• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Хліб та хлібобулочні вироби різні

Хліб пшеничний, вищого ґатунку; хліб житньо-пшеничний; батон, вищого ґатунку; вироби хлібобулочні здобні в асортименті (по типу булочка)

Завершена

1 837 320.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 4 500.00 UAH
Номер: 8253b378a9b0412c980c196e474c033e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-01-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.04.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168685
Період моніторингу: 01.04.2020 14:44 - 23.04.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.04.2020 № 55 Херсон Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-12-21-001249-a. Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Херсонська, Херсон
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Херсонська обл.), +38 (0 99) 923-05-86, mynewliferomashka@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 28 Закону. За результатами аналізу питань щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозиції та їх оцінки; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону; розгляд тендерних пропозиції та їх оцінка; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію,затверджену протоколом засідання тендерного комітету Управління освіти Каховської міської ради (далі – Замовник) від 21.12.2019; тендерну пропозицію переможця відкритих торгів ФОП Цисовський Олег Олександрович; договір про закупівлю від 20.02.2020 №18, пояснення, отримані через електронну систему закупівель 06.04.2020 та 07.04.2020. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що для проведення оцінки пропозицій учасників Замовником застосована методика з використанням критеріїв: «Ціна», «Застосування систем управління якістю та безпечністю харчових продуктів під час виробництва товару», «Застосування системи управління безпечністю харчових продуктів під час постачання товару». Відповідно до частини першої статті 28 Закону, у разі здійснення закупівлі яка має складний або спеціалізований характер та для якої не існує постійно діючого ринку, критерієм оцінки є ціна разом з іншими критеріями оцінки. Відповідно до пояснення наданого через електронну систему закупівель 06.04.2020, вказана закупівля визначена Замовником такою, що має складний та спеціалізований характер у зв’язку з необхідністю отримання від операторів ринку харчових продуктів підтвердження щодо дотримання гігієнічних вимог на усіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів. При цьому, обов’язок до щодо дотримання діючих гігієнічних вимог на всіх етапах виробництва та обігу харчових продуктів не має окремого або спеціального характеру, а встановлений для всіх учасників (операторів) ринку постачання харчових продуктів частиною другою статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Також, на ринку харчових продуктів, відповідно до статті 4 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», здійснюється Державне регулювання у сфері їх безпечності, у тому числі шляхом здійснення державного контролю, видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу. Замовником не підтверджено, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер. Також Замовником не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку. Встановивши додаткові критерії до критерію «Ціна» Замовником порушено вимоги частини першої статті 28 Закону.
Період усунення порушень: 15.04.2020 14:23 - 30.04.2020 00:00
Дата публікації висновку: 15.04.2020 14:23

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено до суду
Дата публікації: 29.04.2020 16:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління освіти Каховської міської ради відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку за результатами моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 (CPV) 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб та хлібобулочні вироби), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-12-21-001249-a, надає через електронну систему закупівель наступні аргументовані заперечення до висновку: Орган державного фінансового контролю у своєму висновку за результатами моніторингу цієї закупівлі вказав, що за результатами аналізу питання відповідності встановленого переліку критеріїв методики оцінки тендерних пропозицій вимогам Закону встановлено порушення частини першої статті 28 Закону. Такий висновок ґрунтується на тому, що (далі цитата) «Замовником не підтверджено, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер. Також Замовником не доведено, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку.». Жодних інших порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено. Аргументовані заперечення до висновку наступні: Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Як орган державного фінансового контролю, що є органом державної влади, так і замовник цієї закупівлі, що є органом місцевого самоврядування, а також їх посадові особи зобов’язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції – діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом, який визначав правові засади здійснення закупівель для потреб держави та територіальних громад на момент проведення цієї закупівлі, був Закон від 25.12.2015 №922-VII. Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов’язаний був діяти замовник під час проведення ним цієї закупівлі. Окрім того, це прямо встановлено частиною другою статті 2 Закону. Вимоги до тендерної документації закріплені у статті 22 Закону. Так, зокрема пунктом 9 частини другої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм «ціна» повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). При цьому, частиною першою статті 28 Закону визначено, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, критерієм оцінки є ціна, а для у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. Цей же Закон, якого зобов’язаний дотримуватися замовник під час проведення закупівель, визначає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, - Мінекономіки і надає йому законних повноважень згідно із пунктом 12 частини першої статті 8 Закону надавати узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель. Так, реалізуючи свої надані Законом повноваження Мінекономіки у своєму листі від 08.10.2018 №3304-04/44053-06 надав роз’яснення та рекомендації щодо застосування нецінових критеріїв під час здійснення публічних закупівель. Замовник вправі керуватися рекомендаціями, наданими уповноваженим органом державної влади, під час застосування законодаства у сфері публічних закупівель. Цей лист засвідчує, що Закон не містить визначення поняття «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер», тому віднесення чи не віднесення предмету закупівлі до такої здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи їх специфіки предмета закупівлі. Так само Закон не містить визначення поняття «постійно діючого ринку». Предметом цієї закупівлі був товар – хліб та хлібобулочні вироби разом із послугами щодо його постачання до 15 навчальних закладів замовника із дотриманням окремого графіка поставки, умов транспортування, розвантаження та іншої специфіки предмета закупівлі та умов поставки. При цьому наявні зобов’язання постачальника дотримуватися вимог спеціального законодавства щодо організації харчування дітей у дошкільних та шкільних навчальних закладах. Такий предмет закупівлі визначений таким, що має спеціалізований характер. Тобто Закон надає замовнику можливість застосовувати разом із ціною нецінові критерії, а орган державної влади, наділений Законом відповідними повноваженнями, надає роз’яснення, що рішення щодо застосування нецінових критеріїв приймається замовником самостійно з урахуванням специфіки предмета закупівлі та умов її проведення. Замовник діяв лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом, – і не зрозуміло в чому ж саме полягає порушення замовником вимог Закону, а точніше статті 28 Закону. При цьому жодною нормою Закону не встановлено, що замовник під час моніторингу зобов’язаний якимось чином (далі цитата) «підтверджувати, що предмет закупівлі, а саме постачання продуктів харчування, має складний та спеціалізований характер» або (далі цитата) «доводити, що для предмету закупівлі не існує постійно діючого ринку». Закон лише передбачає обов’язок замовника у відповідь на запит органу державного фінансового контролю надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Замовник повністю виконав свої зобов’язання згідно із Законом у цій частині і надав пояснення з посиланням на норми Закону. Отож висновки органу державного фінансового контролю взагалі не ґрунтуються на правовідносинах, що виникли в рамках моніторингу закупівель, що свідчить про їх необґрунтованість та безпідставність. 19 квітня 2020 року введений в дію Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ, згідно з яким інші критерії оцінки можуть застосовуватися замовником без жодних умов, обґрунтувань і доведень. Нова редакція Закону не містить жодних умов щодо постійно діючого ринку та складного або спеціалізованого характеру закупівлі для застосування нецінових критеріїв. Згідно із статтею 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Отож, у період коли замовник повинен вжити заходів до виконання незаконного та необґрунтованого висновку за результатами моніторингу, норма, яка на думку органу державного фінансового контролю була порушена замовником, взагалі відсутня у Законі.
Дата публікації звіту: 23.04.2020 18:33

Запити/Пояснення