-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Закупівля проводиться на потреби 2020 року. Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету.
Торги відмінено
3 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Номер:
2ccd1c5e95314c0c96df28a7d2e33199
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-18-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.02.2020 00:00
Період моніторингу:
18.02.2020 14:19 - 11.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.02.2020 № 10
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 18.02.2020 № 10
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2019-12-28-001803-c, 28.12.2019 Дані автоматичних індикаторів ризиків; Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення частини четвертої статті 28 Закону, частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на відміну замовником процедури закупівлі за предметом «Природний газ» (UA-2019-12-28-001803-c), зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель не надаються.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської районної державної адміністрації Полтавської області (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 28.12.2019 № 3 зі змінами (далі – тендерна документація), пояснення замовника, отримані через електронну систему закупівель.
Моніторингом закупівлі установлено, що замовником на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у формі оголошення про проведення відкритих торгів відображено інформацію про умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), що суперечить умовам тендерної документації (додаток 7).
Відповідно до пункту 7 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 477/28577, замовник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вживається вираз «пропозиції конкурсних торгів». Вказане поняття визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Установлено, що у пункті 11.1 розділу ХІ «Проекту договору на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів» (додаток 7 до тендерної документації) вказано, що «Цей Договір набуває чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення їх підписів печатками (за наявності) Сторін, а в частині постачання природного газу з 01 січня 2020 року до 30 квітня 2020 року, в частині проведення розрахунків - до їх повного виконання». При цьому, за відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель оголошення щодо проведення вказаної закупівлі оприлюднено 28.12.2019, а розкриття тендерних пропозицій відбулося 17.01.2020.
Щодо поширення дії договору про закупівлю на період, що передує його укладанню необхідно зазначити позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо застосування в процедурних договорах частини третьої статті 631 Цивільного Кодексу України (http://www.me.gov.ua/). Необхідно відмітити, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері державних та публічних закупівель, на що вказує пункт 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459.
Так, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України щодо вказаного питання зазначається.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (пункт 5 частини першої статті 1 Закону).
Згідно з частиною першою статті 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
При цьому відповідно до пункту 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Разом з тим частиною другою статті 32 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Поряд з цим частиною третьою статті 32 Закону передбачено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Крім того, статтею 31 Закону передбачені підстави для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим.
З огляду на зазначену вище позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дія Договору з 01.01.2020 (тобто до дати укладання) суперечить частині першій статті 36 Закону в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Згідно з нормами частини четвертої статті 28 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Водночас, строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
Моніторингом установлено, що згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель за результатами електронного аукціону, який відбувся 17.01.2020, найбільш економічно вигідною визначено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ».
При цьому, станом на дату початку моніторингу закупівлі (18.02.2020), жодного рішення щодо даної процедури закупівлі замовником не оприлюднено.
Вказане є порушенням частини четвертої статті 28 Закону.
Відповідно до норм частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Під час моніторингу Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, керуючись частиною п’ятою статті 7¹ Закону, 18.02.2020 опубліковано через електронну систему закупівель запит про надання пояснень щодо укладання договору за результатами відкритих торгів та прийнятих рішень тендерного комітету щодо вказаної закупівлі після оприлюднення 17.01.2020 протоколу розкриття тендерних пропозицій.
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про надання пояснень, замовником 21.02.2020 відмінено процедуру закупівлі на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
З огляду на те, що замовником будь-які рішення щодо розгляду учасників не приймались, під час моніторингу не здійснювався аналіз тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації.
Період усунення порушень:
26.02.2020 09:52 - 12.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
26.02.2020 09:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку процедуру закупівлі відмінено.
Дата публікації звіту:
26.02.2020 10:59
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Замовником розміщено документи та здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації:
03.03.2020 17:44
Запити/Пояснення
Номер:
b675bc1b4e6b436dbdba6c18b8a59d11
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.02.2020 14:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.02.2020 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Природний газ», очікуваною вартістю 3500000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-12-28-001803-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснення та інформації із таких питань:
1. Чи укладався за результатами відкритих торгів договір з – ТОВ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (вартість пропозиції 1929660,00 гривень). В разі наявності укладеного договору надати через електронну систему закупівель договір з додатками, а також пояснення щодо підстав не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу договору про закупівлю?
2. З яких причин в електронній системі закупівель відсутні будь-які рішення тендерного комітету щодо вказаної закупівлі після оприлюднення 17.01.2020 протоколу розкриття тендерних пропозицій?
Інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
e13167df801244e88a4bbf75e70bcdbc
Назва:
Поясненняна запит від 18.02.2020р.
Дата опублікування:
21.02.2020 13:56
Опис:
На виконання запиту про надання пояснень в ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Природний газ» очікуваною вартістю 3500000,00 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID:UA-2019-12-28-001803-c) тендерний комітет сектору освіти, сім’ї, молоді та спорту Решетилівської райдержадміністрації повідомляє, що за вищевказаною процедурою відкритих торгів на закупівлю природного газу договір не укладався. Процедура закупівлі природного газу (ID:UA-2019-12-28-001803-c) була оголошена замовником на потреби 2020 року, за умови задоволення Антимонопольним комітетом України скарги одного із учасників на рішення замовника про відхилення його тендерної пропозиції та рішення щодо визначення переможця попередньо оголошеної процедури на закупівлю природного газу згідно коду за ДК 021:2015 – 09120000-6-Газове паливо (природний газ), (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-11-22-000600-а).
Оголошення процедури закупівлі природного газу повторно (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-12-28-001803-с) не безпідставне, а задля уникнення негативних наслідків припинення газопостачання для навчальних закладів замовника в зимовий період (пошкодження матеріально-технічної бази) та зірвання навчального процесу.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель відмовила скаржнику у задоволенні його скарги. Процедура закупівлі природного газу(ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-11-22-000600-а) завершилась підписанням договору з попередньо визначеним переможцем. Тому зникла потреба в закупівлі природного газу за процедурою відкритих торгів згідно коду за ДК 021:2015 – 09120000-6-Газове паливо (природний газ), (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-12-28-001803-с).
У зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі природного газу на підставі п.1 ч. 1 ст.31 необхідно відмінити оголошену закупівлю за предметом згідно коду за ДК 021:2015 – 09120000-6-Газове паливо (природний газ), (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-12-28-001803-с). Але тендерним комітетом помилково пропущено, у зв’язку з проведенням одночасно багатьох процедур закупівель на початку бюджетного періоду, та не прийнято рішення про відміну процедури закупівлі природного газу (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-12-28-001803-с). Тому задля усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації оприлюдненій в електронні системі закупівель Prozorro за номером ID:UA-2019-12-28-001803-c тендерним комітетом прийнято рішення від 20.02.2020року (протокол №5) про відміну процедури відкритих торгів за предметом згідно коду згідно коду за ДК 021:2015 – 09120000-6-Газове паливо (природний газ), (ідентифікатор закупівлі – UA – 2019-12-28-001803-с). Протоколи засідання тендерного комітету від 20 лютого 2020 року №4 (про розляд питання щодо проведення моніторингу закупівлі та усунення виявлених порушень), №5 (про відміну торгів) додаються. Процедуру відмінено 21.02.2020року.