-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування (послуги з харчування для дошкільних закладів освіти м. Дніпра)
КЗО ДНЗ № 310
Завершена
1 432 692.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 163.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 163.46 UAH
Номер:
2f3ab69dc26b430fb89eac3b30b93bf0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-13-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.01.2020 00:00
Період моніторингу:
17.01.2020 18:19 - 08.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
16.01.2020 № 16
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 16.01.2020 № 16
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
14 UA-2019-12-04-004109-b
04.12.2019
Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 40506248) Дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю - порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 13 частини другої статті 22.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення закупівлі, річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Замовника, затверджену уповноваженою особою 04.12.2019, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Контракт Продрезерв 5», повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2019, договір від 08.01.2020 №310С.
Моніторингом установлено, що відповідно до інформації, викладеної в електронній системі закупівель, 05.12.2019 та 09.12.2019 від учасників торгів надійшли звернення щодо внесення змін до тендерної документації, на які 10.12.2019 Замовником у визначені статтею 23 Закону терміни надано роз’яснення та оприлюднено відповідь та тендерну документацію із змінами.
Отже, ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення тендерної документації менше ніж за 15 днів до встановленого в оголошенні кінцевого строку подання тендерних пропозицій (автоматичний індикатор ризиків RISK1-13_2) не підтверджена.
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації в пункті 1 розділу IV. «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не зазначено дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до п. 2 Наказу «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), у Формі оголошення про проведення відкритих торгів не передбачено автоматичного заповнення електронною системою закупівель рядка 13 «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій». Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не дотримано вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом установлено, що відповідно до інформації, викладеної в електронній системі закупівель, Замовник в п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вимагає від учасника документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2017 рік та не менше одного договору, що виконано за 2018 рік із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування. Тобто, учасники зобов’язані подати не менше одного аналогічного договору, окремо, за останні два бюджетні періоди (2017 та 2018 рік).
Проте, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» в складі тендерної пропозиції завантажено аналогічний договір за 2017 роки разом із Специфікацією, але відсутні додатки з передачі приміщень та технологічного обладнання харчоблоків шкіл, які також є невід’ємною частиною договору.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5», визначеного переможцем торгів, не відповідала умовам тендерної документації.
В порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону та п. 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник не відхилив тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Період усунення порушень:
07.02.2020 12:39 - 22.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
07.02.2020 12:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про надання пояснень:
Щодо проведення моніторингу закупівлі послуг код згідно ДК 021:2015 – 55320000-9 — Послуги з організації харчування (послуги з харчування для дошкільних закладів освіти м. Дніпра) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-12-04-004109-b):
1. Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації в пункті 1 розділу IV. «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не зазначено дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до п. 2 Наказу «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), у Формі оголошення про проведення відкритих торгів не передбачено автоматичного заповнення електронною системою закупівель рядка 13 «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій». Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не дотримано вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Відповідь
Щодо даного порушення хочемо зауважити, що у розділі IV тендерної документації Замовника зазначено:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу – зазначається в електронній системі закупівель.
Строк подання тендерних пропозицій визначений з урахуванням положень частини 4 статті 10 Закону. Отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.
Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.
В пункті 13 оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2019-12-04-004109-b зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій учасниками закупівлі –19 грудня 2019 23:00 Дане оголошення оприлюднено в системі публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-04-004109-b/print/open/pdf. Щодо порядку формування оголошення про проведення відкритих торгів хочемо зауважити, що поля зазначені в оголошенні заповнюються уповноваженими особами на здійснення закупівель в тому числі і кінцевий строк подачі тендерних пропозицій, електронна система публічних закупівель “Prozorro” не може сформувати оголошення про проведення відкритих торгів без заповненого поля – «кінцевий строк подачі тендерних пропозицій». Оголошення про проведення відкритих торів ID: UA-2019-12-04-004109-b сформовано системою автоматично.
Відповідно до пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 490 від 22.03.2016 Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель формою оголошення про проведення відкритих торгів затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. У разі необхідності замовник може зазначити додаткову інформацію про закупівлю, якщо заповнить необов’язкові поля, передбачені системою.
Після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій є обов’язковим полем для заповнення.
Тобто тендерна документація Замовника містить строк подачі тендерних пропозицій з посиланням на оголошення про проведення відкритих торгів, яке в свою чергу містить кінцевий строк подачі тендерних пропозицій 19 грудня 2019 23:00.
2. Моніторингом установлено, що відповідно до інформації, викладеної в електронній системі закупівель, Замовник в п. 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вимагає від учасника документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2017 рік та не менше одного договору, що виконано за 2018 рік із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування. Тобто, учасники зобов’язані подати не менше одного аналогічного договору, окремо, за останні два бюджетні періоди (2017 та 2018 рік). Проте, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» в складі тендерної пропозиції завантажено аналогічний договір за 2017 роки разом із Специфікацією, але відсутні додатки з передачі приміщень та технологічного обладнання харчоблоків шкіл, які також є невід’ємною частиною договору. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5», визначеного переможцем торгів, не відповідала умовам тендерної документації. В порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону та п. 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник не відхилив тендерну пропозицію як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідь
Замовником в тендерній документації в п. 5 розділу ІІІ зазначено –«Не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2017 рік та не менше одного договору, що виконано за 2018 рік із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування. Тобто, учасники зобов’язані подати не менше одного аналогічного договору, окремо, за останні два бюджетні періоди (2017 та 2018 рік).»
Учасником-переможцем закупівлі на підтвердження виконання договору, а саме за 2017 рік, надано договір № 2 від 21.03.2017 року з Департаментом гуманітарної політики та замовником даної закупівлі. В тендерній документації замовник конкретизував, що саме «аналогічні договори мають бути надані від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із аналогічними договорами на підтвердження їх виконання учасники зобов’язані надати акти про наданні послуги (виконані роботи), та копії документів, що підтверджують здійснення оплати за надані послуги із банківських установ. В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначених договорів, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань. Договори повинні бути подані. При цьому, аналогічні договори повинні містити інформацію про предмет закупівлі, який відповідає по своїй суті предмету закупівлі та істотні умови, що є характерними згідно законодавства для такого роду договорів;».
Переможцем надано аналогічний договір№ 2 від 21.03.2017 року, який відповідає вимогам Замовника, надані всі додаткові угоди, які мають відношення до зміни істотних умов даного договору також підтверджено виконання договору актами про надані послуги та копіями документів, що підтверджують здійснення оплати за надані послуги із банківських установ. Зазначена в висновку інформація щодо структури, періодичності, строки надання та основними умовами надання послуг не визначена в наданому аналогічному договорі, як додатки до договору, а є основними умовами, які наведені в договорі.
Крім того замовник не вимагає надання інформації, що міститься в відкритих джерелах, так наданий аналогічний договір оприлюднений Замовником закупівлі на порталі https://prozorro.gov.ua/ за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-21-001643-a.
Департамент не погоджується з висновком Східного офісу Держаудитслужби щодо закупівлі ДК 021:2015 55320000-9 «Послуги з організації харчування (послуги з харчування для дошкільних закладів освіти м. Дніпра)» UA-2019-12-04-004109-bу зв’язку з тим, що вказані у висновку невідповідності щодо оформлення тендерної документації не впливають на можливість учасників щодо подання тендерних пропозицій, участі в торгах та визначення переможця закупівлі і тендерна пропозиція учасника-переможця відповідає вимогам тендерної документації та не потребує відхилення відповідно до вимог п. 4 частини 1 ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі». Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради висновок буде оскаржено в судовому порядку. Інформацію щодо позовання до суду буде надана додатково після подання позовної заяви.
Дата публікації звіту:
13.02.2020 11:53