-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Електрична енергія
Завершена
2 738 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Номер:
c881bda4df874ce18e59acc42c33348c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-17-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.12.2020 00:00
Період моніторингу:
17.12.2020 15:47 - 14.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.12.2020 № 44
Чернівці
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку
до наказу Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Чернівецькій області
від 17.12.2020 року № 44
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2019-12-13-003148-b від 13.12.2019 - Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами розгляду питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання, оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
усунення виявлених порушень пункту 4 частини першої статті 30, пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону шляхом розірвання договору та додаткових угод до нього та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, чинній до 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання, оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Державного комунального підприємства Управління «ТЕПЛОВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 13.12.2019 (далі – тендерна документація); звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації від 17.12.2019, відповідь Замовника на звернення за роз’ясненням від 19.12.2020; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Електро Прайм» (далі – ТОВ «Електро Прайм»); протокол засідання тендерного комітету Замовника від 10.01.2020; повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2020; договір від 28.01.2020 №1 (далі – Договір); додаткові угоди від 14.04.2020 №1, від 22.05.2020 №2, від 10.09.2020 №3, від 20.10.2020 №4 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору від 14.04.2020, від 22.05.2020, від 11.09.2020, від 20.10.2020; пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель від 21.12.2020 (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ТОВ «Електро Прайм» та уклав з ним договір, пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку від уповноваженого органу (ДФСУ) про інформацію щодо зареєстрованих рахунків учасника, а також оригінал/ли довідки/док видані на ім’я Учасника банківськими установами, в яких він обслуговується, з інформацією про відкриті рахунки та відсутність простроченої заборгованості за кредитами або заборгованості за кредитними угодами станом на грудень 2019 року.
Учасник у своїй пропозиції надав довідку Залізничного управління ГУ ДПС у Львівській області ДПСУ від 27.12.2019 №18550/10/54.10, згідно з якою у ТОВ «Електро Прайм» зокрема відкрито рахунок в АТ «ОЩАДБАНК» (МФО банку 300465).
Проте, учасник не надав довідку (довідки) видану банківською установою АТ «ОЩАДБАНК» з інформацією про відкриті рахунки та відсутність простроченої заборгованості за кредитами або заборгованості за кредитними угодами, чим не дотримав вимог Додатку №2 до тендерної документації.
Крім цього, на вимогу пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації учасник надав копію договору від 23.08.2019 №144, укладеного з оператором системи розподілу Акціонерним товариством «Чернівціобленерго» про надання послуг з розподілу електричної енергії, у неповному обсязі, зокрема, без таких додатків, які є невід’ємними частинами договору: Додаток 1 «Порядок розрахунків»; Додаток 2 «Порядок взаємодії між ОРС та Постачальником щодо порядку розрахунків», Додаток 4 «Порядок зміни електропостачальника».
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив пропозицію учасника ТОВ «Електро Прайм» як таку, що не відповідала умовам тендерної документації.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до істотних умов договору установлено, що між Замовником та ТОВ «Електро Прайм» укладені додаткові угоди від 14.04.2020 №1, від 10.09.2020 №3, від 20.10.2020 №4 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару.
Пунктом 14.1.1 Договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Під поняттям «коливання ціни на ринку» Сторони розуміють порівняння ціни з дати завершення аукціону торгів до дати підписання Договору та часу ініціювання порядку перегляду змін до Договору в частині встановлення вартості за одиницю товару. При цьому, Сторони домовились, що такі порівняння цін в різні періоди підтверджуються довідками торгово-промислової палати, які видані в місяць настання відповідної події (юридичного факту). Разом з цим, фактом «коливання ціни на ринку» є розбіжність в абсолютних даних за цінами, що зафіксовані у відповідних довідках торгово-промислової палати, а також даних за результатами аукціону торгів, першої редакції Договору та ініціативи встановити нову ціну за листом однієї із Сторін.
Так, сторонами укладено додаткову угоду від 14.04.2020 №1 до Договору, відповідно до якої внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару з 01.03.2020, а саме: ціна електричної енергії за 1 кВт/год склала 2,28 грн. з ПДВ (за основним договором від 28.01.2020 №1 ціна складала 2,08 грн. за 1 кВт з ПДВ), тобто ціна зросла на 9,6%.
Вказані зміни внесені згідно з пунктами 5.1, 14 Договору та на підставі довідки Львівської торгово-промислової палати від 13.03.2020 №19-09/244 (довідка до пояснення не надана).
Додатковою угодою від 10.09.2020 №3 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару з 01.08.2020 до 2,38 грн. за 1 кВт год з ПДВ, тобто на 4,4% порівняно з попередньою додатковою угодою про зміну ціни від 14.04.2020 №1.
Відповідно до змісту додаткової угоди від 10.09.2020 №3 збільшення ціни на електричну енергію здійснено на підставі пункту 7 частини четвертої статті 36 Закону та відповідно до постанови НКРЕКП від 11.07.2020 №1329 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 10 грудня 2019 року №2669» (у зв’язку із зміною тарифу на послуги з передачі електричної енергії) (далі – Постанова НКРЕКП).
Також, сторонами укладено додаткову угоду від 20.10.2020 №4 до Договору, відповідно до якої збільшено ціну електричної енергії за 1 кВт/год з 01.09.2020 до 2,58 грн. з ПДВ або на 8,4% порівняно з попередньою додатковою угодою про зміну ціни від 10.09.2020 №3.
Вказані зміни внесені згідно з пунктами 5.1, 14 Договору та на підставі довідки Харківської торгово-промислової палати від 05.10.2020 №1150-1/20 (довідка до пояснення не надана).
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ДП «Оператор ринку» забезпечує на своєму веб сайті https://www.oree.com.ua, оприлюднення результатів торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозваженої ціни за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати.
Згідно з відомостями, наведеними на веб-сайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua) щодо середньозважених цін купівлі-продажу електроенергії на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «Об'єднана енергетична система України» середня ціна 1 МВт год впродовж січня-жовтня 2020 року коливалася наступним чином:
у січні 2020 року середня ціна за 1 МВт год склала 1405,86 грн., у лютому 2020 року середня ціна зменшилася порівняно з січнем до 1232,08 грн.;
у березні 2020 року порівняно з попереднім місяцем мало місце зростання середньої ціни до 1370,54 грн.;
у квітні та травні 2020 року середня ціна знову зменшувалась відповідно до 1243,87 грн. та 1204,91 грн.;
у червні 2020 року порівняно з травнем середня ціна зросла до 1221,23 грн.;
у липні поточного року порівняно з червнем середня ціна зменшилась до 1195,77 грн.;
у серпні порівняно з липнем 2020 року середня ціна знову зросла до 1297,74 гривень.
у вересні 2020 року порівняно з серпнем середня ціна зросла до 1483,37 гривень.
Отже, впродовж січня-серпня 2020 року мало місце як зростання, так і зменшення середньої ціни. При цьому, найвищого свого рівня середня ціна досягла у січні 2020 року (1405,86 грн./МВт год) і подальші коливання у січні-серпні 2020 року не призводили до підняття середньої ціни вище рівня січня 2020 року.
Крім того, Замовник не підтвердив факт коливання ціни на ринку електричної енергії в період з 01.03.2020 по 01.08.2020.
При цьому слід зазначити, що у вересні порівняно з серпнем 2020 року мало місце підвищення ціни на ринку електричної енергії.
Водночас, Замовник внаслідок укладання додаткової угоди від 20.10.2020 №4 до Договору сумарно з 01.09.2020 збільшив ціну за 1 кВт електричної енергії на 24,0%, в той час як відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону зміна ціни за одиницю товару можлива не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання такої ціни такого товару на ринку.
Також, сторонами укладена додаткова угода від 10.09.2020 №3 до Договору. Підставою зміни ціни було зростання лише тарифу на передачу електроенергії відповідно до Постанови НКРЕКП. Проте, зміна окремої складової ціни, зокрема, тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» (частина цієї складової в загальній ціні електричної енергії складає в середньому біля 10%), не є підтвердженням коливання ціни на ринку, оскільки Замовником не надано документів, які б підтверджували коливання в цілому середньозваженої ціни у період з 01.03.2020 по 01.08.2020.
Таким чином, вносячи зміни до істотних умов договору щодо підвищення ціни одиниці товару додатковими угодами від 14.04.2020 №1 (щодо ціни, яка застосовується з 01.03.2020), від 01.08.2020 №3 (щодо ціни, яка застосовується з 01.08.2020) та від 20.10.2020 №4 щодо ціни, яка застосовується з 01.09.2020 Замовник порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Період усунення порушень:
29.12.2020 13:19 - 16.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.12.2020 13:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державне комунальне підприємство Управління "Тепловодоканал"на виконання зобов'язанння Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель інформує про підготовку та направлення документів про розірвання Договору №1 від 28.01.2020р. про постачання електричної енергії з ТзОВ "Електро Прайм".
Дата публікації звіту:
05.01.2021 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
cb1e3e21469d40b6b1ff3f0520b24280
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.12.2020 08:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.12.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-12-13-003148-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із таких питань:
1) Чому у тендерній документації не зазначено інформацію про посаду та адресу посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, про питому вагу критерію оцінки тендерних пропозицій «ціна»?
2) На підставі чого Вами визначено переможцем учасника ТОВ «Електро Прайм», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації?
Зокрема, учасник надав договори у неповному обсязі (без додатків, які є їх невід’ємними частинами), а саме: договір з оператором системи розподілу АТ «Чернівціобленерго» від 23.08.2019 №144 без додатків №№1, 2, 3, 4, договір з оператором системи передачі ПАТ НЕК «Укренерго» від 27.02.2019 №0500-02024 без додатків №№ 4, 6, договір з ДП «Оператор ринку» від 29.06.2019 №131/01РДН без додатку №1.
Також, учасник не надав довідку (довідки) виданих банківськими установами, в яких (згідно довідки ДПС від 27.12.2019 №18550/10/54.10, наданої у пропозиції) обслуговується учасник, з інформацією про відкриті рахунки та відсутність простроченої заборгованості за кредитами або заборгованості за кредитними угодами, виданих АТ «Ощадбанк» та Казначейством України (ел. адм. подат.).
3) На підставі якого (яких) документу (документів) додатковими угодами від 14.04.2020 №1, від 10.09.2020 №3, від 20.10.2020 №4 внесено зміни до договору від 24.03.2020 №81 в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше, ніж на 10%?
Крім цього, просимо надати документи, на підставі яких внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу від 28.01.2020 №1 щодо зміни ціни за одиницю кВт.год. електричної енергії.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
40e65bcdcfdf424883dbf64d4ace5953
Назва:
Закуаівля № 4930922
Дата опублікування:
21.12.2020 09:52
Опис:
На Ваш моніторинг UA-M-2020-12-17-000024 від 17.12.2020р. повідомляємо:
1.В пункті 2.3 розділу І тендерної документації вказано ПІБ, номер телефону контактної особи, в п.2.2 вказано адресу Замовника, відповідно і контактної особи.
2. В складі пропозиції подано файл «Копія Договору ДП Укренерго» на сторінці 20-24 подано додатки передбачені договором. В складі пропозиції подано інформацію про наявність договору з оператором розподілу та копію договору (файл «копія договору з Чернівціобленерго») тому пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації.
3.В складі пропозиції подано файли «Довідка Ощад рах» та «Довідка Ощад заборг» в якій зазначено про відкритий рахунок та про відсутність простроченої заборгованості. Довідка з органу ДКСУ не подано оскільки вимога була надати довідки з банківським установ, вимоги про надання довідок з ДКСУ в ТД не було, оскільки Державна казначейська служба України — центральний орган виконавчої влади України, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
4. Щодо збільшення ціни за одиницю товару повідомляємо, що збільшення ціни відбувалось не більше ніж на 10%, що відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі».