-
Переговорна процедура
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги телефонного зв’язку та передачі даних
Завершена
2 022 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
c04e4e81b18e48ecad91ead7aca9bc8b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-13-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2020 00:00
Період моніторингу:
14.02.2020 09:25 - 07.03.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.02.2020 № 9
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 13.02.2020 № 9
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2019-12-23-000654-c, 23.12.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення встановлено порушення абзацу 8 частини першої статті 10 Закону та частини четвертої статті 35 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 3частини четвертої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів вжити заходів щодо розірвання договору, укладеному по лоту № 5, відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення, наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління поліції охорони в Полтавській області (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2019-12-23-000654-c за 5 лотами, договір від 14.01.2020 № АТЮП03-20/У-28/20 з ТОВ «ВЕЛТОН.ТЕЛЕКОМ», договір від 09.01.2020 № 38-03/822/У-15/20 з ПАТ «Укртелеком», договір від 10.01.2020 № 295380257228/У-22/20 з ПрАТ «ВФ України», генеральна угода від 09.01.2020 № КК268/2019/У-14/20 з ПрАТ «КИЇВСТАР», договір від 29.01.2020 № У-68/20 з ТОВ «Лайфселл», звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-12-23-000654-c від 14.01.2020 по лоту 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-12-23-000654-c від 10.01.2020 по лоту 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-12-23-000654-c від 10.01.2020 по лоту 3, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-12-23-000654-c від 10.01.2020 по лоту 4, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-12-23-000654-c від 29.01.2020 по лоту 5, пояснення замовника, отримані через електронну систему закупівель.
Моніторингом установлено, що замовником не оприлюднено додатки до п’яти договорів, укладених за результатами проведення переговорної процедури закупівлі по п’яти лотам, а саме:
- додатки № 1, № 2, № 3 до договору від 14.01.2020 № АТЮП03-20/У-28/20 з ТОВ «ВЕЛТОН.ТЕЛЕКОМ» (згідно з пунктом 1.1 договору додатки є невід’ємною частиною договору);
- додатки № 1 «Про надання послуг телефонного зв’язку», № 2 «Про надання в користування каналів електрозв’язку», № 3 «Про надання послуг не комутованого доступу до мережі Інтернет», № 4 «Про надання послуг проводового радіомовлення» до договору від 09.01.2020 № 38-03/822/У-15/20 з ПАТ «Укртелеком» (згідно з пунктом 8.10 договору додатки є невід’ємною частиною договору);
- «Умови користування відповідною послугою» до договору від 10.01.2020 № 295380257228/У-22/20 з ПрАТ «ВФ України» (згідно з пунктом 1.3 договору «Умови користування відповідною послугою» є невід’ємною частиною договору);
- додаток № 1 «Тарифи на послуги» до генеральної угоди від 09.01.2020 №КК268/2019/У-14/20 з ПрАТ «КИЇВСТАР» (згідно з розділом ХІІ угоди додаток № 1 є невід’ємною частиною угоди);
- додатки «Умови», «Тарифи», «Абонентські карти» до договору від 29.01.2020 № У-68/20 з ТОВ «Лайфселл» (згідно з пунктом 1.2 договору зазначені додатки є невід’ємною частиною договору).
Вказаним порушено абзац 8 частини першої статті 10 Закону.
Так, відповідно до норм абзацу 8 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення.
Отже, оприлюднення договорів про закупівлю не в повному обсязі не виконує вищевказані норми законодавства.
Необхідно вказати, що згідно абзацу 2 пункту 2 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 (далі – Порядок № 477) визначено, що «автоматизоване робоче місце замовника/учасника – електронний сервіс на авторизованих електронних майданчиках, який забезпечує створення, подання, обробку та оприлюднення інформації про публічні закупівлі на веб-порталі, створення, подання і зміну інформації та документів для участі у процедурах закупівель, одержання інформації та повідомлень про закупівлі, подання скарг до органу оскарження в електронній системі закупівель через мережу Інтернет».
Крім того, пунктом 10 Порядку № 477 визначено, що «…оприлюдненням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу».
Встановлено, що замовником 23.12.2019 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за п’яти лотами, про що свідчать відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Згідно з нормами частини третьої статті 35 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 5 днів (у разі закупівлі телекомунікаційних послуг) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з нормами частини четвертої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання учасником договору про закупівлю у строк 20 днів (закупівля телекомунікаційних послуг) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі може бути відмінена замовником частково (за лотом).
Враховуючи викладене, кінцевою датою укладання договорів, що відповідає строкам, визначеним нормами частини четвертої статті 35 Закону є 12.01.2020.
При цьому, замовником 14.01.2020 укладено договір з ТОВ «ВЕЛТОН.ТЕЛЕКОМ» № АТЮП03-20/У-28/20 (лот № 1) та 29.01.2020 з ТОВ «Лайфселл» № У-68/20 (лот № 5), з порушенням строків, передбачених частиною четвертою статті 35 Закону.
Під час моніторингу Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, керуючись частиною п’ятою статті 7¹ Закону, 14.02.2020 опубліковано через електронну систему закупівель запит про надання пояснень щодо оприлюднення укладених договорів не в повному обсязі та укладення договорів за лотами № 1 та № 5 з порушенням термінів.
Замовником 24.02.2020 надано пояснення, в якому зазначено, що розглянуто інформацію Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області та прийнято протокольне рішення від 24.02.2020 № 139 відмінити процедуру закупівлі та розірвати договірні взаємовідносини за укладеними договорами у відповідності до частини четвертої статті 35 Закону.
За відомостями електронної системи закупівель станом на 27.02.2020, тобто на дату завершення моніторингу, замовником розірвано договори, укладені по лотам № 1, 2, 3, 4.
Відповідно до вимог абзацу 3 частини четвертої статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що не забезпечено замовником на дату завершення моніторингу по договору, укладеному по лоту № 5.
Період усунення порушень:
27.02.2020 18:41 - 13.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2020 18:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою усунення виявлених порушень проведеного моніторингу UA-M-2020-02-13-000072 Державної аудиторської служби України північно-східний офіс Держаудитслужби управління північно-східного офісу держаудитслужби в Полтавській обалсті тендерним комітетом прийнято рішення про розірвання договірних відносин за результатами тендерних процедур у відповідності до ч. 4 ст. 35 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє торги, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель
Дата публікації звіту:
28.02.2020 11:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionContracting: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Замовником розміщено документи та здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації:
03.03.2020 17:46
Запити/Пояснення
Номер:
7509be11f14a4f098408a5a47f6f35b4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2020 16:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2020 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Послуги телефонного зв’язку та передачі даних» (5 лотів), очікуваною вартістю 2022000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-12-23-000654-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1. З якої причини у оприлюднених договорах, які укладені за результатами процедури закупівлі за 5 лотами, відсутні додатки, що є невід’ємними частинами укладених договорів, про що зазначено у цих договорах?
2. Якими нормами законодавства керувався замовник при укладенні договорів за результатами процедури закупівлі по лотах 1 та 5?
Інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
9b79838b9bc644a4a4e29f947f49fd22
Назва:
Пояснення з приводу проведеного моніторингу
Дата опублікування:
18.02.2020 16:45
Опис:
Питання 1. Статтями 27, 39 Закону України 18.11.2003 № 1280-IV "Про телекомунікації" встановлено, що усі оператори телекомунікацій, незалежно від форм власності, в першу чергу надають у користування на договірних засадах ресурси своїх мереж та телекомунікаційні послуги органам внутрішніх справ України.
У порядку реформування органів внутрішніх справ і підпорядкованих їм суб’єктів господарювання, що проводиться Міністерством внутрішніх справ України з метою поліпшення діяльності правоохоронних органів, спрямованої на забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав і свобод, законних інтересів, запобігання правопорушенням, захист власності від злочинних посягань, створено Управління поліції охорони в Полтавській області наказом Національної поліції України від 06.11.2015 № 62 (зі змінами та доповненнями) затверджено Положення щодо нього. Згідно п.1 Положення, УПО Полтавської області є територіальним органом Національної поліції, що провадить некомерційну господарську діяльність та входить до сфери управління поліції охорони, безпосередньо підпорядковуючись Департаменту поліції охорони. Принципом та ідеєю створення УПО Полтавської області є забезпечення публічної безпеки і порядку, боротьба зі злочинністю на місцевому рівні шляхом охорони об’єктів, майна державної власності та інших форм власності, охорони фізичних осіб, запобігання та припинення правопорушень у місцях несення служби.
Відповідно до Закону України від 02.07.2015 № 580-VIII "Про Національну поліцію": Національна поліція України (далі - поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
До основних завдань поліції належать також здійснення охорони об’єктів права державної власності у випадках та порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, а також участь у здійсненні державної охорони. До складу апарату центрального органу управління поліції входять організаційно поєднані структурні підрозділи, зокрема у складі поліції функціонують підрозділи поліції охорони.
Одним із основних напрямків діяльності УПО Полтавської області є надання суб’єктам господарювання та громадянам послуг з охорони майна за допомогою систем охоронної сигналізації, якою обладнані охороняємі об’єкти та квартири громадян. З моменту свого створення Управління поліції охорони в Полтавській області забезпечує супроводження та виконання зобов’язань за усіма договорами охорони, у тому числі надання послуг з технічної охорони об’єктів здійснюється шляхом цілодобового реагування нарядів поліції УПО на тривожні сповіщення охоронної сигналізації об’єктів.
Сигналізація з охороняємих на сьогодні УПО Полтавської області об’єктів підключена на пульти централізованого спостереження (ПЦС) через лінії зв’язку ПАТ «Укртелеком», ТОВ «Велтон-телеком», ПрАТ «МТС «Україна», ПрАТ «Київстар» та ТОВ «Лайфселл». Технічні системи такої охоронної сигналізації об’єктів передбачають можливість їх підключення до ПЦС УПО виключно через спеціальні комплексні технічні передавальні прилади систем тривожних сповіщень (апаратура СТС).
Таким чином, підрозділи поліції охорони під час здійснення покладених державою обов’язків щодо забезпечення охорони майна на об’єктах за допомогою засобів сигналізації використовують телекомунікаційні мережі усіх операторів зв’язку.
Відповідно до норм частин 1-3, 5 статті 11 ЦК України, цивільні права та обов’язки виникають, зокрема, з дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства або непередбачені актами цивільного законодавства, але за своєю аналогією породжують цивільні права та обов’язки.
Відповідно до норм статті 14 ЦК України, цивільні обов’язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.
Відповідно до частини 3 статті 6 ЦК України, сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані.
Таким чином, виходячи з чітких та конкретних вимог цих актів, зазначені оператори зв’язку ПАТ «Укртелеком», ТОВ «Велтон-телеком», ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар» та ТОВ «Лайфселл» (як і будь-який інший оператор телекомунікацій в України) на вимогу УПО Полтавської області зобов’язаний надавати свої телекомунікаційні мережі для підключення технічної апаратури СТС з метою організації ним державних функцій з охорони об’єктів на договірних засадах.
Так, відповідно до укладених договорів за результатами тендерних процедур додатки є невід'ємною їх частиною в яких вказані номера телефонів за якими забезпечується поліцейська охорона об’єктів Замовників охоронних послуг.
Відповідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про інформацію» будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.
Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
Крім того відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та ст. 15 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» суб’єкти електронного документообігу, які здійснюють його на договірних засадах, самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту. В інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами, що містять державні інформаційні ресурси, або інформацію з обмеженим доступом, повинен забезпечуватися захист цієї інформації відповідно до законодавства.
У даному випадку, інформація щодо телефонних номерів, тарифних пакетів, які зазначені в додатках є інформацією з обмеженим доступом.
У свою чергу номера телефонів є складовою спеціального програмного забезпечення між складовими частинами систем передавання тривожних сповіщень у системі централізованого нагляду поліції охорони за допомогою ліній зв'язку та підпадає під службову інформацію в системі Національної поліції України (п.1, р. 6 наказу Національної поліції України від 12.10.2018 № 945) та не може бути оприлюднена в загальному доступі.
Окрім того номера телефонів є власністю Замовників охоронних послуг, які не надають згоди на розголошення вказаних номерів.
Зупинка або припинення надання послуг зв’язку може призвести до скоєння крадіжок, грабежів, розбійних нападів та інших злочинів на охоронюваних об’єктах, що може призвести до значних матеріальних збитків та людських жертв.
Отже, дані додатки саме тому не було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу.
Питання 2. На сьогодні охоронна сигналізація на численних об’єктах замовників охоронних послуг вже підключена на СТС УПО Полтавської області за допомогою телекомунікаційної мережі операторів ПАТ «Укртелеком», ТОВ «Велтон-телеком», ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар» та ТОВ «Лайфселл» і заміна цих операторів телекомунікаційних послуг є недоцільною з технічних причин, що пов’язано з необхідністю вчинення дій по перепрограмуванню та перекросуванню кожного з охоронних приладів, у тому числі й тих, що належать виключно замовнику охоронних послуг, а також значні витрати грошових коштів на цю мету, пов’язані з закупівлею таких зайвих, додаткових послуг у інших суб’єктів господарювання.
Враховуючи викладене, у зв’язку із тим, що зазначені послуги з передавання даних та повідомлень можуть бути надані тільки певним виконавцем, відповідно до п. 5, ч.2, ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», - у разі потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов'язаних з експлуатацією та обслуговуванням, проведено закупівлю послуг за переговорною процедурою закупівлі у ПАТ «Укртелеком», ТОВ «Велтон-телеком», ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар» та ТОВ «Лайфселл».
Номер:
8d87897c1e574f3cb721cfe5e9d79658
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
24.02.2020 13:18
Опис:
Проведеним аналізом щодо виявлених порушень тендерним комітетом Управління поліції охорони прийнято рішення щодо відміни переговорної процедури закупівлі та розірвання договірних відносин з Учасниками.