• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кури бройлери заморожені 1 категорії; чверть куряча заморожена; філе куряче заморожене

Джерело фінансування : кошти місцевого бюджету

Завершена

1 649 025.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 649.03 UAH
Номер: 70c08c017ce64476a3efa7e9842ccd99
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-17-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 17.09.2020 19:30 - 09.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.09.2020 № 190 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 16.09.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 17.09.2020 № 190 Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 4 UA-2019-12-09-002227-c 09.12.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій, встановлено порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткову угоду від 26.03.2020 року № 1, до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» редакція до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління освіти, культури і туризму Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області (далі – Управління освіти Дергачівської РДА, Замовник) на 2019 рік та додаток до нього, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 09.12.2019, тендерну пропозицію ТОВ «ХАЗАР» ЛТД (далі - учасник-переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.12.2019, протокол розгляду тендерних пропозицій від 08.01.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 08.01.2020, договір від 20.01.2020 № 10у, додаткові угоди від 26.03.2020 № 1 та від 03.08.2020 № 2, пояснення Управління освіти Дергачівської РДА від 23.09.2020 № 1654, лист ТОВ «ХАЗАР» ЛТД від 10.03.2020 б/н, біржова довідка про кон`юнктуру ринку товарів Товарної біржи «УРТБ» б/д № 21/02/20/01 станом на січень 2020 року. Моніторингом питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ХАЗАР» ЛТД не відповідає вимогам тендерної документації в частині не підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Так, на виконання підпункту 2.а) пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (с. 5 «ТД упр кури.doc»), учасники процедури повинні надати довідку визначеної форми про «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» в якій необхідно відобразити інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі. Однак, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ХАЗАР» ЛТД «Інформація у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі» від 20.12.2019 № б/н (с. 1 файлу «Хазар ч.2.pdf») за підписом генерального директора Омарова Ш.А. не містить інформації про керівника та головного бухгалтера Учасника без яких здійснення обігу предмету закупівлі не виявляється можливим. В той же час, на виконання підпункту 2.г) пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасником надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій квартал 2019 року, підписаний генеральним директором та головним бухгалтером ТОВ «ХАЗАР» ЛТД. На підставі вищевикладеного, відповідно до пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ХАЗАР» ЛТД та визначив його переможцем процедури закупівлі. Моніторингом питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «ХАЗАР» ЛТД від від 20.01.2020 № 10у на суму 1 647 990,00 гривень (далі – Договір). Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до додаткової угоди від 26.03.2020 року № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю виміру товару (кілограм) на: кури бройлери заморожені 1 категорії, на філе куряче заморожене, що підлягають постачанню, які склали – 64,74 гривень за кілограм, 109,92 грн за кілограм відповідно, а також зменшено кількість товарів - кури бройлери заморожені 1 категорії до 15 766,57 кілограмів, філе куряче заморожене до 2 807,86 кілограмів. Відповідно до наданих Замовником в ході моніторингу копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «ХАЗАР» ЛТД від 10.03.2020 б/н щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступним додатком: біржовою довідкою про кон`юнктуру ринку товарів Товарної біржі «УРТБ» б/д № 21/02/20/01. Так, інформація зазначена в біржовій довідці Товарної біржі «УРТБ» б/д № 21/02/20/01 (с. 2-5 «додатки.pdf») відображає дані щодо рівня товарних цін, що склалися на ринку станом на січень 2020 року, та не містить даних про коливання цін за березень 2020 року які були необхідні для укладання додаткової угоди до договору від 26.03.2020 № 1. Таким чином, вищезазначена біржова довідка за січень 2020 року, видана Товарною біржою «УРТБ» не підтверджує коливання цін на курей бройлерів заморожених 1 категорії та на філе куряче заморожене на ринку в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додаткової угоди № 1 до Договору (з 20.01.2020 року по 26.03.2020 року), чим в свою чергу укладання додаткової угоди від 26.03.2020 року № 1 до Договору, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону та п. 3.4 Розділу ІІІ договору від 20.01.2020 № 10у.
Період усунення порушень: 02.10.2020 15:52 - 20.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 02.10.2020 15:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень Управління освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області (далі - Замовник), керуючись ч.8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції до 19.04.2020 р. (далі – Закон), повідомляє наступну інформацію щодо Висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України, оприлюдненого 02.10.2020 р. за результатами здійснення моніторингу закупівлі (UA-M-2020-09-17-000031), предметом якої був товар за кодом ДК 021:2015 -15110000-2 М’ясо (Кури бройлери заморожені 1 категорії; чверть куряча заморожена; філе куряче заморожене), ідентифікатор закупівлі UA-2019-12-09-002227-c (далі - Висновок). Висновком встановлено порушення, які, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України, мали місце під час визначення переможця процедури закупівлі, а також подальшого виконання укладеного договору про закупівлю. 1. Зокрема, у Висновку стверджується про виявлення такого порушення, як порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), а саме в п. 1 Висновку наведено наступну інформацію: «Моніторингом питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «ХАЗАР» ЛТД не відповідає вимогам тендерної документації в частині не підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Так, на виконання підпункту 2.а) пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації (с. 5 «ТД упр кури.doc»), учасники процедури повинні надати довідку визначеної форми про «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» в якій необхідно відобразити інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі. Однак, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ХАЗАР» ЛТД «Інформація у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі» від 20.12.2019 № б/н (с. 1 файлу «Хазар ч.2.pdf») за підписом генерального директора Омарова Ш.А. не містить інформації про керівника та головного бухгалтера Учасника без яких здійснення обігу предмету закупівлі не виявляється можливим. В той же час, на виконання підпункту 2.г) пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасником надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій квартал 2019 року, підписаний генеральним директором та головним бухгалтером ТОВ «ХАЗАР» ЛТД. На підставі вищевикладеного, відповідно до пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ХАЗАР» ЛТД та визначив його переможцем процедури закупівлі.» Замовник не погоджується з наведеними вище твердженнями та висновками Північно-східного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України, та, у зв’язку з цим, повідомляє наступне. Відповідно до вимог, визначених ч.ч. 1-3 ст. 16 Закону, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно зі ст. 16 Закону кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Відповідно до вимог, визначених п. 2) ч. 2 ст. 22 Закону, Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Наведені вище норми Закону закріплюють право Замовника не тільки обирати (визначати) та встановлювати види кваліфікаційних критеріїв, а й самостійно встановлювати спосіб підтвердження кожного з таких кваліфікаційних критеріїв, що також є правом виключно Замовника. Закон наголошує на тому, що реалізація зазначених вище прав Замовника здійснюється шляхом оприлюднення Тендерної документації, яка містить вичерпний перелік інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. Згідно з п. п. а). п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» ч. 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» Розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» Тендерної документації на закупівлю за ідентифікатором UA-2019-12-09-002227-c (далі - Закупівля), Замовником, в якості способу підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», встановлено вимогу надання учасниками інформації у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі (згідно із п. 4.3. Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним Наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки, від 17.04.2006, № 298/227 та Класифікатором професій ДК 003:2010), а саме: про наявність водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних, вантажників і двох комплектувальників товарів. Кількість окремо водіїв автотранспортного засобу, окремо експедиторів транспортних і окремо вантажників повинна дорівнювати повідомленій Учасником кількості одиниць спеціалізованого автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі. Враховуючи зазначене вище, Замовником вимагалось від учасників процедури закупівлі підтвердити наявність виключно водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних, вантажників і двох комплектувальників товарів. При цьому, враховуючи вимоги п. п. а). п. 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» ч. 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» Розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» Тендерної документації на Закупівлю, мінімальною кількістю водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних та вантажників є кількість 4 (чотири) одиниці за кожною професією. Учасником процедури закупівлі ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД, якого було визначено переможцем за результатами проведення Закупівлі (далі - Учасник), у складі тендерної пропозиції надано «Інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі» від 20.12.2019 р. реєс. № б/н (с. 1 файлу «Хазар ч.2.pdf»), в якій Учасником надано інформацію про водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних та вантажників у кількості 4 (чотири) одиниці за кожною професією, а також про двох комплектувальників товарів. Оскільки Замовником в Тендерній документації на Закупівлю не вимагалось від учасників підтвердження наявності керівника та головного бухгалтера, в т.ч. не вимагалось надання інформації про таких співробітників у формі таблиці, передбаченої умовами п. п. а). п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» ч. 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» Розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» Тендерної документації на Закупівлю, Замовник не тільки не мав законного права відхилити Учасника за ненадання інформації щодо керівника та головного бухгалтера, а й не мав законного права взагалі розглядати питання наявності чи відсутності у Учасника працівників за іншими професіями, ніж вимагалось умовами Тендерної документації. Також згідно з п. п. г). п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» ч. 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» Розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» Тендерної документації на Закупівлю, Замовником, в якості способу підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», встановлено вимогу надання учасниками податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій квартал 2019 року, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про вказаних в таблиці п. “а)” працівників. Вищезазначене вказує на те, що Замовником не встановлювалась вимога щодо надання учасниками інформації про осіб, які підписали податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, у складі інформації, передбаченої п. п. а). п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» ч. 5 «Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, установленi статтею 17 Закону» Розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» Тендерної документації на Закупівлю. Також необхідно наголосити на тому, що саме податковий розрахунок має містити дані про вказаних учасником працівників (водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних, вантажників і двох комплектувальників товарів), а не навпаки. Учасником у складі тендерної пропозиції надано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій квартал 2019 року (с.с. 58-63 файлу «Хазар ч.2.pdf»), який містить дані про вказаних в «Інформації у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі» від 20.12.2019 р. реєс. № б/н, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам Тендерної документації Замовника. Враховуючи все зазначене вище, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД повністю підтверджує відповідність встановленому Замовником під час здійснення Закупівлі кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а документи, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, відповідають встановленому Замовником способу підтвердження відповідності учасників вказаному кваліфікаційному критерію. Таким чином, Замовник повідомляє про неможливість усунення порушення в частині не відхилення замовником тендерної пропозиції, у зв’язку з відсутністю факту наявності такого порушення. 2. Також у Висновку стверджується про виявлення такого порушення, як порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод), та в п. 2 Висновку наведено наступну інформацію: «За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткову угоду від 26.03.2020 року № 1, до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.» П. 3 Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У зв’язку з наведеним, Замовник повідомляє наступну інформацію. Відповідно до вимог, визначених ч. 1 ст. 36 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до вимог, визначених ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до вимог, визначених ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до вимог, визначених ст. 180 Господарського кодексу України, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Відповідно до вимог, визначених ч. 4 ст. 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті. Між Управлінням освіти, культури і туризму Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області та ТОВ ФІРМА «ХАЗАР» ЛТД (далі разом - Сторони) за результатом здійснення Закупівлі було укладено Договір про закупівлю товарів за державні кошти № 10у від 20.01.2020 р. В подальшому, за згодою Сторін, та у відповідності до вимог чинного законодавства України, Сторонами було укладено Додаткову угоду № 1 від 26.03.2020 р., якою було внесено зміни до Договору в частині зміни ціни за одиницю товару у відповідності до вимог ч. 4 ст. 36 Закону. При цьому необхідно також зазначити, що виконання зобов’язання, зазначеного в п. 3 Висновку, щодо розірвання Додаткової угоди від 26.03.2020 року № 1 до Договору, призведе до зміни ціни за одиницю товару, який є предметом Договору. Але, відповідно до наведених вище норм чинного законодавства України, зміна ціни за одиницю товару є істотною умовою договору про закупівлю, укладеного за результатами здійснення публічних закупівель у відповідності до Закону, та, керуючись нормами чинного законодавства, може змінюватись виключно на підставі ч. 4 ст. 36 Закону. Також необхідно зазначити, що перелік підстав зміни істотних умов договору, наведений в ч. 4 ст. 36 Закону, є повним та виключним, та не містить такої підстави, як зміна ціни за одиницю товару (чи скасування внесених раніше змін/укладених додаткових угод тощо) в якості усунення порушень, встановлених під час здійснення моніторингу закупівель, або в якості виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи вимоги ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв’язку з чим Замовник не має можливості виконати вимоги Висновку, оскільки при цьому буде здійснено порушення вимог Закону. Таким чином, Замовник повідомляє про неможливість усунення порушення в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод), оскільки відсутній законодавчо визначений законний механізм виконання зобов’язання щодо розірвання додаткової угоди без порушення вимог Закону. При цьому також повідомляємо, що з метою припинення та усунення можливого порушення вимог Закону, з метою дотримання вимог чинного законодавства України, Сторонами за їх згодою було укладено Додаткову угоду № 3 від 08.10.2020 р., якою було змінено ціни Договору на такі, що діяли в період до укладення Додаткової угоди № 1. Таким чином, на виконання вимог Північно-східного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України, встановлених висновком про результати моніторингу закупівлі від 02 жовтня 2020 року, Замовником здійснено всі можливі законні дії щодо усунення можливого порушення вимог Закону.
Дата публікації звіту: 09.10.2020 14:35

Запити/Пояснення