• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 09310000-5 – Електрична енергія (електрична енергія)

Завершена

15 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 000.00 UAH
Номер: 03d88dd44f0a4a26a8eb8da48c201b69
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-02-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.12.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 02.12.2020 14:04 - 24.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.12.2020 № 228 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.12.2020 № 228 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-12-12-001576-a, 12.12.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 1 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходи щодо внесення змін до договору в частині зменшення ціни договору з урахуванням фактичного зменшення додатковою угодою обсягів споживання електричної енергії за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 17 грудня 2020 року. Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі» (в чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства "Нововолинськтеплокомуненерго" Нововолинської міської ради (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-12-12-009234-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол протокол засідання тендерного комітету від 21.01.2020, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕК «ЕНОЛЛ» (в частині правомірності її відхилення Замовником), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Енсол-Україна», тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Волиньелектрозбут» (далі – ТОВ «Волиньелектрозбут»), повідомлення про намір укласти договір, договір від 18.02.2020 №23-20/201; додаткові угоди від 15.04.2020 №1, від 14.05.2020 №2, від 28.05.2020 №3, від 19.08.2020 №4, від 14.09.2020 №5, від 19.10.2020 №6 та від 03.09.2020 №7; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на відповідний запит органу державного фінансового контролю від 09.12.2020; інформаційні дані ДП «Оператор ринку» щодо загальних результатів торгів на РДН/ВДР, структури продажу на РДН та на ВДР, середньозважених цін (грн/МВт.год) у відповідних місяцях та на відповідні дати досліджуваних періодів, наявні у вільному доступі на вебсайті https//www.oree.com.ua. Згідно з пунктом 1 частини четвертої статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема, з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. За умовами підпункту 7.1 пункту 7 Додатка №3 до укладеного Замовником (далі – Споживач) з переможцем тендеру ТОВ «Волиньелектрозбут» (далі – Постачальник) договору про постачання електричної енергії від 18.02.2020 № 23-20/201 (далі – Договір № 23-20/201) зміна ціни за одиницю електричної енергії (не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку) допускається за умови надання Стороною, яка пропонує зміни, документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку в торговій зоні «ОЕС України». За умовами цього пункту Договору № 23-20/201 таким документальним підтвердженням можуть бути офіційні дані про ціну, обсяги купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі-РДН) та внутрішньодобовому ринку (далі-ВДР), та інші показники, які склалися у відповідному розрахунковому періоді в торговій зоні «ОЕС України» та оприлюднені на офіційному вебсайті ДП «Оператор ринку» за адресою в мережі Інтернет https//www.oree.com.ua – згідно з частиною шостою статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії». При цьому, відповідно до умови підпункту 7.1 пункту 7 Додатка №3 до Договору № 23-20/201 документальним підтвердженням даних, передбачених цим підпунктом, Сторонами визнаються завірені належним чином копії (роздруківки з вебсайту) Звітів про результати роботи РДН/ВДР та про діяльність ОР за відповідний календарний місяць, які оприлюднюються відповідно до законодавства ДП «Оператор ринку» https//www.oree.com.ua/index.php/main/get by id/500. Відповідно до частини першої статті 193 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Також, згідно статті 629 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV, договір є обов'язковим для виконання сторонами. На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації та документального підтвердження коливання (підвищення) ціни на ринку електроенергії, на підставі яких внесені зміни до Договору № 23-20/201, Замовником надано копії листів ТОВ «Волиньелектрозбут» та інформація із сайту ДП «Оператор ринку» (копії роздруківок з веб-сайту), в яких зазначено вартість середньозваженої ціни РДН ОЕС за даними ДП «Оператор ринку» за липень, серпень (лист від 07.04.2020 №01/81444), серпень, вересень (лист від 08.10.2020 № 01-8/2387), та про середньозважені ціни РДН ОЕС за липень, серпень, вересень 2020 року. Проте, у наданих на вищевказаний запит листах ТОВ «Волиньелектрозбут» відсутня інформація про коливання (підвищення) ціни на ринку електроенергії, а додані до вказаних листів видруківки з вебсайту https//www.oree.com.ua не завірені належним чином відповідно до умов підпункту 7.1 пункту Додатку 3 до Договору № 23-20/201. Таким чином вищезазначені листи ТОВ «Волиньелектрозбут» з додатками до них (інформація про середньозважені ціни РДН ОЕС) не є належним документальним підтвердженням коливання (підвищення) ціни на ринку електроенергії. Отже, на порушення частини четвертої статті 36 Закону Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору № 23-20/201 шляхом збільшення ціни за одиницю товару додатковими угодами від 15.04.2020 №1, від 14.09.2020 №5, від 19.10.2020 №6.
Період усунення порушень: 17.12.2020 14:37 - 05.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 17.12.2020 14:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На підставі висновку моніторингу закупівлі Західного офісу держаудитслужби, Сторони погодили зменшити загальну ціну Договору, що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 24.12.2020 16:28

Запити/Пояснення