• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія

Електрична енергія 2064994,00 квт/год

Активна

6 325 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 74f881e011cc4777a6a11d65e504fd58
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-11-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.01.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.01.2020 16:42 - 01.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.01.2020 №3 Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 11.01.2020 №3 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13.UA-2019-12-24-000799-b 24.12.2019 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-11-51, pompazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питання щодо заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення норм пункту 2 Наказу №490. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 8 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та відповідно частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік центрального військового клінічного санаторію «Хмільник» (далі – замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, протокол засідання тендерного комітету від 24 грудня 2019 року №104, договір від 30 грудня 2019 року №ХМ-100700, повідомлення про внесення змін до договору та пояснення від 11 січня та від 15 січня 2020 року отримані від замовника через електронну систему закупівель. Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини першої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток. За результатами моніторингу установлено, що в пункті 13 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, а саме відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі), не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні Закону не належить до сфери природних монополій, та є конкурентним видом діяльності. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України з метою врегулювання проблемних питань, пов’язаних із закупівлею електричної енергії, з врахуванням відповіді Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 05 грудня 2018 року № 11537/13.1/7-18, надало лист-роз’яснення від 13 грудня 2018 року № 3304-04/54502-07, у якому зазначено, що станом на 30 листопада 2018 року нові ліцензії на постачання електричної енергії споживачу отримало 224 суб’єкти господарювання. При цьому, відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року №1469, місцем провадження діяльності енергопостачальника є територія України. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі - відкриті торги. Зважаючи на зазначене, замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту 2 частини другої статті 35 Закону. Крім того, відповідно до абзацу 8 частини першої статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення. При цьому, замовник не оприлюднив додатків до договору від 30 грудня 2019 року №ХМ-100700, які відповідно до пункту 12.1 розділу ХІІ. «Додатки до договору» є його невід’ємною частиною, зокрема: Додаток №1 – «Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг №ХМ-100700 та кошторис, затверджений повноваженою державною установою, затверджену копію якого замовник зобов’язаний надати учаснику при підписанні договору», чим порушив вимоги абзацу 8 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 03.02.2020 16:36 - 18.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 03.02.2020 16:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління північного офісу Державної аудиторської служби України У Вінницькій області а/с 340, Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028 ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок про результати моніторингу закупівлі від 03 лютого 2020 рокуUA-M-2020-01-11-000042 ● 74f881e011cc4777a6a11d65e504fd58, який оприлюднений на веб порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-24-000799-b Центральний військовий клінічний санаторій "Хмільник" код ЄДРПОУ: 08482599, 24 грудня 2019 року оприлюднив Оголошення та обґрунтування про застосування переговорної процедури закупівлі. Ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-24-000799-b Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 09310000-5 —Електрична енергія 2064994,00 квт/год. Начальник Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області Олена Вахновська, 11.01.2020 року видала Наказ № 3 «Про початок моніторингу закупівель». Відповідно до частини третьої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, (надалі Закон -№ 922-VIII),рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Дата публікації рішення про проведення моніторингузакупівлі UA-M-2020-01-11-000042 ● 74f881e011cc4777a6a11d65e504fd58 2020-01-11 16:42:19 Відповідно до частини четвертої статті 71 Закону № 922-VIII, строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель. Дата закінчення моніторингу закупівлі закінчився 30.01.2020 року. Відповідно до частини шостої статті 71 Закону № 922-VIII, за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. Дата публікації висновку 03 лютого 2020 року.Висновок підписаний електронним цифровим підписом посадової особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області, Прізвище невідоме. Підстава здійснення моніторингу: Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону № 922-VIII. У висновку не зазначено назви громадських об’єднань, їх місце державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місце розташування, ідентифікаційний код, дані про основний вид діяльності, дані про реєстраційний номер платника єдиного внеску. Не зазначено яка саме інформація отримана від громадських об’єднань, обсяг цієї інформації, яким способом передана інформація, дата передачі такої інформації, кимперевірена отримана інформація. Прізвище ім’я по батькові посадової особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області, яка перевірила зазначену інформацію. Яким способом і де зареєстрована отримана від громадських об’єднань інформація. Чи не є ця інформація з обмеженим доступом, для службового використання, в такому разі не зазначені правові підстави для приховування посадовими особами Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області отриманої від громадських об’єднань інформації. Відповідно до абзацу п’ятого Закону України «Про інформацію» № 2657-XII (нададі Закон № 2657), інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді. Відповідно до статті 2 Закону № 2657, основними принципами інформаційних відносин є: відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; Виходячи з підстав щодо здійснення моніторингу, які зазначені у висновку, посадові особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області, в порушення вимог статті 2 Закону № 2657, не зазначили конкретне джерело отриманої інформації, не перевірили достовірність і повноту отриманої від невідомих осіб інформації, поширили не достовірну інформацію про закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-24-000799-b, через оприлюднення її на веб порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Тобто, в частині підстав для здійснення моніторингу закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-24-000799-b які зазначені у пункті 5 висновку –це не прозоро. Відповідно до статті 5 Закону № 2657, реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Посадові особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII, (надалі Закон№ 2939-XII), визначені правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні. Відповідно доабзацу четвертого статті 5 Закону № 2939-XII, Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю. {Стаття 5 в редакції Законів № 5463-VI від 16.10.2012, № 2265-VIII від 21.12.2017} Порядок здійснення моніторингу визначений у статті 71 Закону № 922-VIII. В констатуючій частині висновку зазначено: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі. В результаті аналізу посадові особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області дійшли хибного висновку про те, що Замовник неправомірно застосував переговорну процедуру торгів на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону № 922-VIII. По-перше, прийнятим у травні 2019 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» № 2628-VIII (надалі Закон 2628), внесені наступні зміни в Закон України «Про ринок електричної енергії»№ 2019-VIII. 18) у Законі України "Про ринок електричної енергії" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 27-28, ст. 312): пункти 42 і 62 частини першої статті 1 викласти в такій редакції: "42) малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт"; частину четверту статті 46 доповнити абзацом першим такого змісту: "4. Оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії на підставі договорів про надання послуг з розподілу. Договори про надання послуг з розподілу є публічними договорами приєднання та укладаються на основі типових договорів, форма яких затверджується Регулятором". У зв’язку з цим абзац перший вважати абзацом другим; перше речення частини четвертої статті 63 замінити двома реченнями такого змісту: "Постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, та на умовах договору постачання універсальних послуг. Договір про постачання універсальних послуг є публічним договором приєднання та розробляється постачальником універсальної послуги на підставі типового договору, форма якого затверджується Регулятором"; перше речення частини шостої статті 64 доповнити словами "та є публічним договором приєднання"; По-друге, Законом № 2628 бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності віднесені до споживачів універсальної послуги на період з 01.01.2019 р. до 31.12.2020 р. На цей же період визначено, що постачання універсальної послуги на території, що обслуговувались «обленерго», буде здійснюватися одним суб’єктом у кожній області — тим, що відокремився від такого «обленерго». Відповідно до частини першої статті 63 Закону України «Ринок електричної енергії» Стаття 63. Постачальник універсальних послуг {Стаття 63 набирає чинності через дванадцять місяців з дня опублікування Закону № 2019-VIII від 13.04.2017 - див. пункт 1 розділу XVII Закону № 2019-VIII від 13.04.2017} 1. Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому непобутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії. Це є підставою для застосування пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (проведення переговорної процедури з причин відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи). По-третє, наразі замовника, що застосував переговорну процедуру закупівлі з порушенням Закону № 922, не притягнуть до адміністративної відповідальності. Адже відповідного складу правопорушення стаття 164-14 «Порушення законодавства про закупівлі» Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП) не містить. Таким чином, посадові особи Управління північного офісу державної аудиторської служби України у Вінницькій області, у правовий спосіб, не довели та не обґрунтували, нібито неправомірне застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту другого частини 2 статті 35 Закону № 922-VIII. В порушення вимог частини другої статті 19 Конституції України, статті 71 Закону № 922-VIII, статті 2 Закону № 2657, статті 1, частини четвертої статті 46, частини четвертої статті 63, частини шостої статті 64, Закону № 2019-VIII, в ході аналізу, недостовірної інформації із неустановлених джерел, дійшли хибного висновку щодо застосування Замовником «Центральним військовим клінічним санаторієм «Хмільник» переговорної процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-24-000799-b на підставі пункту другого частини другої статті 35 Закону № 922-VIII. Оприлюдненням недостовірної інформації, на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, яка зазначена у висновку моніторингу UA-M-2020-0111000042●74f881e011cc4777a6a11d65e504fd58 Завдали непоправної шкоди та зіпсували ділову репутацію Замовника. Вимагаємо оприлюднити спростування на сайті «Центрального військового клінічного санаторію «Хмільник» http://www.mil.gov.ua/diyalnist/soczialnij-zaxist-ta-adaptacziya-vijskovosluzhbovcziv/sanatorii-ministerstva-oboroni-ukraini/czentralnij-vijskovij-klinichnij-sanatorij-hmilnik.html Та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-24-000799-b результатів моніторингу зазначеної закупівлі.
Дата публікації звіту: 10.02.2020 11:31

Запити/Пояснення