-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
газове паливо
Завершена
1 815 182.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 500.00 UAH
мін. крок: 0% або 500.00 UAH
Номер:
84fca2a80672400ca87cb087aad39aa9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-10-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.01.2022 00:00
Період моніторингу:
10.01.2022 13:34 - 01.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.01.2022 № 8
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 06.01.2022 №8
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-12-20-001231-c від 20.12.2019. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності оприлюднення договору про закупівлю, встановлено порушення вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону.
Під час проведення моніторингу закупівлі Замовником не надано інформації, документів чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення звіту про виконання договору та вжиття заходів з недопущення порушень в подальшому при внесенні змін до істотних умов договору та при наданні інформації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції, яка діяла на дату проведення закупівлі (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Управління освіти Луцької міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 20.12.2019 №1 (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», повідомлення про намір укласти договір від 14.01.2022, договір про закупівлю товарів за державні кошти №С/71-20 від 31.01.2020 (далі – Договір), додаткові угоди від 12.05.2020 №1, від 29.10.2020 №2, від 04.11.2020 №3, від 24.12.2020 №5, від 30.12.2020 №6, від 21.01.2021 №8, від 29.01.2021 №9.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник до договору за результатами торгів №С/71-20 від 31.01.2020 вносив зміни до істотних умов, а саме: додаткові угоди від 29.10.2020 №2, від 04.11.2020 №3, від 21.01.2021 №8, від 29.01.2021 №9, шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну природного газу за 1000 кубічних метрів, (з урахуванням ПДВ).
Під час, проведення моніторингу проаналізовані дані вебсайту ТБ «Українська енергетична біржа» www.ueex.com.ua, на якому оприлюднено інформація про середньозважені ціни на природний газ за результатами електронних біржових торгів на ТБ «Українська енергетична біржа» за 1000 куб.м за кожний місяць на відповідні дати. Зокрема, на сайті зазначено, що середньозважена ціна з ПДВ (післяоплата) за 1000куб.м. станом на 08 січня 2020 року (день проведення аукціону) ціна природного газу з ПДВ за 1000 куб.м становила 4994,92 грн, станом на 01.10.2020 (початок дії додаткової угоди №2) – 4853,50 грн, станом на 15.10.2020 (початок дії додаткової угоди №3) – 5555,96 грн, станом на 01.01.2021 (початок дії додаткової угоди №8 і №9) – 7573,23грн, тобто величина зміни приведеної вартості середньозважена ціна з ПДВ (післяоплата) природного за 1000 куб.м. склала 51,6%.
На дату Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього ціна природного газу змінилася з 4900,00 грн до 7573,23 грн. з ПДВ за 1000 куб.м Отож, вартість природного газу за 1000 куб.м. згідно чотирьох додаткових угод зросла на 60,9 %.
Отже, відповідно до інформації оприлюдненої на вебсайті ТБ «Українська енергетична біржа» на час укладання чотирьох додаткових угод величина зміни цін склала +51,6%. Водночас, Замовник протягом жовтня 2020 року по січня 2021 року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну природного газу у розмірі 4900,00 грн з урахуванням ПДВ) шляхом укладення додаткових угод, збільшивши планову ціну природного газу станом на 01.01.2021 до 7573,23 грн, або на 60,9%.
Таким чином, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну природного газу за 1000,0 куб.м. з урахуванням ПДВ додатковими угодами від 29.10.2020 №2, від 04.11.2020 №3, від 21.01.2021 №8, від 29.01.2021 №9 на 18%, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Замовнику через електронну систему закупівель надіслано 10.01.2022 запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області щодо надання документів згідно яких збільшувалась планова ціна природного газу за 1000 куб.м. з урахуванням ПДВ, надання документів згідно яких збільшувалась планова ціна природного газу за 1000 куб.м. з урахуванням ПДВ та надання документів згідно яких отримано природний газ та згідно з якими здійснено оплату. Однак, станом на 17.01.2022 або на п’ятий робочий день Замовником не надано відповідні пояснення, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону, в редакції Закону №114-ІХ від 19.09.2019.
Відповідно до вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
При цьому, результатами моніторингу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено, що відповідно до пункту 12.1 Договору дія його в частині постачання газу триває до 31.12.2020, в частині проведення розрахунків – до повного їх здійснення.
Аналізом оприлюдненої інформації на вебсайті Уповноваженого органу встановлено, що Замовник оприлюднював від 21.01.2021 додаткову угоду №8, якою продовжено дію Договору до 31.03.2021 та на суму 156 017,68 гривень.
За даними пошуково-аналітичної системи (https://www. 007.org.ua) установлено, що остання оплата по зазначеному договору здійснена 04.03.2021, та Замовником у повній мірі виконанні фінансові зобов’язання.
З огляду на зазначене, Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, чим порушено вимоги абзацу десятого частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
18.01.2022 14:17 - 02.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2022 14:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Звіт сформовано
Дата публікації звіту:
24.01.2022 10:32
Запити/Пояснення
Номер:
69804474fe624b95b58c00a62adb169a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.01.2022 14:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «газове паливо», код ДК 021:2015 – 09120000-6 — Газове паливо, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-12-20-001231-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 № 291), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) На підставі якої інформації та документів внесені зміни до договору від 31.01.2020 №С/71-20 додатковими угодами від 29.10.2020 №2, від 04.11.2020 №3, від 21.01.2021 №8 та від 29.01.2021 №9 щодо зміни планової ціни природного газу за 1 тис. куб метрів?
2) Замовнику необхідно надати всі документи, які підтверджують отримання природного газу, а також всі документи що підтверджують здійснення оплати.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.