• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія 2020

Активна

1 103 414.40 UAH без ПДВ
Номер: e095edfa74ff468584875301d1b321ad
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-09-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.01.2020 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 09.01.2020 15:13 - 31.01.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 08.01.2020 № 3 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України 08.01.2020 № 3 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 11 UA-2019-12-19-002834-a 19.12.2019 дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Олександр КУШНІРУК
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, opanashchuk.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю (додаткової угоди) та його оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю (додаткової угоди) та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту хімії поверхні ім. О.О. Чуйка НАН України (далі – Замовник) на 2019 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі (далі – повідомлення), протокол проведених переговорів від 16.12.2019 б/н, додаткова угода про закупівлю електричної енергії на умовах універсальної послуги від 02.01.2020 № 20-87022 ПУ-Т120 (далі – додаткова угода), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 02.01.2020, пояснення, отримане 15.01.2020 через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 13 повідомлення Замовник зазначив пункт 4 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме у разі якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому у пункті 14 повідомлення Замовник зазначив про відсутність конкуренції та те, що публічне акціонерне товариство «Київенерго» (код ЄДРПОУ 00131305) станом на 12.12.2016 займає монопольне становище з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами. Водночас додаткову угоду за результатами цієї процедури Замовник уклав із товариством з обмеженою відповідальністю «Київські електричні послуги» (далі – ТОВ «Київські електричні послуги») (код ЄДРПОУ 41916045). На запит Держаудитслужби, який оприлюднено через електронну систему закупівель, 11.01.2020 Замовник надав пояснення в яких не обґрунтував наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 статті 35 Закону. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні Закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України з метою врегулювання проблемних питань, пов’язаних із закупівлею електричної енергії, з врахуванням відповіді Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 05.12.2018 № 11537113.1/7-18 надало лист-роз’яснення від 13.12.2018 № 3304-04-54502-07 у якому зазначено, що станом на 30.11.2018 нові ліцензії на постачання електричної енергії споживачу отримало 224 суб’єкти господарювання. При цьому відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, місцем провадження діяльності енергопостачальника є територія України. З огляду на зазначене здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є Замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Слід зазначити, що ТОВ «Київські енергетичні послуги», з яким Замовником укладено додаткову угоду, відсутнє у переліку природних монополій НКРЕКП, які проводять діяльність у сфері енергетики станом на 31.10.2019. Перелік доступний на сайті регулятора за посиланням http://www.nerc.gov.ua та Антимонопольного комітету України за посиланням http://www.amc.gov.ua Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону.
Період усунення порушень: 31.01.2020 17:51 - 15.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 31.01.2020 17:51

Запити/Пояснення