-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
339 448.50
UAH з ПДВ
Номер:
1aeb8d816fed4ecda733e55a61c9f595
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-17-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2020 00:00
Період моніторингу:
17.01.2020 16:12 - 08.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2020 № 7
Кропивницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Лариса ЦАНДЕКОВА
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 17.01.2020 № 7
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2019-12-26-000480-a 26.12.2019 органом державного фінансового контролю виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Кіровоградській області Лариса ЦАНДЕКОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 05 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мар’янівської сільської ради (далі - Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, протокол засідання тендерного комітету від 24.12.2019 № 38, договір про постачання електричної енергії від 21.01.2020 № 12-14, відповідь Замовника на запит.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України
25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490) у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» форми повідомлення про намір укласти договір не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Також, за результатами моніторингу установлено, що Замовником, на порушення вимог частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі через відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом у сфері закупівель, від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими Законом України «Про ринок електричної енергії». Постачання електричної енергії в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності та здійснення закупівель товарів робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками згідно з положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами.
Період усунення порушень:
06.02.2020 16:45 - 21.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2020 16:45
Запити/Пояснення
Номер:
7d640e5672a0499fbc35846a43effa33
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.01.2020 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-12-26-000480-a) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (зі змінами), постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань
1. Чому при проведенні вищезазначеної переговорної процедури закупівлі у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, як це передбачено Формою повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579?.
2. Чому під час закупівлі електричної енергії Вами неправомірно обрано та застосовано переговорну процедуру закупівлі, відповідно до частини 2 статті 35 Закону, через відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, при тому, що відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, яке є Уповноваженим органом у сфері закупівель, від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими Законом України «Про ринок електричної енергії». Постачання електричної енергії в розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії» не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності та здійснення закупівель товарів робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками згідно з положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
c318bca2ce244e8da362362b83dc825c
Назва:
Обгрунтування
Дата опублікування:
20.01.2020 11:16
Опис:
Відповідно до пункту 13 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про ринок електричної енергії”, ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, упродовж двох років з дня отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально ПрАТ «Кіровоградобленерго»
ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК» - єдиний постачальник універсальних послуг на території Кіровоградської області. Відповідно до статті 63 Закону України “Про ринок електричної енергії”, у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг побутовим та малим непобутовим споживачам. Відповідно до змін, внесених Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII до пункту 13 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про ринок електричної енергії”, тимчасово, на період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до
150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг.