• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія (Постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг)

на 2020 рік

Завершена

862 820.00 UAH з ПДВ
Номер: d99e942f004f462c8fdb771b3222e0e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-14-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.01.2020 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 14.01.2020 17:49 - 05.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 14.01.2020 № 11 Миколаїв Про початок моніторингу закупівлі Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-12-18-003148-с, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 18 грудня 2019 року. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, що зазначена в пункті 1 цього наказу. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Адреса: Ukraine, Миколаївська, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.), +38 (0 98) 005-72-21, cernovolsergij@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення абзацу сьомого частини третьої статті 35 Закону та пункту другого Наказу № 490. За результатами аналізу питання наявності підстав для проведення переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частин першої та другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питань своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення абзацу шостого частини четвертої статті 35 та абзацу восьмого частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, внесення змін до договору про закупівлю порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про проведення закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; наявності підстав для проведення переговорної процедури закупівлі у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); своєчасності укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік Професійно-технічного училища № 42 (далі – Замовник); повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) UA-2019-12-18-003148-c, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.12.2019; Протокол проведення переговорiв тендерним комітетом (ТК) та застосування переговорної процедури закупівлі вiд 16.12.2019 № 4; договір від 09.01.2020 № 35/77, додаткова угода № 1 від 21.01.2020. За результатами моніторингу встановлено наступне. На порушення вимог абзацу сьомого частини третьої статті 35 Закону та пункту другого наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури не містить посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019) ринок електричної енергії - це система відносин, що виникають між учасниками ринку під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії та/або допоміжних послуг, передачі та розподілу, постачання електричної енергії споживачам. Універсальна послуга - це постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до частини першої статті 3 Закону № 2019 ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим Законом. Згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (https://www.nerc.gov.ua/?id=11943) Товариство з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія», з яким Замовник уклав договір за наслідками переговорної процедури закупівлі, не включений до Реєстру суб’єктів природних монополій у сфері енергетики. Згідно з частиною першою статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, під час проведення якої тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Згідно з частиною першою статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток. Враховуючи вищевикладене, а також роз’яснення Мінекономрозвитку України від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07, здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі електричної енергії, споживачами, які є замовниками згідно з положеннями Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. Отже, Замовник на порушення частин першої та другої статті 35 Закону без належних підстав здійснив закупівлю електричної енергії за переговорною процедурою закупівлі. Крім того, моніторингом встановлено, що договір про закупівлю електричної енергії не укладений протягом 20 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Як наслідок, Замовник на порушення абзацу шостого частини четвертої статті 35 Закону не відмінив переговорну процедуру закупівлі та уклав договір про закупівлю електричної енергії на 22 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір. Також встановлено, що Замовник на порушення абзацу восьмого частини першої статті 10 Закону не оприлюднив договір про закупівлю протягом двох днів з дня його укладення. Зокрема договір від 09.01.2020 № 35/77 із усіма узгодженими істотними умовами оприлюднений в електронній системі закупівель 16.01.2020.
Період усунення порушень: 04.02.2020 15:27 - 19.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 04.02.2020 15:27

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • documentsForm: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Додаткова угода б/н до договору від 09.01.2020 №35/77
Дата публікації: 13.02.2020 09:45