-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ЄЗС ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (ультразвуковий офтальмологічний сканер)
Завершена
550 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
a82000933241483487893c6fbfcbffce
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-12-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.12.2019 00:00
Період моніторингу:
11.12.2019 14:45 - 03.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.12.2019 № 48-од
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у
Волинській області
від 11.12.2019 № 48-од
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-12-05-003367-b від 05.12.2019. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту третього частини другої статті 35 Закону.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану) закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2019 року.
Предметом моніторингу закупівлі були питання: дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану) закупівель на 2019 рік, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для обрання та застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту третього частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток до річного плану) закупівель комунального підприємства «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення закупівлі; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 05.12.2019 (далі – Повідомлення), рішення тендерного комітету від 05.12.2019 №173, відповідь Замовника від 19.12.2019 на запит про надання пояснень, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 18.12.2019 №389.
За результатами моніторингу закупівель встановлено, що Замовник в пункті 13 «Умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону» та у пункті 14 «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» Повідомлення визначив умову для застосування переговорної процедури згідно з пунктом третім частини другої статті 35 Закону.
Відповідно до частини третьої статті 35 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579, затверджена, зокрема, форма повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, зокрема, умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі (посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі).
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, процедура закупівлі застосована Замовником на підставі пункту третього частини другої статті 35 Закону «нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, яка унеможливлює дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури».
На веб-порталі Уповноваженого органу Замовником розміщене наступне обгрунтування застосування переговорної процедури: «Існує нагальна потреба у закупівлі ультразвукового офтальмологічного сканера, для проведення оперативних втручань пацієнтам стаціонару. Апарат яким користувалися не придатний для подальшого застосування, у зв’язку з надходженням додаткового фінансування лише у грудні 2019 року та завершення бюджетного року проведення закупівлі відкритих торгів по термінах передбачених Законом України № 922-VIІІ «Про публічні закупівлі» можливі в січні 2020 року».
На веб-порталі Уповноваженого органу містяться, зокрема, наступні документи:
- рішення тендерного комітету від 05.12.2019 №173 про визначення переможця по предмету закупівлі ЄЗС ДК 021:2015:33120000-7 — Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання, в якому міститься, зокрема, інформація, зазначена в обґрунтуванні застосування переговорної процедури та інформація щодо визначення переможцем процедури закупівлі, відповідно до якого переможцем процедури закупівлі визнано Фізичну особу – підприємця Калайтана Ігора Леонтійовича;
- повідомлення від 05.12.2019 про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури з Фізичною особою – підприємцем Калайтаном Ігорем Леонтійовичем.
Відповідно до пункту 11 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368 (надалі – Порядок) остаточне рішення щодо визначення рівня надзвичайної ситуації з подальшим відображенням його у даних статистики, зокрема, у разі відсутності відомостей у повному обсязі стосовно розвитку надзвичайної ситуації, приймає ДСНС з урахуванням експертного висновку (за наявності) регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
В ході проведення моніторингу, 16.12.2019 направлено запит Замовнику про надання пояснень та документального підтвердження підстав застосування переговорної процедури.
Замовник не надав відповідних документів, які підтверджують, зокрема, наявність надзвичайної ситуації та необхідність ліквідації її наслідків, а отже не обґрунтував та документально не підтвердив наявність підстав застосування переговорної процедури за умови нагальної потреби при здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам (застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури).
Враховуючи викладене вище, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність проведення закупівлі саме за переговорною процедурою та наявність підстав для проведення вказаного виду процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту третього частини другої статті 35 Закону.
Період усунення порушень:
26.12.2019 16:11 - 10.01.2020 00:00
Дата публікації висновку:
26.12.2019 16:11
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку
Дата публікації звіту:
31.12.2019 10:46
Запити/Пояснення
Номер:
8b4ca990913c4ff9bc87d261722b4fd9
Назва:
Запит замовнику на надання пояснення
Дата опублікування:
16.12.2019 15:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.12.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (ультразвуковий офтальмологічний сканер) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-12-05-003367-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п'ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень із таких питань.
1. Чому Замовником проведено переговорну процедуру закупівлі системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (ультразвуковий офтальмологічний сканер) з підстав пункту 3 частини 2 статті 35 Закону, а саме: нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних потреб, тоді, як обов’язковою умовою для застосування вказаної підстави є дії пов'язані з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам?
2. Якими документами підтверджується умова застосування переговорної процедури?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене його документальне підтвердження.