• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Постачання природного газу ДК 021:2015 - 09123000-7 Природний газ

Завершена

1 938 455.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 969.23 UAH
Номер: b1276b2bde9e4aad890c869d099f1510
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-05-17-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.05.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 17.05.2021 09:30 - 08.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 14.05.2021 № 245 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 14.05.2021 № 245 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2019-12-27-001960-b 27.12.2019 Виконавчий комітет Вербківської сільської ради (код ЄДРПОУ 40210149 ) Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 63) 312-72-00, yurkina2007@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору про закупівлю зі змістом тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором постачання природного газу № 41DB497-569-20 від 05.02.2020 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Вербківської сільської ради (далі Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, яка затверджена протоколом тендерного комітету від 27 грудня 2019 року (далі Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Дніпропетровськгаз збут», повідомлення про намір укласти договір, договір постачання природного газу № 41DB497-569-20 від 05.02.2020, пояснення Замовника оприлюднене в електронній системі закупівель. Моніторингом установлено, що Замовником після укладання Договору постачання природного газу № 41DB497-569-20 від 05.02.2020 укладалися додаткові угоди щодо збільшення ціни за одиницю товару. Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону слідує, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Аналізом збільшення ціни газу за одиницю товару більш ніж на 10 відсотків за додатковими угодами № 2 від 26.11.2020, № 3 від 27.11.2020, № 4 від 30.11.2020, № 5 від 22.12.2020, № 7 від 27.01.2021 та від № 10 від 26.02.2021 до договору постачання природного газу № 41DB497-569-20 від 05.02.2020 не встановлено. Також, за даними вказаних додаткових угод загальна сума договору залишалась без змін протягом 2020 року та становила 824 945,40 грн. За даними додаткової угоди № 7 від 27.01.2021 слідує, що відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону Сторони дійшли згоди продовжити строк дії Договору, достатній для проведення процедури закупівлі природного газу на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми Договору, а саме 164 989,08 грн. Отже, загальна сума Договору на 2021 рік склала 989 934,48 грн. Перевищення 20 відсотків від початкової суми Договору не виявлено. Щодо коливання ціни такого товару на ринку Замовником через електронну систему закупівель оприлюднена інформація Державного підприємства «Державний інформаційно –аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» № 122/203 від 06.11.2020, № 122/210 від 13.11.2020, № 122/232 від 26.11.2020, № 122/258 від 04.12.2020, № 122/23 від 15.01.2021, № 122/52 від 22.01.2021 та № 122/101 від 12.02.2021, які адресовані ТОВ «Дніпропетровськгаз Збут». Окрім того, моніторингом установлено укладання з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Зокрема, згідно із частиною четвертою статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. При цьому, за результатами моніторингу установлено, що умови укладеного Договору № 41DB497-569-20 від 05.02.2020 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі - ТОВ «Дніпропетровськгаз збут», чим порушено вимоги частини четвертої статті 36 Закону, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника торгів - переможця ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» надано завірений та підписаний проект Договору (файл: Проект договору.pdf 09 січня 2020 10:42) в якому відсутній пункт 2.6.7. Строк поставки товару до 31 грудня 2020 року, який внесено до Договору № 41DB497-569-20 від 05.02.2020. Відповідно до частини першої статті 37 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону. При цьому, умовами пункту 1 розділу 3 тендерної документації було передбачено, що «У разі якщо фізична або юридична особа, яка має намір подати тендерну пропозицію, не погоджується з проектом договору про закупівлю, який передбачений у Додатку 5, або має пропозиції стосовно внесення змін до проекту договору про закупівлю, така особа може звернутися до замовника зі зверненням/вимогою щодо внесення змін до тендерної документації в порядку статті 23 Закону, або оскаржити відповідні положення Тендерної документації до органу оскарження в порядку статті 18 Закону», але учасник торгів ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» не скористався вказаною можливістю і подав у складі тендерної пропозиції проект договору із вказаними невідповідностями та за результатами процедури закупівлі між замовником та переможцем процедури закупівлі - ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» укладено договір постачання природного газу № 41DB497-569-20 від 05.02.2020 умови якого відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. З огляду на вказане, інформація, яка оприлюднена замовником в ході моніторингу, не спростовує вказаного порушення, оскільки норма частини четвертої статті 36 Закону є імперативною, отже є обов’язковою до виконання Замовником.
Період усунення порушень: 07.06.2021 09:41 - 23.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 07.06.2021 09:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зауваження прийнято до уваги
Дата публікації звіту: 10.06.2021 16:50

Запити/Пояснення