• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

2 689 804.12 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 546.00 UAH
Номер: f226d91abe0c431e95512c65245116f0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-07-03-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.07.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 03.07.2020 14:37 - 25.07.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.07.2020 № 45 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.07.2020 № 45. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2019-12-12-001427-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 63) 446-05-04, dj_rs545@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 9 частини 1 статті 17 та пунктів 3 та 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлі, внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, виконання рішень колегії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю по лотам № 1 та № 2, їх оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 10.02.2020 року № 60-20 та договір про закупівлю від 10.02.2020 року № 61-20, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляд та оцінка тендерних пропозицій по лотам № 1 та № 2, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – колегія АМКУ), своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення по лотам № 1 та № 2, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця по лотам № 1 та № 2. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області (далі – Замовник), тендерну пропозицію переможця по лоту № 1 та № 2 ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір по лоту № 1 та № 2 від 09.01.2020 року, пояснення Замовника від 09.07.2020 року, договір про закупівлю по лоту № 1 від 10.02.2020 року № 60-20 та договір про закупівлю по лоту № 2 від 10.02.2020 року № 61-20, рішення колегії АМКУ від 04.02.2020 року №2154-р/пк-пз. Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметами розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 27.12.2019 року (дата подання тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» по лоту № 1 та № 2) та станом на 21.07.2020 року відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» Русанова Романа Миколайовича, а також відсутня інформація щодо кінцевого бенефіціарного власника (контролера) засновника учасника - переможця ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ», юридичної особи – ТОВ «ОКСАМИТ- СХІД». Таким чином, моніторингом установлено підстави відмови учаснику ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» в участі у процедурі закупівлі по лоту № 1 та № 2 згідно вимог пункту 9 частини 1 статті 17 Закону. Отже, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 1 статті 17 та пункту 3 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» по лоту № 1 та № 2, як таку, що не відповідає вимогам пункту 9 частини 1 статті 17 Закону. Разом з тим, відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що при неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень: 22.07.2020 15:27 - 06.08.2020 00:00
Дата публікації висновку: 22.07.2020 15:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі Територіальне управління заперечує що уповноваженою особою ТУ ДСА України в Житомирській області (далі - Замовник) при розгляді та оцінці тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» було порушено вимоги пункту 9 частини 1 статті 17 та пункту 3 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з не відхиленням тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» по лоту № 1 та № 2, що зазначено у висновку про результати моніторингу який проводило Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області по закупівлі UA-2019-12-12-001427-c., на свій захист повідомляємо наступне: Щодо інформації про ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в частині визначення кінцевого бенефіціарного власника (контролера) повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - фізична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності. У разі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає від учасника (переможця) процедури закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 "Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних" затверджено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Відповідно до відомостей які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та і які є у відкритому доступі за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch, зазначено наступне. Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі частки кожного із засновників (учасників); прізвище, ім'я, по батькові, якщо засновник – фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи, якщо засновник – юридична особа РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ Адреса засновника: 93733, Луганська обл., Слов'яносербський район, селище Металіст, ВУЛИЦЯ СОВЄТСЬКА, будинок 8 Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 8542428.89 ________________________________________ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОКСАМИТ- СХІД" Код ЄДРПОУ засновника: 42403870 Адреса засновника: 92703, Луганська обл., Старобільський район, місто Старобільськ, ВУЛИЦЯ МОНАСТИРСЬКА, будинок 136, квартира 1 Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 449601.52 ________________________________________ КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК (КОНТРОЛЕР) - РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ, 93733, ЛУГАНСЬКА ОБЛ., СЛОВ'ЯНОСЕРБСЬКИЙ РАЙОН, СЕЛИЩЕ МЕТАЛІСТ, ВУЛИЦЯ СОВЄТСЬКА, БУДИНОК 8. Уповноваженою особою Замовника було досліджено інформацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та встановлено, що у ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» два засновника : - Русанов Р.М - з статутним фондом 8542428.89 що становить 95% - ТОВ "Оксамит-Схід" –статутним фондом 449601.52 що становить 5% Також наявна інформація в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК (КОНТРОЛЕР) – зазначено РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ Визначення поняття “кінцевий бенефіціарний власник” можемо знайти в Законі України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”. Відповідно до п.20 ч.1 ст.1 цього Закону кінцевий бенефіціарний власник (контролер) - фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов’язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі. Враховуючи вищенаведене кінцевий бенефіціар власник (контролер) –це фізична особа , яка має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб чи вчиняти правочини, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов’язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, серед акціонерів (засновників) .Кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» визнано - РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ. Відповідно до вищевикладених норм, юридична особа – ТОВ «ОКСАМИТ-СХІД» жодним чином не може бути кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» а відтак відомості про дану юридичну особу й не повинні міститися в Єдиному державному реєстрі. Визначено .Кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» - РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ який зазначений в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Відповідно до Положення про Міністерство юстиції України (далі-Мін`юст), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228, Мін’юст відповідно до покладених на нього завдань, зокрема забезпечує ведення та функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Власником даного сайту є Міністерство юстиції України. Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачає обсяг повноважень державного реєстратора, у тому числі, які саме відомості надаються заявником під час проведення реєстраційних дій щодо юридичної особи про особу, що є кінцевим бенефіціарним власником та яким способом реєстратором мають бути перевірені ці данні та оприлюднені . Згідно форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб про бенефіціарних власників збирається наступна інформація: ПІБ, дата народження, ідентифікаційний номер платника податків (за наявності), паспортні дані, громадянство, місце проживання, однак не порушуючи вимог чинного законодавства у сфері захисту персональних даних захищені (персональні данні) у відкритих реєстрах не відображаються, а лише зберігаються у реєстраційній справі . ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» надало всі документи на вказану вище інформацію державному реєстратору, на підставі якої державний реєстратор в полі "Перелік засновників (учасників) юридичної особи, ..." вніс запис щодо кінцевого беніфіциара. Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які містяться на офіційному веб-порталі Міністерства юстиції України (які є у відкритому доступі), стосовно ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» зазначено перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі частки кожного із засновників (учасників); прізвище, ім'я, по батькові, якщо засновник – фізична особа - ; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи, якщо засновник – юридична особа; "ФІЗИЧНА ОСОБА, ЩО ВІДПОВІДАЄ СТАТУСУ КІНЦЕВОГО БЕНЕФІЦІАРНОГО ВЛАСНИКА (КОНТРОЛЕР)". Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі частки кожного із засновників (учасників); прізвище, ім'я, по батькові, якщо засновник – фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи, якщо засновник – юридична особа РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ Адреса засновника: 93733, Луганська обл., Слов'яносербський район, селище Металіст, ВУЛИЦЯ СОВЄТСЬКА, будинок 8 Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 8542428.89 ________________________________________ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОКСАМИТ- СХІД" Код ЄДРПОУ засновника: 42403870 Адреса засновника: 92703, Луганська обл., Старобільський район, місто Старобільськ, ВУЛИЦЯ МОНАСТИРСЬКА, будинок 136, квартира 1 Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 449601.52 ________________________________________ КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК (КОНТРОЛЕР) - РУСАНОВ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ, 93733, ЛУГАНСЬКА ОБЛ., СЛОВ'ЯНОСЕРБСЬКИЙ РАЙОН, СЕЛИЩЕ МЕТАЛІСТ, ВУЛИЦЯ СОВЄТСЬКА, БУДИНОК 8. За наведених обставин недоречно стверджувати, що в даному реєстрі відсутня інформація, передбачена п. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» Русанова Романа Миколайовича, так як, дана інформація захищена вимогами чинного законодавства у сфері захисту персональних даних і до вказаних даних має доступ тільки реєстратор. Враховуючи викладене, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань наявна інформація по ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", у Замовника не було жодних підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» як такої, що не відповідала вимогам п. 9 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Також повідомляємо що в складі тендерної пропозиції є копія Статуту ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» від 26.11.2018р. в якому зазначені всі персональні данні Русанова Романа Миколайовича, копія ідентифікаційного коду, копія паспорту, та ДОВІДКА № 10 від 28.11.2019 р. Даною довідкою Учасник, ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» повідомляє Замовника про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», Лист-згода № 4 від 16.12.2019 р Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2012 №2297-VI . Щодо вимоги Держаудитслужби про вжиття заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 10.02.2020 року № 60-20 та догову про закупівлю від 10.02.2020 року № 61-20, то вони є незаконними . Замовник наголошує на чинності вищезазначених укладених договорів між ТУ ДСАУ в Жтитомирській області та ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» тому, що Законом України "Про публічні закупівлі" не передбачено можливості відміни торгів після визначення переможця торгів та укладення договору про закупівлю. З моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", неможливо відмінити процедуру закупівлі, а законність проведених торгів може бути оскаржено виключно в суді. Ч. 1 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі"передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини. Відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Частиною першою ст. 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Вказане кореспондується з нормами ст. 526 Цивільного кодексу України. Згідно зі ст. ст. 525, 629 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір є обов'язковим для виконання сторонами. Закон України "Про публічні закупівлі" установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закон України "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. П. 28 ч. 1 ст. 1 Закон України "Про публічні закупівлі" передбачено, що тендер (торги) це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Відповідно до ст. 31 Закон України "Про публічні закупівлі" замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації. Торги може бути відмінено частково (за лотом). Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у разі: якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили; скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом). Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття замовником відповідного рішення та автоматично надсилається усім учасникам електронною системою закупівель. Тобто законодавством передбачено підстави для відміни та визнання торгів такими, що не відбулися на стадії проведення торгів, а не після укладання договору з визначеним переможцем торгів, встановлення відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Згідно з ч. 1 ч. 2 ст. 32 Закону України "Про публічні закупівлі" рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів. Учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Статтею 37 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено виключний перелік підстав щодо визнання про Недійсність договору про закупівлю. 1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі: • його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону; • його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; • його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. Торги щодо закупівлі природного газу UA-2019-12-12-001427-c в електронній системі закупівель відбулись та було визнано переможця – ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» та встановлено відповідність пропозиції ТОВ «ЕКОТЕХНОІНВЕСТ» вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Умови вищезазначених договорів про закупівлю (№ 60-20 від 10.02.2020 та року № 61-20 від 10.02.2020), не відрізняються від змісту тендерної пропозиції. Виходячи з вище наведеного Укладені Договори по закупівлі Природного газу (№ 60-20 від 10.02.2020р. та № 61-20 від 10.02.2020р.) за результатами відкритих торгів UA-2019-12-12-001427-c є чинними і розірванню не підлягають. Уповноважена особа ТУ ДСА України в Житомирській обл. ________________________ Т.Г.Барабащук
Дата публікації звіту: 27.07.2020 16:26

Запити/Пояснення