-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
електрична енергія
Завершена
14 720 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 603.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 603.00 UAH
Номер:
bb168f8f495a4a64a4644037f0c2c8cb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-24-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.09.2020 00:00
Період моніторингу:
24.09.2020 18:20 - 17.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.09.2020 № 54
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручень Держаудитслужби, доведених листами від 11.09.2020 № 003100-18/4782-2020, від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020 почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 24.09.2020 № 54
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2020-01-02-000238-c, 02.01.2020, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника Управління Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення абзацу 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатом аналізу питання дотримання законодавства при укладанні договору встановлено порушення частини першої статті 36 Закону, в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства при внесенні змін до договору - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 01.12.2019 (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; наявність підстав для відміни торгів; дотримання законодавства при укладанні договору та внесенні змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Бердянськводоканал» Бердянської міської ради (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 02.01.2020 № 1 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ДП «ЕВОДА ТРЕЙД» КП «Луцькводоканал»; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕК «ЕНОЛЛ»; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокольне рішення про визнання переможця від 26.02.2020 № 19; скаргу ТОВ «ПРОМГАЗ СІТІ» № UA-2020-01-02-000238-c.c1; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2884 -р/пк-пз від 14.02.2020; повідомлення про намір укласти договір; договір про постачання електричної енергії споживачу від 10.03.2020 № Д-61/20; додаткові угоди від 28.04.2020 № 1, від 19.05.2020 № 2, від 01.08.2020 № 3, від 08.09.2020 № 4; від 09.10.2020 № 5, від 08.10.2020 № 6; повідомлення про внесення змін до договору (додаткові угоди №№ 1-6); відповідь замовника від 08.10.2020 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену в електронній системі закупівель.
Моніторингом закупівлі установлено, що замовником в тендерній документації вживаються вирази «документація конкурсних торгів», «пропозиції конкурсних торгів», «забезпечення пропозиції конкурсних торгів», «процедура конкурсних торгів». При цьому, вказані поняття визначались Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VІІ, який втратив чинність на підставі Закону.
Моніторингом закупівлі також установлено, що в тендерній документації (додаток 3 до тендерної документації) замовником здійснено посилання на норми Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2012 №2297-VI. При цьому, вказаний Закон прийнято 01.06.2010.
Моніторингом встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 3 розділу V) здійснено посилання на Указ Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 16.09.2015 №549/2015.
Необхідно зазначити, що Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» вищевказаний Указ визнано таким, що втратив чинність.
Вказане не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Окрім вказаного встановлено, що у тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ) замовник вказав, що учасник-переможець торгів повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 (згідно додатку 3).В той же час, додаток 3 до тендерної документації не містить зазначеної інформації. Вказане не встановлює для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій.
В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій розглянуто протокольне рішення тендерного комітету замовника про визнання переможцем ДП «ЕВОДА ТРЕЙД» КП «Луцькводоканал» від 26.02.2020 № 19 та встановлено, що вказаного учасника визнано переможцем та прийнято рішення про укладення договору за відсутності документальних підстав.
Так, моніторингом установлено, що замовник у тендерній документації (додаток 4 до тендерної документації) вказав, що переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема пунктом 5 частини першої статті 17 Закону, а саме: оригінал довідки, виданої Уповноваженим органом, про те, що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (довідка має бути видана не раніше ніж за 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій).
Переможець процедури закупівлі ДП «ЕВОДА ТРЕЙД» КП «Луцькводоканал» на виконання вищевказаних вимог тендерної документації замовника завантажив довідку про відсутність судимості станом на 09.01.2020 (серія ААА № 0809734).
При цьому, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що розкриття тендерної пропозиції відбулося 26.02.2020.
Таким чином, довідка видана раніше ніж за 30 днів до дати розкриття тендерної пропозиції, що не виконує вимоги тендерної документації замовника.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція переможця не відповідала вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню на підставі пункту 2 частини першої статті 30 Закону, що не забезпечено замовником.
Всупереч нормам абзацу 3 частини першої статті 31 Закону замовник не відмінив процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель.
Натомість, замовником укладено договір про постачання електричної енергії споживачу від 10.03.2020 № Д-61/20 на суму 13748000,00 грн. (далі – договір) з переможцем процедури закупівлі ДП «ЕВОДА ТРЕЙД» КП «Луцькводоканал».
Моніторингом також установлено, що у формі повідомлення про внесення змін до договору (додаткова угода № 1) не відображено інформацію про суму договору та кількість товарів після внесення змін, чим порушено вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490).
Установлено, що згідно пункту 13.1 договору від 10.03.2020 він набирає чинності з дня його підписання та діє до 08.01.2021.
Водночас, пунктом 3.1 договору передбачено, що термін постачання електричної енергії розпочинається з 01.03.2020 (тобто на період, що передує його укладанню).
Щодо поширення дії договору про закупівлю на період, що передує його укладанню необхідно зазначити позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо застосування в процедурних договорах частини третьої статті 631 Цивільного Кодексу України (http://www.me.gov.ua/). Необхідно відмітити, що Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері державних та публічних закупівель, на що вказує пункт 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459.
Так, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України щодо вказаного питання зазначається.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (пункт 5 частини першої статті 1 Закону).
Згідно з частиною першою статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Разом з тим частиною другою статті 32 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Поряд з цим частиною третьою статті 32 Закону передбачено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Крім того, статтею 31 Закону передбачені підстави для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим.
З огляду на зазначену вище позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дія Договору з 01.03.2020 (тобто до дати укладання 10.03.2020) суперечить частині першій статті 36 Закону в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
Відповідь замовника на запит про надання пояснень від 06.10.2020 не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Період усунення порушень:
15.10.2020 16:01 - 29.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
15.10.2020 16:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язання Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про усунення порушень на адресу ДП «Евода Трейд» КП «Луцькводоканал» направлено лист №5064 від 19.10.2020р. з пропозицією щодо розірвання зазначеного договору.
Крім того, опубліковано інформацію про суму договору та кількість товарів після внесення змін до вказаного договору у формі повідомлення про внесення змін до договору (додаткова угода № 1).
Дата публікації звіту:
21.10.2020 07:34
Запити/Пояснення
Номер:
79361150ec8e4f83b6417d20ffde4635
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2020 18:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2020 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 14720600,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-02-000238-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації з наступних питань:
- з яких підстав замовник у пункті 3.1. розділу 3 укладеного договору від 10.03.2020 №Д-61/20 зазначив наступну інформацію: «Строк (термін) постачання електричної енергії: з 01 березня по 31 грудня 2020р. включно.», в той час як у пункті 13.1. розділу 13 цього договору вказано, що договір набирає чинності з дня його підписання, тобто з 10.03.2020?
- необхідно надати документальне обґрунтування підстав укладення додаткових угод №1 від 28.04.2020, №3 від 01.08.2020 та №4 від 08.09.2020 по зміні ціни.
Інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
37fdfd325e14447a954e44acb47bab19
Назва:
Надання відповіді
Дата опублікування:
08.10.2020 09:32
Опис:
По першому питанню:
Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312, розрахунковим періодом є календарний місяць, тобто з першого по останнє число місяця.
У зв’язку з цим в проекті договору і було зазначено, що строк (термін) постачання електричної енергії: з 01 березня по 31 грудня 2020р. включно.
Однак внаслідок оскарження у вказаній процедурі закупівлі замовник не мав права укласти договір раніше, ніж 10.03.2020р.
По другому питанню:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла на час виникнення відносин) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
При цьому виходячи зі змін до Закону України «Про публічні закупівлі», внесених згідно Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», державою визнається факт того, що ціни на електричну енергію можуть збільшуватися постійно (п.2) ч.5 ст.41).
Згідно листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №3304-04 33869-06 від 14.08.2019р. у разі чергового коливання ціни електричної енергії на ринку сторони договору мають право використовувати випадок зміни ціни на 10%.
Документальним обґрунтуванням підстав для зміни ціни є інформація щодо результатів торгів, яка оприлюднюється ДП «Оператор ринку» на сайті www.oree.com.ua, згідно якої ціни на електричну енергію змінювалися, в результаті чого виникла необхідність в укладенні додаткових угод до договору в частині збільшення ціни не більше ніж на 10%».