-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне ДГ 13-100, АМ 13-25.
Завершена
2 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Номер:
a06b5c799fcc45d2b7e1e69443e70d45
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-02-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2021 00:00
Період моніторингу:
02.09.2021 17:16 - 24.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.09.2021 №505
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олександр СЕМЕНЮК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 02.09.2021 №505
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2020-01-06-000030-c 06.01.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі, установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо недопущення такого порушення в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі - Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік комунального некомерційного підприємства «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 06 січня 2020 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПрАТ «Вінницяоблпаливо», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 27 січня 2020 року №12, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 року №14 (далі – Договір №14), звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 року №14, додаткову угоду від 25 травня 2020 року №1, скарга ТОВ «Славресурс» до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10 лютого 2020 року №036, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 12 лютого 2020 року №2669-р/пк-пз, пояснення від 09 вересня 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що згідно вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу звіт про виконання договору протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Умовами пункту 12.1. розділу XII Договору №14 визначено строк його дії – до 31 грудня 2020 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами умов договору.
Відповідно до пояснення Замовника та копій документів, отриманих через електронну систему закупівель, умови Договору №14 виконано протягом строку його дії.
Однак, Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю в електронній системі закупівель, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Крім того, встановлено, що оприлюднена Замовником інформація про код предмета закупівлі в річному плані закупівель (UA-P-2020-01-06-000044-b) та оголошенні про проведення відкритих торгів (UA-2020-01-06-000030-c), зокрема ДК 021:2015: 09100000-0 «Паливо», не відповідає інформації про код предмета закупівлі, визначеній в тендерній документації, яка затверджена рішенням тендерного комітету від 06 січня 2020 року, а саме - ДК 021:2015: 09110000-3 «Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100, АМ 13-25)».
Період усунення порушень:
20.09.2021 16:27 - 05.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2021 16:27
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
02/158/2021ПР
Дата відкриття провадження:
21.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження :
02/157/2021ПН
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами опрацюваних висновків про результат моніторингу процедури закупівлі "Вугілля" зобовязуємося не допускати порушень законодавства з публічних закупівель в подальшому
Дата публікації звіту:
21.09.2021 11:01
Запити/Пояснення
Номер:
ba52558049534a228477f6a3bc4f8680
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.09.2021 08:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі вугілля кам’яного ДГ 13-100, АМ 13-25 (ДК 021:2015: 09100000-0 — «Паливо») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-01-06-000030-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином замовником виконано вимоги пункту 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі - Закон), щодо визначення предмета закупівлі у порядку, встановленому Уповноваженим органом, а саме Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року №454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №448/28578, яким обумовлено, що предмет закупівлі визначається у відповідності до пунктів 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги?
2.Якими документами підтверджено коливання ціни на ринку, що призвело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків, до договору про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 року №14 та на який відсоток збільшилася ціна товару (вугілля) на ринку станом на дату укладання додаткової угоди у порівнянні із датою укладання договору (14 лютого 2020 року)?
3.Чи виконано умови договору про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 року №14, укладеного із ПрАТ «Вінницяоблпаливо» (зазначити загальну суму, у разі внесення змін до договору (щодо зменшення суми чи продовження строку дії) надати відповідні документальні підтвердження (додаткові угоди)?
4. З яких підстав не оприлюднено звіт про виконання договору, тоді як за умовами договору від 14 лютого 2020 року №14 строк його дії до 31 грудня 2020 року?
Відповідне пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
17b0dbac277b4a2e8e769d9c67b8783c
Назва:
ВІдповідь
Дата опублікування:
09.09.2021 17:28
Опис:
Питання №1. Яким чином замовником виконано вимоги пункту 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на час проведення закупівлі (далі - Закон), щодо визначення предмета закупівлі у порядку, встановленому Уповноваженим органом, а саме Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року №454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №448/28578, яким обумовлено, що предмет закупівлі визначається у відповідності до пунктів 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги?
- Оголошення про проведення закупівлі вугілля кам’яного ДГ (13-100), АМ (13-25), було оприлюднено Замовником на платформі 06.01.2020 року. У вказану дату діяв Закон України «Про публічні закупівлі» у редакції від 01.12.2019, підстава - 300-IX та Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №454 від 17.03.2016 у редакції від 13.09.2019, підстава - z0968-19 (станом на дату надання даного пояснення втратив чинність).
Виходячи з норм Наказу №454 від 17.03.2016 (у редакції чинній на той час), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Пунктом 18, 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, зокрема терміни «предмет закупівлі» та «товари»:
- «предмет закупівлі» - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом;
- «товари» - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Товаром у закупівлі UA 2020-01-06-000030-С є вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) та марки АМ (13-25).
Відповідно до вимог тендерної документації предметом закупівлі у тому числі є вугілля кам’яне марки АО (25-70) або АО (25-50). Відповідно до ДСТУ 3472 – 96 літера «А» - є позначенням марки вугілля «Антрацит». Відповідно до ГОСт 19242 літера «М» - є позначенням розміру вугілля (дрібний 13-25) літера «Д» - є позначенням марки вугілля «Довгополум’яне газове». Відповідно до ГОСт 19242 маркування (13-100) - є допустимим позначенням розміру вугілля .
Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) та АМ (13-25 – не є деревним вугіллям), що у свою чергу відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, відноситься до ДК 021:2015 09111400-4 Деревне паливо (англійською Wood fuels) та ДК 021:2015 09111100-1 Вугілля (англійською Coal).
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 складається з основного словника і додаткового словника. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Виноска із Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 09000000-3 Нафтопродукти, паливо, електроенергія та інші джерела енергії Petroleum products, fuel, electricity and other sources of energy 09100000-0 Паливо Fuels 09110000-3 Тверде паливо Solid fuels 09111000-0 Вугілля та паливо на вугільній основі Coal and coal-based fuels 09111100-1 Вугілля Coal 09111200-2 Паливо на вугільній основі Coal-based fuels 09111210-5 Антрацит Hard coal 09111220-8 Брикетоване вугілля Briquettes 09111300-3 Викопне паливо Fossil fuels 09111400-4 Деревне паливо Wood fuels 09112000-7 Буре вугілля і торф Lignite and peat 09112100-8 Буре вугілля Lignite 09112200-9 Торф Peat 09113000-4 Кокс Coke Як бачимо з таблиці код 09111100-1 Вугілля (англійською Coal) та код 09111400-4 Деревне паливо (англійською Wood fuels) є в ієрархічні структурі коду 09110000-3 Тверде паливо (англійською Solid fuels). Відповідно вугілля кам’яне ДГ (13-100), вугілля кам’яне АМ (13-25) є твердим паливом горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець, що застосовують для отримання теплоти та інших видів енергії.
З огляду на законодавчі та нормативні підстави, посилання на які наведено нижче, при закупівлі товару «вугілля кам’яне» предмет закупівлі визначався Замовником із застосуванням Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, як:
Код за ДК 021:2015 0911000-3 Тверде паливо – вугілля кам’яне ДГ 13-100, АМ 13-25, що повністю відповідає суті і предмету закупівлі.
Питання №2. Якими документами підтверджено коливання ціни на ринку, що призвело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків, до договору про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 року №14 та на який відсоток збільшилася ціна товару (вугілля) на ринку станом на дату укладання додаткової угоди у порівнянні із датою укладання договору (14 лютого 2020 року)?
- П.2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договору.
При цьому, норма п. 2 ч.5 ст.41 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар.
Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої ст.653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначену сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов’язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.
Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов’язання належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу.
Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Поряд з цим, відповідно до Положення про Державну службу статистики України затвердженого Постановою КМУ №481 від 23.09.2014, Держстат України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики. Проте, перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, не є вичерпним.
У зв’язку з наведеним, на підставі Експертного висновку №О-575 від 07.09.2020 Черкаської торгово-промислової палати було надано інформацію щодо середнього рівня ринкової вартості вугілля кам’яного в асортименті станом на 07.09.2021.
Даний висновок став підставою внесення змін до ціни Договору №14 від 14.02.2020 «Про закупівлю товарів. Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-01-06-000030-с» в частині збільшення вартості товару: вугілля кам’яне марки АМ (13-25) та відповідно підписання між КНП «Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування» та ПрАТ «Вінницяоблпаливо» Додаткової угоди №1 від 25.09.2020 року до Договору № 14 від 14.02.2020 року. Вартість товару збільшилась в межах допустимої норми до 10%, а саме на 4,99%, при цьому загальна вартість Договору №14 від 14.02.2020 року склала 1 258 300,00 грн. (сканкопії Експертного висновку, додаткової угоди із специфікацією).
Питання №3. Чи виконано умови договору про закупівлю товарів від 14 лютого 2020 №14, укладеного із ПрАТ «Вінницяоблпаливо» (зазначити загальну суму, у разі внесення змін до договору (щодо зменшення суми чи продовження строку дії) надати відповідні документальні підтвердження (додаткові угоди)?
- Умови Договору № 14 від 14.02.2020 року про закупівлю товару є фактично виконаними. ПрАТ «Вінницяоблпаливо» протягом 2020 року було поставлено товар - вугілля кам’яне на загальну суму 1 258 300,00 грн, а саме:
- вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) в кількості 200 т на суму 650 000,00 грн по ціні 3250,00 грн;
- вугілля кам’яне АМ (13-25) у кількості 24 т на суму 132 720,00 грн по ціні 5530,00 грн;
- вугілля кам’яне АМ (13-25) у кількості 81,91 т на суму 475 580,00 грн по ціні 5806,00 грн.
У підтвердження виконання Договору від 14 лютого 2020 №14 надаємо сканкопії платіжних доручень та актів приймання-передачі товару.
Питання №4. З яких підстав не оприлюднено звіт про виконання договору, тоді як за умовами договору від 14 лютого 2020 року №14 строк його дії до 31 грудня 2020 року?
- Повідомляємо, що після закінчення терміну дії договору уповноваженою особою, на той період часу, було направлений відповідний звіт про виконання договору, проте у зв’язку з технічною помилкою на порталі, звіт прийнятий не був. Тому, у зв’язку з технічною помилкою, звіт про виконання договору не було оприлюднено вчасно.