-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання
Завершена
3 470 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 300.00 UAH
мін. крок: 0% або 300.00 UAH
Номер:
c93d9a36b1f840acad8b6d0fac3dea40
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-06-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.02.2020 00:00
Період моніторингу:
06.02.2020 13:56 - 28.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.02.2020 №27
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 06.02.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 06.02.2020 № 27
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2019-12-12-004772-b 12.12.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення статті 28 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідності тендерних пропозицій вимогам тендерної документації.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Управління поліції охорони в Xарківській області» (далі - Замовник) від 12.12.2019 №203; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «СТО «АВТОШОП» (далі – учасник-переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2020 року.
В xоді моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у Додатку 4 до тендерної документації передбачено перевірку достовірності інформації, поданої Учасником в складі тендерної пропозиції, зокрема, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, представниками Замовника може бути здійснено виїзд за адресою СТО Учасника у м. Харкові для проведення огляду наявного обладнання, що є порушенням вимог абзацу четвертого частини п’ятої статті 28 Закону
Також, в ході моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що на порушення пункту першого розділу третього тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника -переможця використовуються персональні дані Созикіна М.В., Долгополова С.В. та Гузя І.О., проте листи-згоди на обробку наявних персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» відсутні.
Крім того встановлено, що на порушення пункту другого розділу п’ятого тендерної документації учасником – переможцем не завантажено, протягом одного дня з дня проведення електронного аукціону, заповнену форму «Специфікація послуг» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення.xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону та заповнену форму «Специфікація товару» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення.xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону.
На підставі вищевикладеного та відповідно вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу третього частини першої статті 31 Закону в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, Замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
06.02.2020 17:28 - 21.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
06.02.2020 17:28
Оскарження висновку в суді
Опис:
19.02.2020 Управлінням поліції охорони в Харківській області до Харківського окружного адміністративного суду подана позовна заява щодо визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу № UA-M-2020-02-06-000004, складеного Північно-східним офісом ДАСУ по процедурі закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання (оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2019-12-12-004772-b).
Дата публікації:
20.02.2020 15:30
Запити/Пояснення
Номер:
45aaddea73e648f4b118fb799f3901c4
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
12.02.2020 12:22
Опис:
06.02.2020 представниками Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України в електронній системі закупівель був оприлюднений висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2020-02-06-000004 (далі – Висновок), а саме, процедури відкритих торгів на закупівлю Управлінням поліції охорони в Харківській області (далі скорочено – Управління, Замовник) послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання (код за ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання), згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі № UA-2019-12-12-004772-b, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – Процедура закупівлі).
Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
У зв'язку з цим, вивчивши інформацію про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі, яка зазначена у Висновку, на виконання вимог абзацу другого частини восьмої статті 71 Закону, вважаємо за необхідне подати на Вашу адресу такі свої заперечення щодо безпідставності і необґрунтованості Висновку та звернути Вашу увагу на наступне.
1. Щодо невідповідності тендерної документації вимогам статті 28 Закону.
В пункті першому констатуючої частини Висновку вказано, що «Замовником у Додатку 4 до тендерної документації передбачено перевірку достовірності інформації, поданої Учасником в складі тендерної пропозиції, зокрема, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, представниками Замовника може бути здійснено виїзд за адресою СТО Учасника у м. Харкові для проведення огляду наявного обладнання, що є порушенням вимог абзацу четвертого частини п’ятої статті 28 Закону».
Відповідно до норм пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Вимоги щодо складання тендерної документації визначені статтею 22 Закону. При цьому, абзацем першим частини третьої вказаної статті Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
В свою чергу, частиною сьомою статті 28 Закону визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Таким чином, з метою захисту своїх прав у спосіб передбачений Законом, Замовником була встановлена в Додатку № 4 до тендерної документації наступна умова: «З метою перевірки достовірності інформації, поданої Учасником в складі тендерної пропозиції, зокрема, щодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, представниками Замовника може бути здійснено виїзд за адресою СТО Учасника у м. Харкові для проведення огляду наявного обладнання. При цьому, Учасник повинен гарантувати безперешкодний доступ представників Замовника до приміщення СТО Учасника. У разі виявлення невідповідності фактичного обладнання СТО інформації, поданої Учасником в складі тендерної пропозиції, або вчинення Учасником будь-яких дій з метою перешкоджання здійсненню представниками Замовника огляду, тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена.»
Аналогічна умова, встановлена Замовником в частині другій розділу V тендерної документації.
Частиною п’ятою статті 28 Закону (про порушення вимог якої йдеться у Висновку) встановлено порядок розгляду тендерних пропозицій Замовником у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону, тобто, якщо очікувана вартість закупівлі товарів або послуг перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро.
Згідно абзацу другого частини четвертої статті 10 Закону, курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2019-12-12-004772-b було оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 12.12.2019, згідно з яким очікувана вартість предмета закупівлі склала 3 470 000,00 грн.
Станом на 12.12.2019 офіційний курс НБУ складав 2614,0927 грн. за 100 євро, тобто, 3 476 743,29 грн. за 133 000 євро. Таким чином, очікувана вартість закупівлі в євро станом на 12.12.2019 склала: 3 470 000,00 (грн.) / 26,140927 (грн. за 1 євро) = 132 742,041 (євро).
ВИСНОВОК: Враховуючи, що очікувана вартість закупівлі не перевищувала суму еквівалентну 133 тисячам євро, застосування норми частини п’ятої статті 28 Закону до вказаної процедури відкритих торгів є неправильним і безпідставним.
2. Щодо відсутності листів-згод на обробку наявних персональних даних у тендерній пропозиції учасника ТОВ «СТО «АВТОШОП».
В пункті першому констатуючої частини Висновку вказано, що «в ході моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що на порушення пункту першого розділу третього тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника -переможця використовуються персональні дані Созикіна М.В., Долгополова С.В. та Гузя І.О., проте листи-згоди на обробку наявних персональних даних, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» відсутні.»
Відповідно до норм пункту 30 частини першої статті 1 Закону, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (далі – ТД).
Відповідно до п. 1.1. частини першої розділу ІІІ Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді до кінцевого строку подання тендерних пропозицій шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено Замовником) та завантаження файлів в електронну систему закупівель у вигляді кольорових сканкопій документів, що підтверджують відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, вимогам згідно зі статтею 17 Закону, а також додатково вимагаються замовником, перелік яких наведений Додатку № 4 до ТД.
Згідно з пунктом п’ятим Додатку № 4 до тендерної документації, учасник повинен надати Лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, підписаний посадовою особою учасника уповноваженою на підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю, форма якого наведена у Додатку № 7 до цієї ТД.
Відповідно до статті 13 Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «СТО «АВТОШОП», копія якого надана в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТО «АВТОШОП», виключне право без довіреності укладати договори, передбачені чинним законодавством України має директор цього Товариства.
Відповідно до наказу від 29.11.2019 № 45-к та Протоколу Загальних зборів учасників ТОВ «СТО «АВТОШОП» від 29.11.2019 № 1, копії яких надані в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТО «АВТОШОП», директором Товариства з обмеженою відповідальністю «СТО «АВТОШОП» є Гузь Ігор Анатолійович.
Відповідно до інформації від 26.12.2019 вих. 12-26/43, поданої в складі тендерної пропозиції ТОВ «СТО «АВТОШОП», уповноваженою посадовою особою ТОВ «СТО «АВТОШОП» підписувати документи тендерної пропозиції та представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі є директор Гузь Ігор Анатолійович.
При цьому, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТО «АВТОШОП» наявний Лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, підписаний посадовою особою учасника уповноваженою на підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю, форма якого наведена у Додатку № 7 до цієї ТД, а саме директором ТОВ «СТО «АВТОШОП» Гузем Ігорем Анатолійовичем, що в повній мірі відповідає вимогам тендерної документації.
Жодних вимог щодо надання персональних даних або будь-яких листів від інших осіб тендерна документація не містила.
ВИСНОВОК: Учасник ТОВ «СТО «АВТОШОП» виконав вимоги тендерної документації у цій частині і правові підстави для відхилення його тендерної пропозиції у Замовника відсутні.
3. Щодо незавантаження в електронну систему документу переможцем торгів.
В пункті першому констатуючої частини Висновку вказано, що «на порушення пункту другого розділу п’ятого тендерної документації учасником – переможцем не завантажено, протягом одного дня з дня проведення електронного аукціону, заповнену форму «Специфікація послуг» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення.xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону та заповнену форму «Специфікація товару» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення.xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону. На підставі вищевикладеного та відповідно вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.»
Відповідно до вимог п. 2 розділу V Тендерної документації «Переможець торгів у строк не пізніше одного робочого дня з дня проведення електронного аукціону (дискваліфікації учасника, який запропонував найнижчу ціну), повинен завантажити в Систему заповнену форму «Специфікація послуг» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення .xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону (розрядність знаків в ціні не повинна перевищувати двох знаків після коми). Переможець торгів у строк не пізніше одного робочого дня з дня проведення електронного аукціону (дискваліфікації учасника, який запропонував найнижчу ціну), повинен завантажити в Систему заповнену форму «Специфікація товару» (Додаток № 3 до ТД) у форматі розширення .xls., приведену у відповідність до результатів проведеного електронного аукціону (розрядність знаків в ціні не повинна перевищувати двох знаків після коми). Вартість жодної з позицій не може дорівнювати 0,00 грн.»
Після проведення електронного аукціону ТОВ «СТО «АВТОШОП» не була виконана зазначена вимога тендерної документації, при цьому у Замовника були відсутні законні підстави для визнання тендерної пропозиції ТОВ «СТО «АВТОШОП» такою, що не відповідає вимогам тендерної документації виходячи з наступного.
Відповідно до п. 30 частини першої статті 1 Закону, тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини, яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
У відповідності до норм п. 13 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – до 13.01.2020 до 12.00. При цьому всі документи, які подаються учасниками (переможцем) після закінчення зазначеного строку вже не є частиною тендерної пропозиції.
Таким чином, незавантаження учасником ТОВ «СТО «АВТОШОП» в електронну систему закупівель вищевказаного документу після закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій не дає Замовнику законних підстав для визнання тендерної пропозиції такою, що не відповідає умовам тендерної документації.
При цьому, стаття 30 Закону містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, жодну з яких неможливо застосувати у даному випадку.
Також, звертаємо Вашу увагу на те, що рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 623-р/пк-пз від 11.01.2020 (на скаргу № UA-2019-11-12-003079-b.а5) по аналогічному питанню скаржнику ТОВ «ОПТА СІД ТРЕЙД» було відмовлено у задоволенні його скарги.
ВИСНОВОК: Правові підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СТО «АВТОШОП», передбачені статтею 30 Замовника, у Замовника відсутні.
Таким чином, Управління поліції охорони в Харківській області вважає, що під час проведення процедури закупівлі послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання (код за ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання), згідно з оголошенням про проведення процедури закупівлі № UA-2019-12-12-004772-b, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, не було допущено порушень жодних вимог Закону України «Про публічні закупівлі» і висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-M-2020-02-06-000004, оприлюднений в електронній системі закупівель 06.02.2020, складений без урахування викладених вище обставин та правових норм.
На підставі викладеного вище, просимо Північно-східний офіс Державної аудиторської служби України розглянути ці обгрунтовані заперечення до Висновку та повідомити про результати їх розгляду Управління поліції охорони в Харківській області у порядку та строки встановлені Законом