-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
414 299.70
UAH з ПДВ
Номер:
2f2958c2fb8d42818dd379ef8ebcaa0b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-26-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.08.2020 00:00
Період моніторингу:
26.08.2020 09:50 - 17.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.08.2020 № 47
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 17.08.2020 № 003100-18/3676-2020 почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 25.08.2020 № 47
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2020-01-08-000292-b, 08.01.2020, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону, пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 3 частини четвертої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства при укладенні договору та внесенні змін до нього - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; дотримання законодавства при укладенні договору та внесенні змін до нього; наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу культури і туризму Шосткинської міської ради (далі – замовник) на 2020 рік; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі; форму протоколу розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2020-01-08-000292-b; протокол засідання тендерного комітету від 08.01.2019 № 5; звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2020-01-08-000292-b від 15.01.2020; договір від 15.01.2020 № 24147; додаткову угоду до вказаного договору від 17.01.2020 № 1.
Згідно відомостей веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель між замовником та переможцем ТОВ «Енера Суми» укладено договір про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти (енергія електрична) від 15.01.2020 № 24147 (далі – договір), оприлюднений в електронній системі закупівель 15.01.2020.
Встановлено, що замовником у формі Звіт про результати проведення процедури закупівлі в інформації про умови оплати договору (пункт 7-1 порядок здійснення розрахунків) відображено – пiсляоплата 10 робочих днів.
При цьому, умовами договору (пункт 8.4 розділ «Ціна договору та порядок здійснення оплати послуг») передбачено попередню оплату.
Вказана інформація, що міститься у Звіті про результати проведення процедури закупівлі UA-2020-01-08-000292-b не узгоджується з укладеним договором.
Окрім того, протокол засідання тендерного комітету № 5, який оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 08.01.2020, про прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі датований 08.01.2019 № 5. Водночас, згідно відомостей електронної системи закупівель процедуру закупівлі проведено у 2020 році.
Моніторингом установлено, що замовником не здійснено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі)», чим порушено вимоги:
- пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в частині складання форми повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури);
- абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону в частині відсутності обґрунтування застосування переговорної процедури у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури).
Так, замовник у пункті 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію «...Отже, відділ культури і туризму Шосткинської міської ради, як замовник торгів, через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії в інших організаціях. На підставі пункту четвертого частини другої статті 35 Закону України № 922 «Про публічні закупівлі», замовник цілком правомірно може застосувати, як виняток, переговорну процедуру закупівлі».
Проте, пункт 4 частини другої статті 35 Закону не передбачає викладених вище підстав для застосування переговорної процедури закупівлі, натомість передбачає застосування переговорної процедури у випадку, коли замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників.
Зважаючи на зазначене та норми законодавства, замовник документально не обґрунтував наявність підстав застосування переговорної процедури, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону.
Відповідно до вимог абзацу 3 частини четвертої статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що не забезпечено замовником в порушення вказаної норми. Натомість укладено договір з ТОВ «Енера Суми» від 15.01.2020 № 24147.
Період усунення порушень:
16.09.2020 19:16 - 01.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
16.09.2020 19:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Лист лист відділу культури і туризму Шосткинської місьокї ради на розірвання договору № 24147 від 15 січня 2020 року направлений до ТОВ "ЕНЕРА СУМИ".
Дата публікації звіту:
28.09.2020 16:28