• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко рідке від 2,5% жирності (пакет)(літр)

Завершена

3 385 078.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 926.00 UAH
Номер: 6fa3952b3e024b1e8ace7d33e6fa82e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-20-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.01.2020 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 20.01.2020 15:55 - 11.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.01.2020 № 3 Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 20.01.2020 №3 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2019-12-04-000449-a 04.12.2019 Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 50) 519-20-18, zomenko2708@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено відхилення тендерної пропозиції ФОП Новіков Д.В. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 30 Закону, що суперечить принципам здійснення закупівлі, визначених у статті 3 Закону, а також порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону при розгляді тендерної пропозиції ФОП Стрельцова Ю.О. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього, – порушень не встановлено. Крім того, установлено, що договір містить можливість застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, що не передбачено для договорів, які укладаються за результатами відкритих торгів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2020 рік Управління освіти Шосткинської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 04.12.2019 (протокол №2), тендерні пропозиції фізичної особи підприємця Пономаренко Вікторії Олександрівни (далі – ФОП Пономаренко В.О.), фізичної особи підприємця Новікова Дмитра Вікторовича (далі – ФОП Новікова Д.В.), фізичної особи підприємця Стрельцова Юрія Олександровича (далі – ФОП Стрельцов Ю.О.), протоколи засідань тендерного комітету від 21.12.2019, повідомлення про намір укласти договір від 21.12.2019, договір від 10.01.2020 № 1-2020, додаткову угоду від 17.01.2020 № 1. За результатами моніторингу установлено, що пунктом 10.1 проекту договору (додаток 5 до тендерної документації Замовника) передбачено, що відповідно до статті 631 Цивільного кодексу України сторони встановлюють, що умови цього договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання, що є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим, оскільки необхідно враховувати, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважати при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також ураховувати особливості, визначені Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю. Крім того, Замовником у додатку 3 до тендерної документації не визначено спосіб документального підтвердження переможцем торгів інформації про відповідність вимогам частини другої статті 17 Закону, що є порушенням пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону. За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 21.12.2019 б/н Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Новікова Д.В. через невідповідність вимогам тендерної документації, а саме через те, що в технічному паспорті на власний автотранспорт цього учасника зазначено тип «спеціалізований вантажний фургон малотонажний - В», а не «спеціалізований вантажний фургон ізотермічний - В» або «спеціалізований вантажний фургон рефрижератор - В»; через невідповідність наданого сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів вимогам тендерної документації та через відсутність у пункті 18 Акту складеного Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин від 13.12.2019 №189 (далі – Акт від 13.12.2019 №189) позначок у одній із визначених граф. При цьому, тендерна документація Замовника не містила окремої вимоги щодо надання учасниками торгів технічного паспорту на автомобіль, в якому повинен бути вказаний конкретний тип транспортного засобу. Так, пунктом 1 таблиці у розділі 1 додатку 2 та пунктом 8 додатку 4 до тендерної документації, зокрема, визначено, що доставка предмета закупівлі має здійснюватися спеціалізованим транспортом тип автомобіля рефрижератор. Доставка продукції повинна проводитися спеціалізованим автотранспортом (або транспортом з холодильним обладнанням) згідно з правилами перевезення продовольчих продуктів. ФОП Новіков Д.В. у складі тендерної пропозиції надано довідку від 18.12.2019 №501, згідно якої він має у власності автомобіль марки «ГАЗЕЛЬ», державний номер ВМ 2384 ВІ (рефрижератор), технічний паспорт на цей автомобіль в якому зазначено тип: «спеціалізований вантажний фургон малотонажний - В», санітарний паспорт №23/143/255 на вказаний автомобіль, згідно з пунктом 3 якого призначенням транспорту є перевезення швидкопсувних продуктів. Отже, пропозиція ФОП Новіков Д.В. відповідає вимогам пункту 1 таблиці у розділі 1 додатку 2 та пункту 8 додатку 4 до тендерної документації Замовника. Пунктом 1 таблиці у розділі 1 додатку 2 тендерної документації Замовника, визначено, що учасник повинен надати копію акту (ів) складеного (их) за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти, виданих відповідним органом не більше як місячного терміну давнини на дату оприлюднення оголошення по проведення відкритих торгів. Разом з цим вимоги щодо наявності чи відсутності позначок у конкретних пунктах цього акту тендерна документація не містить. ФОП Новіков Д.В. у складі тендерної пропозиції надано копію Акту від 13.12.2019 №189, що відповідає вимогам пункту 1 таблиці у розділі 1 додатку 2 тендерної документації Замовника. Щодо невідповідності наданого ФОП Новіков Д.В. сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів вимогам тендерної документації слід зазначити, що відповідно до пункту 3.6 розділу 3 тендерної документації Замовника вимагалось надання учасниками торгів сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 4161-2003. Разом з цим, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, на запит про надання роз’яснення стосовно зазначеного пункту тендерної документації Замовник повідомив, що згідно Закону України № 771 «Про основні принципи та вимоги безпечності харчових продукції» учасник, який не є виробником харчових продуктів, повинен надати сертифікат НАССР на виробника продукції, яку планує поставляти. ФОП Новіков Д.В. у складі тендерної пропозиції надано сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно молочної продукції, виданий виробнику молока – ТДВ «Веселівський завод сухого знежиреного молока» про відповідність вимогам ДСТУ ISO 22000:2007, а також пояснення щодо надання цього сертифікату від 18.12.2019 №515, чим дотримано вимоги пункту 3.6 розділу 3 тендерної документації Замовника, оскільки в Україні вимоги щодо розробки та впровадження систем управління безпечністю харчової продукції за принципами НАССР задекларовані ДСТУ 4161-2003 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги» та ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга». Таким чином, Замовник відхилив тендерну пропозицію ФОП Новікова Д. В. за відсутності підстав, визначених у частині першій статті 30 Закону, що суперечить принципам здійснення закупівлі, визначених у статті 3 Закону. Аналізом тендерної пропозиції ФОП Стрельцова Ю.О. установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасником не надано довідку щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів, що не відповідає вимогам пункту 8 таблиці «Інші документи (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» додатку 3 до тендерної документації Замовника. Крім того, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції документів (декларацій виробників) ФОП Стрельцов Ю.О. не є виробником предмета закупівлі (молока) та пропонує до постачання продукцію, виробниками якої є ТОВ «Лубенський молочний завод» та ТОВ «Аданай». Водночас, ФОП Стрельцов Ю.О. у складі тендерної пропозиції не надано сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно предмета закупівлі (молока), видані цим виробникам (надано сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, виданий ФОП Стрельцову Ю.О., стосовно послуг складування, зберігання та послуг щодо холодильного зберігання, що не є предметом закупівлі), чим не дотримано вимоги пункту 3.6 розділу 3 тендерної документації Замовника. Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Стрельцова Ю.О. як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, та уклав з ним договір від 10.01.2020 № 1-2020 на суму 3 095 000,00 гривень. Крім того, установлено, що договір містить можливість застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, що не передбачено для договорів, які укладаються за результатами відкритих торгів.
Період усунення порушень: 06.02.2020 17:17 - 21.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 06.02.2020 17:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку. Щодо зауваження «…Замовником у додатку 3 до тендерної документації не визначено спосіб документального підтвердження переможцем торгів інформації про відповідність вимогам частини другої статті 17 Закону…». В Додатку 3 до тендерної документації визначено «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6 частини першої та частини другої ст. 17 Закону. У відповідності до ст. 14 Закону всі документи надаються в електронному вигляді шляхом підвантаження відповідних файлів в електронній системі закупівель. Інформація підвантажується у вигляді кольорових скан-копій, виготовлених з відповідних документів». Щодо зауваження «…відхилив тендерну пропозицію ФОП Новікова Д.В. через невідповідність вимогам тендерної документації, а саме через те, що в технічному паспорті на власний автотранспорт цього учасника зазначено тип «спеціалізований вантажний фургон малотонажний - В», а не «спеціалізований вантажний фургон ізотермічний - В» або «спеціалізований вантажний фургон рефрижератор - В». В тендерній документації визначено, що для забезпечення якісного та безпечного харчування в закладах, підпорядкованих управлінню освіти Шосткинської міської ради, доставка предмету закупівлі має здійснюватися спеціалізованим транспортним засобом тип автомобіля рефрижератор. Фургон рефрижератор – тип транспортного засоби, обладнанний холодильним обладнанням для перевезення заморожених і швидкопсувних продуктів, що вимагають максимально надійної термоізоляції від зовнішнього середовища. Встановлення до транспортного засобу рефрижератор позначає внести зміни в конструкцію транспортного засобу. Згідно ст. 32 Закону України «Про дорожній рух» переобладнання транспортних засобів, тобто зміна призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України. Переобладнання транспортних засобів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2010 № 607 визначено, що перереєстрація транспортного засобу, що переобладнаний, проводиться територіальним органом з надання сервісних послуг МВС. Учасником ФОП Новикова Д.В. у складі тендерної пропозиції надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу «Газель» ВМ 2384ВІ типу «Спеціалізований вантажний фургон малотоннажний-В» без позначок рефрижератор (або спеціалізований фургон ізотермічний), а в особливих відмітках відсутні дані щодо встановлення охолоджувальних установок тощо. Щодо зауваження «.. акту (ів) складеного (их) за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти, виданих відповідним органом не більше як місячного терміну давнини на дату оприлюднення оголошення по проведення відкритих торгів». Учасник надав акт №189 від 13.12.2019р., складений Головним управлінням Держспоживслужби в Сумськй області, де відсутній пункт 18 «Вимоги до запровадження процедур, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках» з відповідними позначками інспектування до нього. Отже, не зрозуміло чи розроблені Замовником постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Форма акту затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08 серпня 2019 року №447, він має бути суцільним і містити всю інформацію, що затверджена наказом. Щодо зауваження «…невідповідності наданого ФОП Новіков Д.В. сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів вимогам тендерної документації». В п.3.6 тендерної документації Учасник повинен надати Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 4161-2003. В період надання роз’яснень щодо тендерної документації з боку учасників не надходили зауваження щодо наявності в тендерній документації дискримінаційних вимог в частині надання Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 4161-2003. Учасником ФОП Новіков Д.В. наданий сертифікат про відповідність вимогам ДСТУ ISO 22000:2007, що не відповідає вимогам тендерної документації. Щодо зауваження «… ФОП Стрельцова Ю.О. установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме: учасником не надано довідку щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів, що не відповідає вимогам…». В період розгляду тендерної пропозиції від учасника надійшов лист про наявність в нього довідки №12 від 16.12.2019 щодо надання згоди застосовувати заходи з екологічної безпеки та захисту довкілля та запобігати утворенню (зменшувати обсяги утворення) відходів. В зв’язку з технічними неполадками в роботі системи на підприємстві даний лист не було підкріплено до електронної системи. Учасником ФОП Стрельцовим Ю.О. буде долучено даний лист до тендерної пропозиції. Щодо зауваження «…ФОП Стрельцов Ю.О. у складі тендерної пропозиції не надано сертифікати на систему управління безпечністю харчових продуктів …». В п.3.6 тендерної документації Учасник повинен надати Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 4161-2003. Цей сертифікат посвідчує систему обігу харчових продуктів стосовно послуг щодо складування та зберігання предмету закупівлі, який надається фізичним та юридичним особам, що гарантує безпечність постачання швидкопсувних харчових продуктів. У складі тендерної пропозиції учасника наявний сертифікат ДП «Сумистандартметрологія» виданий ФОП Стрельцову Ю.О. на дотримання вимог ДСТУ 4161-2003, що відповідає тендерної Документації № 2 від 04.12.2019 року. Щодо зауваження «…пунктом 10.1 проекту договору (додаток 5 до тендерної документації Замовника) передбачено, що відповідно до статті 631 Цивільного кодексу України сторони встановлюють, що умови цього договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання…». В проект договору даний пункт було включено помилково. Враховуючи, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (ч.4 ст.36 Закону «Про публічні закупівлі») даний пункт має місце в договорі, але слід зазначити, що після підписання договору з переможцем закупівлі він не застосований. Також між Замовником та Постачальником укладено додаткову угоду до договору № 1-2020 від 10.01.2020 про викладення п.10.1 договору в новій редакції.
Дата публікації звіту: 11.02.2020 13:33