Зазначаємо, що вказаний закон від 23.11.2018 р. за № 2628-VIII набув чинності після надання роз’яснень Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 та роз’яснень НКРЕКП від 08.11.2018 р., у зв’язку з чим зазначені роз’яснення не в повній мірі відповідають чинному законодавству на сьогоднішній день.
Також, у роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 зазначено, що здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками згідно з положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі», має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Переговорна процедура застосовується як виняток у вичерпному переліку випадків.
Так, у самих роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України не виключається можливість застосування для закупівлі електричної енергії переговорної процедури, хоч і сам перелік випадків застосування такої процедури не наведений.
Тому, на підставі вищевикладеного, з урахуванням положень чинного законодавства, вважаємо, що закупівля електричної енергії в межах універсальної послуги за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія), унікальний номер на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-01-11-000417-c, це і є той винятковий випадок, коли можна здійснювати закупівлю по переговорній процедурі, про який йде мова у роз’ясненнях Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07.
Замовник, реалізуючи своє, передбачене законодавством, право на отримання електричної енергії в межах універсальної послуги, єдиним надавачем якої в Закарпатській області є ТОВ «Закарпаттяенергозбут», мав всі передбачені законодавством підстави для застосування переговорної процедури закупівлі електричної енергії.
Враховуючи зазначене, Замовник не погоджується із зазначеною у Висновку інформацією про встановлені порушення, адже використання встановленого законодавством права відбулось у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».
У зв’язку з викладеним, Замовник не погоджується з висновком моніторингу, здійсненого управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області та не вбачає підстав для розірвання Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 240773 від 21.01.2020 р., укладеного з ТОВ «Закарпаттяенергозбут».
Дата публікації звіту:
03.02.2020 17:03
Запити/Пояснення
Номер:
289791a52f024903aa38de102ab0aebb
Назва:
ЗАПИТ про надання роз’яснень щодо змісту висновку та зобов’язань
Дата опублікування:
31.01.2020 13:00
Опис:
На підставі наказу управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про початок моніторингу закупівель від 24.01.2020 № 4 було проведено моніторинг закупівлі Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 41911214) електричної енергії на 2020 рік.
За результатами моніторингу закупівлі за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія) (інформація про оприлюднення закупівлі UA-2020-01-11-000417-c), 29.01.2020 р. було оприлюднено висновок моніторингу, згідно якого було виявлено порушення, а саме встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі.
У констатуючі частині висновку моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Зі змісту зобов’яання випливає, що Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області зобов’язаний протягом 5 робочих днів вжити заходи щодо розірвання Договору про постачання електричної енергії постачальника універсальних послуг № 240773 від 21.01.2020 р. (далі – Договір), укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» (далі – ТОВ «Закарпаттяенергозбут»).
Відповідно до п. 13.4. Договору, за умови відсутності заборгованості та виконання своїх зобов’язань перед Постачальником Споживач має право розірвати цей Договір з урахуванням вимог положень цього Договору без сплати будь-яких штрафних санкцій чи іншої фінансової компенсації Постачальнику.
Згідно з п. 10.1. Договору, Споживач має право в будь-який час змінити електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії з новим електропостачальником принаймні за 21 календарний до такої зміни, вказавши дату або період такої зміни (початок дії нового договору про постачання електричної енергії).
Відповідно до п. 9.1. Договору, за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність передбачену цим Договором та чинним законодавством.
Згідно положень пункту Термін дії договору, викладених у Комерційній пропозиції № 4 «бюджетна», яка є додатком 3 до Договору, Договір може бути розірвано за ініціативою будь-якої із Сторін, у порядку визначеному законодавством України та цим Договором, але в будь-якому випадку Договір діє до повної оплати заборгованості за Договором, включаючи штрафні санкції.
Відповідно до абз. 1 ч. 8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
На підставі викладеного та керуючись ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу роз’яснити:
1. Яким чином оформити розірвання Договору у 5-ти денний термін, визначений у висновку моніторингу, зокрема за умови наявності заборгованості перед Постачальником?
2. Яким чином розрахуватися з ТОВ «Закарпаттяенергозбут» за вже поставлену електричну енергію у випадку дострокового розірвання Договору?
3. Хто буде постачати Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області електричну енергію в разі дострокового розірвання Договору в період з дати розірвання договору з ТОВ «Закарпаттяенергозбут» та до дати набуття чинності договору, що буде укладено з постачальником після проведення процедури відкритих торгів? З огляду також на те, що у відповідності до процедури зміни електропостачальника, Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області повинен повідомити про бажання зміни такого не пізніше ніж за 21 календарний день до початку постачання новим постачальником, а процедура закупівлі електричної енергії на відкритих торгах потребує більшого проміжку часу?
Номер:
5871eadb325d4e9494cabd44382c29bd
Назва:
Відповідь на заперечення до висновку
Дата опублікування:
04.02.2020 15:28
Опис:
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області розглянуло заперечення Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області", до висновку про результати моніторингу закупівлі електричної енергії (Постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг») за ідентифікатором закупівлі UA-2020-01-11-000417-c та повідомляє наступне.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також, як зазначено в Законі, цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 20 Закону основною процедурою закупівлі є відкриті торги, проведення яких має на меті раціональне та ефективне використання державних коштів, що забезпечується створенням конкурентного середовища серед учасників і визначенням найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Замовником з подальшим укладенням договору про закупівлю за результатами такої процедури, і сприяє максимальній економії та ефективності при здійсненні закупівель.
При цьому зауважуємо, що винятковість переговорної процедури закупівлі на відміну від інших процедур закупівлі потребує максимального обґрунтування та об’єктивного документального підтвердження необхідності застосування цієї процедури як єдино можливої в конкретному випадку за умов, визначених частиною другою статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Проте, Замовником не вжито заходів для проведення конкурентних торгів, а саме: відкритих торгів на закупівлю електричної енергії, а застосовано переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без настання умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі, як винятку.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розміщеного на сайті www.nerc.gov.ua, ліцензії на право постачання електричної енергії споживачам на території України, видано понад 650 суб’єктам господарювання, що свідчить про наявний конкурентний ринок з продажу електроенергії.
Окрім цього, Замовником не враховано норми частини першої статті 3 та пункту 1 статті 56 Закону України «Про ринок електричної енергії», якою передбачено, що ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими Законом України «Про ринок електричної енергії», відповідно постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.
Слід зауважити, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель та передбачає застосування відкритих торгів на закупівлю електроенергії, про що зазначено в інформаційному листі від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 «Щодо конкурентного ринку електричної енергії».