-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район
Завершена
2 812 599.00
UAH з ПДВ
Номер:
63af3a300c3b4d279ebb6684dc43eee4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-23-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2021 00:00
Період моніторингу:
23.04.2021 15:21 - 20.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
23.04.2021
№ 278
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.04.2021 №278
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2019-12-12-001414-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 5 частини 2 статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 24.12.2019 року № 46 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: наявність умов для застосування переговорної процедури, визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, визначення Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) під час проведення переговорів кваліфікаційних критеріїв до учасників переговорів, переліку документів, що підтверджують відповідність встановленим критеріям та відповідність переможця установленим критеріям, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 12.12.2019 року, договір від 24.12.2019 року № 46, додаткові угоди від 24.12.2019 року № 1, від 27.12.2019 року № 2 та від 31.12.2020 року № 3, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 11.05.2021 року та інформацію, яка опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2018-09-26-001929-c.
Моніторингом установлено, що переговорна процедура закупівель проведена Замовником відповідно до пункту 5 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), а саме: потреба здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Відповідно до частини 3 статті 35 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури.
При цьому, пунктом 14 форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (в редакції на момент проведення процедури закупівлі, далі – Наказ № 490) передбачено, що обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
Так, моніторингом установлено, що Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури повідомлення про намір укласти договір, зазначено, що переговорна процедура закупівель проводилась у зв’язку з тим, що після укладання договору про закупівлю № 106 від 27.11.2018 року по предмету «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район», який укладений з ПП «САМ-ЛЕВ», виник додатковий перелік та обсяг послуг, які не були зазначені у початковому проекті, а тому з метою дотримання технології, якості виконання робіт та запобіганню виникнення проблем технічного характеру, що пов’язані з подальшою експлуатацією та обслуговуванням автомобільної дороги, доцільно залучити до виконання робіт по поточному середньому ремонту автомобільної дороги попереднього підрядника - ПП «САМ-ЛЕВ».
Проте, за результатами аналізу правильності заповнення форм документів установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 Наказу № 490, у пункті 14 форми повідомлення про намір укласти договір («Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі») не зазначив посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі саме з учасником ПП «САМ-ЛЕВ», з яким Замовник уклав договір від 24.12.2019 року № 46 за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 5 частини 2 статті 35 Закону.
Слід зазначити, що аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою по предмету: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» Замовником з ПП «САМ-ЛЕВ» укладено договір на закупівлю послуг від 27.11.2018 року № 106 на суму 6 994 261,00 гривень (інформація розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2018-09-26-001929-c).
Відповідно до наданих Замовником пояснень та доданих до них копій документів встановлено, що предметом виконання за договором на закупівлю послуг від 24.12.2019 року № 46, укладеним за результатами проведення даної переговорної процедури закупівель, крім закупівель додаткового переліку послуг (на суму 450 269,40 грн), передбачено закупівлю залишкових обсягів послуг (на суму 1 692 945,53 грн), виконання яких вже було предметом по договору на закупівлю послуг від 27.11.2018 року № 106.
Зважаючи на вищевикладене, Замовник безпідставно застосував переговорну процедуру закупівлі, чим порушив вимоги пункту 5 частини 2 статті 35 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 4 статті 35 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Крім того, в наданому 11.05.2021 року через електронну систему закупівель поясненні Замовником не зазначено перелік кваліфікаційних критеріїв, які встановлювались до учасника ПП «САМ-ЛЕВ», тому питання щодо визначення Замовником під час проведення переговорів кваліфікаційних критеріїв до учасників переговорів, переліку документів, що підтверджують відповідність встановленим критеріям та відповідність переможця установленим критеріям дослідити немає можливості.
Період усунення порушень:
20.05.2021 16:53 - 04.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.05.2021 16:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Поточного середнього ремонту автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-12-001414-c) пояснюємо наступне.
Враховуючи надані роз’яснення до висновку, щодо зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору, за яким Замовник самостійно має вжити заходи щодо розірвання договору, згідно процедури визначеної самим договором та діючим законодавством.
Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, як Замовником, надіслано Приватному підприємству "САМ-ЛЕВ", як Підряднику, повідомлення про розірвання договору підряду про закупівлю робіт з будівництва, лист від 27.05.2021р. № 1085/01-09/21, у відповідності до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
До наданих пояснень надаємо копії:
- лист від 25.05.2021р. № 1085/01-09/21.
Дата публікації звіту:
27.05.2021 15:25
Запити/Пояснення
Номер:
dc9f3a1f25e94a5d914580339eff2d2a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.05.2021 13:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-12-12-001414-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Так, відповідно до частини 1 статті 40 Закону № 922 визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону № 922 передбачено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Так, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) зазначено, що «У листопаді 2018 року департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської облдержадміністрації було проведено процедуру відкритих торгів по «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район». Переможцем з виконання послуг по закупівлі було визначено Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ» та укладено з ними договір підряду № 106 від 27.11.2018 року на суму 6 994 261,00 гривень, відповідно до якого надавалися послуги з поточний середній ремонт зазначених ділянок дороги. Дослідивши умови служби та фактичний стан дороги, розглянувши проектні рішення та порівнявши їх з необхідними обсягами робіт, комісія запропонувала внести зміни в проектну документацію. При цьому такі роботи технічно та економічно пов’язані з головним (первинним) договором. Дані роботи не були передбачені в початковому проекті. Їх виконання зумовлене необхідністю збереження в подальшому фізико-механічних властивостей покриття і продовження терміну експлуатації автомобільної дороги.
З огляду на те, що Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ» виконує роботи за головним (первинним) договором і його техніка дислокована на об’єкті та виконуються роботи по капітальному ремонту дорожнього покриття, передбачені кошторисною документацією та враховуючи те, що додаткові роботи є технологічно пов’язаними з основними видами робіт, їх необхідно виконувати однією підрядною організацією…
...Проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» було відкориговано з врахуванням додаткових робіт та зміною нормативних документів СОУ, ДБН та ДСТУ чинних на даний час, яким оновлені стандарти з ціноутворення в дорожній галузі.
За результатами розгляду документації по «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район», було отримано позитивну експертну оцінку №191209-7/ЕО від 11.12.2019 року. Відкоригований проект є продовженням робіт та становить невід’ємну частину від первісного проекту».
Отже, з метою документального підтвердження виду та обсягу додаткових робіт, прошу надати їх перелік відповідно до початкового проекту по даному предмету закупівлі (Зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, Локальні кошториси на будівельні роботи) та перелік - відповідно до робочого проекту на додаткові роботи, який пройшов чергову експертизу (Зведені кошторисні розрахунки вартості об’єкта будівництва, Локальні кошториси на будівельні роботи), а також, копію листа щодо позитивної експертної оцінки № 191209-7/ЕО від 11.12.2019 року .
Крім того, поясніть чи перевірялись Замовником відповідність пропозиції переможця технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмета закупівлі, якщо так, то надайте підтвердження такої перевірки з наданням копій розрахунку пропозиції ПП «САМ-ЛЕВ», яка подана Замовнику (договірна ціна з усіма розрахунками, які є її складовими).
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону № 922, замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Отже, поясніть чи вимагалось Замовником подання ПП «САМ-ЛЕВ» документального підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Якщо так, то надайте документи, що підтверджують встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, з наданням копії поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника ПП «САМ-ЛЕВ», якому Замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування вищевказаної переговорної процедури закупівель.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9192a50dd00b404e9e92f7f8d100c15a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
11.05.2021 17:17
Опис:
На Ваш запит в межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-12-12-001414-c) повідомляємо, що Замовником здійснювалася перевірка відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям.
Додатки:
1. Відповідність кваліфікаційним критеріям – 92 ст.
2. Експертна оцінка №191209-7/ЕО – 1 ст.
3. Лист генерального проектувальника – 2 ст.
4. Договірна ціна – 23 ст.
5. Проектна документація
Номер:
62c49c37d41d4cb190d8d6c008ea8532
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.05.2021 18:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-12-12-001414-c) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
1. Так, відповідно до частини 1 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі - Закон) визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону, замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до частини 1 статті 35 Закону визначено, що замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону.
Поряд з тим, відповідно частини 3 статті 16 Закону визначено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Враховуючи викладене, надайте документи (протоколи переговорів, листи, запрошення на переговори, тощо), що підтверджують встановлення Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) вимог до учасника переговорів та встановлення переліку документів, що підтверджують відповідність установленим вимогам з наданням копії поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання).
2. В повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, що здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю».
Слід зазначити, що предметом даної закупівлі є поточний середній ремонт, тобто, послуги, а не товари, як зазначено в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури.
Крім того, вказана умова застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: «Виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, що здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю», відсутня в частині другої статті 35 Закону.
Враховуючи вище викладене, поясніть на підставі якого пункту частини другої статті 35 Закону Замовником прийнято рішення застосування переговорної процедури закупівлі з наданням відповідного документального підтвердження, а саме: протокол засідання тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування даної процедури закупівлі.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d5dae73dc4db462a9ea2344747187e72
Назва:
Інформація на запит
Дата опублікування:
20.05.2021 15:06
Опис:
На Ваш запит про надання інформації у межах проведення моніторингу закупівлі послуг з Поточного середнього ремонту автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район (інформацію про закупівлю опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-12-001414-c) пояснюємо слідуюче.
У листопаді 2018 року департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської облдержадміністрації було проведено процедуру відкритих торгів по «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район». Переможцем з виконання послуг по закупівлі було визначено Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ» та укладено з ними договір підряду № 106 від 27.11.2018 року на суму 6 994 261,00 гривень, відповідно до якого надавалися послуги з поточний середній ремонт зазначених ділянок дороги. Дослідивши умови служби та фактичний стан дороги, розглянувши проектні рішення та порівнявши їх з необхідними обсягами робіт, комісія запропонувала внести зміни в проектну документацію, а саме: - Розробка ґрунту в траншеях та котлованах екскаваторами місткістю ковша 0,5 м3 з навантаженням на автомобілі-самоскиди, група ґрунту 2 – 2400 м3; - Перевезення ґрунту до 5 км – 3840 т; - Планування площ механізованим способом, група ґрунту 2 - 10000 м2; - Улаштування підстильних та вирiвнювальних шарів основи з піщано-гравійної суміші, жорстви [на одній половині проїжджої частини при систематичному русі транспорту на другій] - 300 м3; - та інше. При цьому такі роботи технічно та економічно пов’язані з головним (первинним) договором. Дані роботи не були передбачені в початковому проекті. Їх виконання зумовлене необхідністю збереження в подальшому фізико-механічних властивостей покриття і продовження терміну експлуатації автомобільної дороги. З огляду на те, що Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ» виконує роботи за головним (первинним) договором і його техніка дислокована на об’єкті та виконуються роботи по капітальному ремонту дорожнього покриття, передбачені кошторисною документацією та враховуючи те, що додаткові роботи є технологічно пов’язаними з основними видами робіт, їх необхідно виконувати однією підрядною організацією. Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ» під час наданні послуг по «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» зарекомендувало себе, як добросовісний виконавець з необхідним обладнанням та з працівниками відповідної кваліфікації. З метою дотримання технології, якості виконання робіт та запобіганню виникнення проблем технічного характеру, що пов’язані з подальшою експлуатацією та обслуговуванням автомобільної дороги доцільно залучити до виконання робіт по поточний середній ремонт автомобільної дороги попереднього підрядника - Приватне підприємство «САМ-ЛЕВ». Крім того, при здачі об'єкта в експлуатацію, відповідальність за якісне наданих послуг буде нести один підрядник, що дасть можливість уникнути спірних ситуацій та забезпечити визначений гарантійний термін експлуатації об'єкта в цілому, після завершення ремонтних робіт. Керуючись п.5 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», прийнято рішення здійснити додаткову закупівлю у попереднього підрядника за переговорною процедурою закупівлі з метою забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями та послугами, через те, що заміна попереднього виконавця робіт може призвести до несумісності та виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією об’єкту. Проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» було відкориговано з врахуванням додаткових робіт та зміною нормативних документів СОУ, ДБН та ДСТУ чинних на даний час, яким оновлені стандарти з ціноутворення в дорожній галузі. За результатами розгляду документації по «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район», було отримано позитивну експертну оцінку №191209-7/ЕО від 11.12.2019 року. Відкоригований проект є продовженням робіт та становить невід’ємну частину від первісного проекту.
На підставі вищевикладеного, тендерним комітетом Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації, було прийняте рішення про проведення переговорів, щодо можливості виконання послуг по об’єкту: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги О180502 Демидівка - Калинівка на ділянці км 0+000 - км 3+000, Демидівський район» з Приватним підприємством «САМ-ЛЕВ».
В повідомленні про намір укласти договір в електронній системі під час застосування переговорної процедури Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, що здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю».
Крім того, вказана умова застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: «Виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, що здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю», відсутня в частині другій статті 35 Закону.
Крім того, хочу зазначити, що електронна система змінювалась приводилась у відповідність до змін до законодавства. В обгрунтуванні до проведення переговорної процедури та в протоколах тендерного комітету зазначено п.5 ч. 2 ст. 36 та зазначено – потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням
До наданих пояснень надаємо копії:
- Протокол № 186 від 12.12.2019 року;
- лист №2035/01-09/19 від 12.12.2019 року;
- Протокол переговорів від 12.12.2019 року;
- Протокол № 186/1 від 12.12.2019 року.
Номер:
4dda8dd701174395bc3f3f926ce1acd6
Назва:
запит за роз'ясненням
Дата опублікування:
25.05.2021 11:32
Опис:
Щодо зобов’язання здійснити заходи з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення, щодо вищевказаного зобов’язання, враховуючи наступне.
Згідно з частиною 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Статтею 651ЦК України визначено підстави для зміни або розірвання договору. Зокрема, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі», останній визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад та є спеціальним законом, що регулює порядок укладення договорів про закупівлю для забезпечення потреб держави та територіальних громад. Статтею 37 Закону України "Про публічні закупівлі" в редакції чинній на момент укладення спірного договору не визначено підстав для розірвання договору про закупівлю.
Зважаючи на те, що ініціювання припинення договірних відносин відбувається виключно за волею сторін або за рішенням суду та, беручи до уваги, що роботи за договором виконуються й у Замовника відсутні претензії щодо їх неналежного виконання, просимо вказати на чітку норму Закону, яка регулює та передбачає припинення діючих договірних господарських відносин у разі виявлення порушень проведення процедури закупівлі та шляхи виконання вказаного зобов’язання.
Окрім того, звертаємо увагу, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі є актом індивідуальної дії, що видається суб’єктом владних повноважень, а відтак повинен відповідати ряду вимог до такого документу.
Як вже неодноразово встановлено Верховним Судом, та, що вчергове не враховано органом державного фінансового контролю, даний висновок обмежився лише вказівкою на невідповідність норми. При цьому, зазначивши у висновку про необхідність «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», орган державного фінансового контролю не конкретизував, яких саме заходів має вжити замовник, не визначив способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід ужити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення замовником чинного законодавства.
Номер:
c8e38f83bf4946d28b930e150fdb754c
Назва:
Відповідь щодо надання роз’яснення
Дата опублікування:
25.05.2021 15:11
Опис:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – Управління) за результатами моніторингу встановлено порушення законодавства у сфері закупівель, що відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, форма якого затверджена наказом Державної аудиторської служби України від 08.09.2020 року № 552 (далі – Наказ № 552), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01.10.2020 року за № 958/35241.
Щодо усунення виявлених порушень та вжиття заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 24.12.2019 року № 46 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, роз’яснюємо наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Наказу № 552 встановлено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 розділу ІІ висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - Висновок) має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Також, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначено, що у Висновку обов’язково зазначається, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 24.12.2019 року № 46 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Слід відмітити, що Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє торги.
Крім того, відповідно до позиції Верховного Суду, в пункті 49 постанови від 24.09.2020 по справі № 240/9464/19, зазначено інформацію наступного змісту: «Відповідно до вимог абзацу 3 частини першої статті 31 Закону (в редакції чинній до 19.04.2020 року), неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, є підставою для відміни торгів».
Дана норма кореспондується із пунктом 2 частини першої статті 32 Закону у нинішній редакції, відповідно до якої замовник відміняє торги, зокрема в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Іншого способу усунення цього порушення приписами Закону не передбачено.
Відповідно до частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 203 Цивільного Кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам суспільства, його моральним засадам.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 4 Цивільного Кодексу України актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України.
В той же час, частиною 2 статті 202 Господарського кодексу України визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, та встановлені в ході проведення моніторингу порушення законодавства у сфері закупівель, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 24.12.2019 року № 46 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Отже, Управлінням повністю дотримано вимоги розділу ІІІ Наказу № 552 щодо заповнення констатуючої частини форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та чітко зазначено, які заходи необхідно вжити Позивачу, як того вимагає пункт 5 частини 7 статтті 8 Закону.