-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт фасаду лікувального корпусу і поліклінічного відділення Комунального некомерційного підприємства Бориспільської районної ради Київської обл. «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування»
Завершена
19 933 090.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 199 330.90 UAH
мін. крок: 1% або 199 330.90 UAH
Номер:
7253441ae10a4a4d8069b86798fdd183
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-04-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.09.2020 00:00
Період моніторингу:
04.09.2020 15:02 - 26.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.09.2020 № 152
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
В. о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 04.09.2020 № 152
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2020-01-03-001785-a інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30, частини четвертої статті 36, частини 1 статті 10, абзацу другого частини четвертої статті 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22.09.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року (далі – Закон № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 17.01.2020 № 09 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.01.2020, протокол розкриття, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» (далі – Переможець), протоколи засідання тендерного комітету Управління регіонального розвитку Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі – Замовник) від 31.01.2020 № 8 та від 12.02.2020 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2020, договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01, додаткові угоди від 18.03.2020 № 1, від 29.05.2020 № 2, від 25.06.2020 № 3, від 30.07.2020 № 4, від 31.08.2020 № 5, від 09.09.2020 № 6, пояснення Замовника від 10.09.2020 року.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм та завантаження зокрема інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника (Додаток 2).
Пунктом 1 Розділу 1 Додатку 2 до ТД передбачено, що учасники для підтвердження правових підстав щодо наявності орендованих будівельних машин і механізмів та/або щодо надання послуг з використанням будівельних машин та механізмів, надають у складі тендерної пропозиції діючий договір оренди та/або надання послуг з додатками.
У складі пропозиції Переможця міститься довідка від 20.01.2020 № 1, у пункті 4 якої зазначено про наявність екскаватора навантажувача Джей Си Би 3ЦХ, 60650АА, що використовується згідно з договором про надання послуг, укладеним з Петровським А.Ф. Однак, вказаний договір у складі пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» відсутній.
Також, згідно з пунктом 3 Розділу 1 Додатку 2 до ТД для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх чотирьох років із вартістю кожного договору не менше 45% від суми тендерної пропозиції.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, ціна тендерної пропозиції ТОВ «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» складає 17 775 768,78 грн з ПДВ.
Переможцем торгів у складі пропозиції надано інформацію та копії договорів від 31.10.2020 № 24/18-КТ та № 22/18-КТ.
За інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель Prozorro за номерами ID: UA-2018-09-25-001665-b (договір від 31.10.2020 № 24/18-КТ) та UA-2018-09-24-001121-b (договір від 31.10.2020 № 24/18-КТ), ціна укладених договорів складає 5 553 776, 19 грн з ПДВ (31%) та 5 422 601,85 (31%) грн з ПДВ, відповідно.
Таким чином, вказаним учасником не виконано вимоги, визначені у пунктах 1 та 3 Розділу 1 Додатку 2 до ТД, чим не підтверджено кваліфікаційні критерії, визначені у статті 16 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року та встановлені Замовником у ТД
Також, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД договірну ціну Замовником визначено як динамічну.
У складі пропозиції Переможця на виконання вказаної вимоги надано розрахунок договірної ціни (динамічна).
Поряд з цим, Переможцем надано пояснювальну записку від 20.01.2020
№ 9, в якій зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» встановлює тверду договiрну цiну, додатково надано розрахунок твердої договірної ціни.
Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим Замовником у пункті 6 Розділу 3 ТД.
Відповідно до пункту 1 та 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та умовам тендерної документації.
Отже, Замовник на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року не відхилив тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та умовам тендерної документації і уклав з вказаним учасником договір на суму
17 775 768,78 грн з ПДВ.
Вищевказане призвело до порушення абзацу другого частини четвертої статті 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
До того ж, за результатами здійсненого моніторингу встановлено, що договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 укладено з порушенням частини четвертої статті 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, оскільки умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції Переможця.
Так, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД та договірної ціни (яка міститься у складі пропозиції ТОВ «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ») договірна ціна визначена динамічною.
При цьому, відповідно до умов укладеного договору договірна ціна є твердою.
Враховуючи зазначене, договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 є нікчемним у відповідності до частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року.
До того ж, додатковими угодами від 25.06.2020 № 3, від 30.07.2020 № 4, від 31.08.2020 № 5, змінено істотні умови договору, зокрема продовжено строк виконання робіт до 30.09.2020 року без надання документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
На запит органу державного фінансового контролю від 07.09.2020 щодо причин продовження строку виконання робіт, Замовник надав відповідь від 10.09.2020 року, що «підставою для продовження терміну виконання робіт є виникнення в ході виконання робіт додаткових робіт, які не передбачені в початковому проєкті і без яких було не можливе завершення виконання робіт по об’єкту та несприятливі погодні умови для виконання робіт».
Враховуючи, що Замовником не надано будь-яких документів, які б документально підтверджували об’єктивні обставини продовження виконання зобов’язань, надана відповідь не є документально об’єктивною обставиною для продовження строку виконання робіт по договору від 17.03.2020 № 2020/03/17-01.
Крім того, зміни в частині коригування обсягів чи видів робіт до договору не вносились.
Отже, Замовником порушено вимоги ч. 4 ст. 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, якими визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року.
Крім того, додатки №1 та № 2, які відповідно до пункту 20.1 договору від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 є його невід’ємною частиною, не оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro Замовником протягом двох днів з дня укладання договору, чим порушено частину 1 статті 10 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року.
Період усунення порушень:
23.09.2020 13:34 - 08.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2020 13:34
Запити/Пояснення
Номер:
930693d917ec4e528c28dd7d72e991da
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.09.2020 10:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту фасаду лікувального корпусу і поліклінічного відділення Комунального некомерційного підприємства Бориспільської районної ради Київської обл. «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» очікуваною вартістю 19 933 090,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-03-001785-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. За яких документально підтверджених об’єктивних обставин було продовжено строк виконання робіт?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d1789d8576fe4e93a3e0e9a366ac41b3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.09.2020 19:09
Опис:
ПИСЬМОВІ ПОЯСНЕННЯ
щодо документально підтверджених об’єктивних обставин продовження строку виконання робіт на об’єкті: «Капітальний ремонт фасаду лікувального корпусу і поліклінічного відділення Комунального некомерційного підприємства Бориспільської районної ради Київської області "Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013)