-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електрична енергія (універсальна послуга)
Завершена
2 207 622.00
UAH з ПДВ
Номер:
3737e2cd4dcb4f0a8cdd8c406536fb80
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-16-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.01.2020 00:00
Період моніторингу:
16.01.2020 16:07 - 07.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.01.2020 № 12
Херсон
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-12-24-000526-b
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу шостого частини четвертої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня міста Нова Каховка Новокаховської міської ради» (далі-Замовник); повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури; протокол проведення переговорів від 23.12.2019 №110; договір про закупівлю від 16.01.2020 №37499192/8-б; пояснення, отримані через електронну систему закупівель 17.01.2020, 22.01.2020, 24.01.2020.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що договір про закупівлю укладено на 23 день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Наданими поясненнями Замовник не обґрунтував відповідно до норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) наявність у нього права не відміняти переговорну процедуру закупівлі постачання електроенергії у зв’язку із перевищенням двадцятиденного строку не підписання договорів про закупівлю з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Не відмінивши переговорну процедуру закупівлі щодо постачання електроенергії у зв’язку з не підписанням з учасниками договорів про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір Замовником порушено вимоги абзацу шостого частини четвертої статті 35 Закону.
Також, на порушення абзацу першого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в формі повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником не визначено обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Закупівля електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Зважаючи на зазначене, Замовником не обґрунтовано наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Період усунення порушень:
03.02.2020 12:55 - 18.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
03.02.2020 12:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПРОТОКОЛ № 13 від «03» лютого 2020 року
засідання тендерного комітету комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня міста Нова Каховка» Новокаховської міської ради щодо розгляду висновку держаудит служби та прийняття рішення про розірвання договорів
ПРИСУТНІ:
Голова тендерного комітету, головний лікар – Гайдаманчук І.І.
Заступник голови тендерного комітету, головний бухгалтер -Яризько Л.В.
Секретар тендерного комітету, заст. головного бухгалтера – Михайлович О.Ю.
Член тендерного комітету, юрисконсульт – Квашневська Т.В.
Член тендерного комітету, головна медична сестра – Шапран В.В.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Розгляд висновку про порушення законодавства, згідно проведеного моніторингу закупівель енергоносіїв Південним офісом Державної аудиторської служби .
2. Прийняття рішення щодо виявлених порушень.
СЛУХАЛИ:
Голова тендерного комітету Гайдаманчук І.І. повідомив про отримання висновку щодо проведення моніторингу закупівель енергоносіїв методом проведення переговорної процедури. За результатами проведення було виявлення порушення законодавства в частині не укладення договорів протягом 20 днів з дня оприлюднення повідомлення про укладення договорів. Для усунення порушень необхідно розірвати договори та розпочати нові процедури закупівель.
З даного питання було запропоновано провести голосування.
ВИРІШИЛИ:
1. Розірвати договори, укладені за результатами застосування переговорної процедури та розпочати нові процедури закупівель енергоносіїв.
Поіменне голосування по питанню 1:
«За» ___
«Проти» __
«Утрималися» __
Посада, ПІБ Результат голосування («за» чи «проти»*)
Голова тендерного комітету Гайдаманчук І.І. – «за» __________
(підпис)
Заступник голови тендерного комітету Яризько Л.В. – «за» __________
(підпис)
Секретар тендерного комітету Михайлович О.Ю. – «за» __________
(підпис)
Член тендерного комітету Квашневська Т.В. – «за» __________
(підпис)
Член тендерного комітету Шапран В.В. – «за» __________
(підпис)
_____________________
*Якщо член тендерного комітету голосував «проти» рішення, його пояснення з цього приводу мають додаватися до рішення комітету
2. Секретарю тендерного комітету Михайлович О.Ю. повідомити про рішення тендерного комітету Південний офіс Державної аудиторської служби.
Поіменне голосування по питанню 2:
«За» ___
«Проти» __
«Утрималися» __
Посада, ПІБ Результат голосування («за» чи «проти»*)
Голова тендерного комітету Гайдаманчук І.І. – «за» __________
(підпис)
Заступник голови тендерного комітету Яризько Л.В. – «за» __________
(підпис)
Секретар тендерного комітету Михайлович О.Ю. – «за» __________
(підпис)
Член тендерного комітету Квашневська Т.В. – «за» __________
(підпис)
Член тендерного комітету Шапран В.В. – «за» __________
(підпис)
_____________________
*Якщо член тендерного комітету голосував «проти» рішення, його пояснення з цього приводу мають додаватися до рішення комітету
Голова тендерного комітету _____________ Гайдаманчук І.І.
Секретар тендерного комітету _____________ Михайлович О.Ю.
Договори розірвано та розпочато нову процедуру закупівлі
Дата публікації звіту:
04.02.2020 10:57
Запити/Пояснення
Номер:
52b996ca09524ce4b84d6f55bffd5ba0
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
16.01.2020 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі щодо закупівлі за ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, що проводить Комунальне некомірційне підприємство «Центральна міська лікарня міста Нова Каховка» Новокаховської міської ради за № UA-2019-12-24-000526-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, виникла потреба в отриманні пояснень з питання:
1) Чому у пункті 14 Повідомлення про намір укласти договір не зазначено посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи які підтверджують відсутність конкуренції на відповідному ринку або щодо відсутності альтернативи щодо закупівлі електричної енергії як товару?
2) Яким чином Ви можете обґрунтовано пояснити, з посиланням на відповідні документи (експертні, нормативні, технічні та інші документи), наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
3) Чи укладено договір за результатами проведеної переговорної процедури?
У разі укладання договору про закупівлю просимо надати до пояснень його скановану копію.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
173084f9f97943bfb9d644ea3573f0f5
Назва:
Пояснення щодо застосування переговорної процедури для закупівлі електрична енергія (універсальна послуга)
Дата опублікування:
17.01.2020 08:55
Опис:
Відповідно до отриманого роз'яснення від Херсонської обласної енергопостачальної компанії для споживачів, а саме:
Шановний Споживач електричної енергії!
( державні установи та організації)
Положеннями Закону передбачено, що постачальник, створений у результаті здійснення заходів з відокремлення від оператора системи розподілу, тобто ТОВ «ХОЕК» упродовж двох років з дня отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії буде виконувати функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом АТ «Херсонобленерго» - територія Херсонської області.
Відповідно до частини 11 пункту 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року включно універсальні послуги, окрім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 цього Закону.
Постачальник універсальних послуг (далі — ПУП) надає універсальні послуги за економічно обгрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої НКРЕКП як Регулятором, та включають зокрема, ціну купівлі електроенергії на ринку електроенергії, ціну (тариф) на послуги ПУП, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Перед укладанням певних договорів про закупівлю замовник має провести процедуру закупівлі. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та теріторіальної громади установлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим закупівля електроенергії в ПУП здійснюється як товар, але з супровідними послугами.
Оскільки в межах теріторії здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншим постачальником універсальних послуг, то вбачається, що закупівля електроенергії в ПУП має здійснюватись за переговорную процедурою закупівлі на підставі п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Адже, як визначено Законом переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Враховуючи вище наведене, ще раз нагадуємо про відсутність необхідності здійснення процедури закупівлі електричної енергії в постачальника універсальних послуг шляхом відкритих торгів.
Номер:
5d3fba96828f49faa2fb2a34e67573ee
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.01.2020 08:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі щодо закупівлі електричної енергії (універсальна послуга), що проводить Комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська лікарня міста Нова Каховка» Новокаховської міської ради за № UA-2019-12-24-000526-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, виникла потреба в отриманні пояснень з питання:
1)Чому вказана переговорна процедура не відмінена після непідписання з учасниками договорів про закупівлю після завершення двадцятиденного строку з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
c654d2fb5e8b42eea06eae8892c081e2
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
22.01.2020 09:57
Опис:
Відповідно до частини 3 статті 35 Закону України - Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі - це з 03.01.2020 р.
Згідно до частини 4 статті 35 Закону України, переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі:непідписання учасником договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Нами було застосовано переговорну процедуру закупівлі не скорочену
Номер:
0fc194b9202241eebb9f78b506b94ff8
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
23.01.2020 16:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.01.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі щодо закупівлі електричної енергії (універсальна послуга), що проводить Комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська лікарня міста Нова Каховка» Новокаховської міської ради за №UA-2019-12-24-000526-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, виникла потреба в отриманні пояснень з питання:
1) До Вашого пояснення від 22.01.2020, просимо додатково пояснити, якими нормами Закону, на Вашу думку, передбачено проведення «скороченої» або «не скороченої» переговорної процедури закупівлі та якими нормами Закону надається право Замовнику здійснити вибір щодо застосування «скороченої» або «не скороченої» переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
6af073603dc8415e88794b5d72a4280a
Назва:
Надання роз'яснення
Дата опублікування:
24.01.2020 09:30
Опис:
Відповідно до діючого законодавства у сфері публічних закупівель та статті 35 Закону України,
Переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Переговорна процедура може проводитись за скороченою процедурою в разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру.
Укладати договір за переговорною процедурою замовнику з учасником можна не раніше ніж через 10 календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (за скороченої процедури – не раніше ніж через 5 календарних днів) та не пізніше 35 календарних днів (за скороченої процедури не пізніше 20 календарних днів), з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовник сам обирає, яку процедуру йому обрати, виходячи зі своєї потреби.