• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Сир сичужний від 50% жирності та сир кисломолочний від 9% жирності

Завершена

2 009 231.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 047.00 UAH
Номер: 54f2830abc1544b5b25217563257bb2a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-20-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.01.2020 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 20.01.2020 15:48 - 11.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.01.2020 № 3 Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 20.01.2020 №3 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2019-12-09-001448-b 09.12.2019 Дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 50) 519-20-18, zomenko2708@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього – порушень не встановлено. Крім того, установлено, що договір містить можливість застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, що не передбачено для договорів, які укладаються за результатами відкритих торгів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2020 рік Управління освіти Шосткинської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 09.12.2020 №5, тендерні пропозиції фізичної особи підприємця Пономаренко Вікторії Олександрівни (далі – ФОП Пономаренко В.О.), фізичної особи підприємця Стрельцова Юрія Олександровича (далі – ФОП Стрельцов Ю.О.), протоколи засідань тендерного комітету від 26.12.2019 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 26.12.2019, договір від 15.01.2020 № 3-2020/19, додаткова угода від 15.01.2020 №1. За результатами моніторингу установлено, що пунктом 10.1 проекту договору (додаток 5 до тендерної документації Замовника) передбачено, що відповідно до статті 631 Цивільного кодексу України сторони встановлюють, що умови цього договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання, що є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим, оскільки необхідно враховувати, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважати при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також ураховувати особливості, визначені Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю. Крім того, Замовником у додатку 3 до тендерної документації не визначено спосіб документального підтвердження переможцем торгів інформації про відповідність вимогам частини другої статті 17 Закону, що є порушенням пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону. Аналізом тендерної пропозиції учасника ФОП Стрельцов Ю.О. установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасником не надано довідку щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів, що не відповідає вимогам пункту 8 таблиці «Інші документи (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» додатку 3 до тендерної документації Замовника; для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасником надано договір про закупівлю товару від 15.04.2019 №12, у пункті 1.1 якого визначено, що додаток 1 (Специфікація) є його невід’ємною частиною, при цьому у складі тендерної пропозиції зазначений додаток не надано, що не відповідає пункту 3 таблиці у розділі 1 додатку 2 тендерної документації Замовника. Крім того, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції документів (декларацій виробників) ФОП Стрельцов Ю.О. не є виробником предмета закупівлі (сиру сичужного від 50% жирності та сиру кисломолочного від 9% жирності) та пропонує до постачання продукцію, виробниками якої є ТОВ «Лубенський молочний завод» та ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза». Водночас, ФОП Стрельцов Ю.О. у складі тендерної пропозиції не надано сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі (сирів), видані цим виробникам (надано сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, виданий ФОП Стрельцову Ю.О., стосовно послуг складування, зберігання та послуг щодо холодильного зберігання, що не є предметом закупівлі), чим не дотримано вимоги пункту 3.6 розділу 3 тендерної документації Замовника. Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Стрельцов Ю.О. як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, та уклав з ним договір від 15.01.2020 № 3-2020 на суму 1 994 900,00 гривень. Крім того, зазначений договір містить можливість застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, що не передбачено для договорів, які укладаються за результатами відкритих торгів. При цьому, ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких під час моніторингу спрацював автоматичний індикатор ризику (RISK 2-17-2п) не підтверджено.
Період усунення порушень: 06.02.2020 17:16 - 21.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 06.02.2020 17:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку. Щодо зауваження «…Замовником у додатку 3 до тендерної документації не визначено спосіб документального підтвердження переможцем торгів інформації про відповідність вимогам частини другої статті 17 Закону…». В Додатку 3 до тендерної документації визначено «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6 частини першої та частини другої ст. 17 Закону. У відповідності до ст. 14 Закону всі документи надаються в електронному вигляді шляхом підвантаження відповідних файлів в електронній системі закупівель. Інформація підвантажується у вигляді кольорових скан-копій, виготовлених з відповідних документів». Щодо зауваження «… ФОП Стрельцова Ю.О. установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасником не надано довідку щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів, що не відповідає вимогам…». В період розгляду тендерної пропозиції від учасника надійшов лист про наявність в нього довідки №12 від 16.12.2019 щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів. В зв’язку з технічними неполадками в роботі системи на підприємстві даний лист не було підкріплено до електронної системи. Учасником ФОП Стрельцовим Ю.О. буде долучено даний лист до тендерної пропозиції. Щодо зауваження «… ФОП Стрельцов Ю.О. установлено її невідповідність вимогам тендерної документації: а саме для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору учасником надано договір про закупівлю товару від 15.04.2019 №12 у пункті 1.1 якого визначено, що додаток 1 (спеціфікація) є його невідє’мною частиною, при цьому у складі тендерної пропозиції зазаначений додаток не надано…». Відповідно до п.3 статті 16 Учасник надав копію аналогічного договору №12 від 15.04.2019р., який на період розгляду тендерних пропозицій мав Додаток 1 (спеціфікацію), але його помилково недовантажено до тендерної документації в електронну систему. Учасником ФОП Стрельцовим Ю.О. буде долучено даний лист до тендерної пропозиції. Щодо зауваження «…ФОП Стрельцов Ю.О. у складі тендерної пропозиції не надано сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів …». В п.3.6 тендерної документації Учасник повинен надати Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 4161-2003. Цей сертифікат посвідчує систему обігу харчових продуктів стосовно послуг щодо складування та зберігання предмету закупівлі, який надається фізичним та юридичним особам, що гарантує безпечність постачання швидкопсувних харчових продуктів. У складі тендерної пропозиції учасника наявний сертифікат ДП «Сумистандартметрологія» виданий ФОП Стрельцову Ю.О. на дотримання вимог ДСТУ 4161-2003, що відповідає тендерній документації «Сир сичужний від 50% жирності та сир кисломолочний від 9% жирності» №5 від 09.12.2019р. Щодо зауваження «…пунктом 10.1 проекту договору (додаток 5 до тендерної документації Замовника) передбачено, що відповідно до статті 631 Цивільного кодексу України сторони встановлюють, що умови цього договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання…». В проект договору даний пункт було включено помилково. Враховуючи, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (ч.4 ст.36 Закону «Про публічні закупівлі») даний пункт має місце в договорі, але слід зазначити, що після підписання договору з переможцем закупівлі він не застосований. Також між Замовником та Постачальником укладено додаткову угоду до договору № 3-2020 від 15.01.2020 про викладення п.10.1 договору в новій редакції.
Дата публікації звіту: 11.02.2020 14:47