-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (овочі, фрукти)
Завершена
911 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 822.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 1 822.00 UAH
Номер:
c1154dd87c1a4635a900a9fb6b41561d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-17-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.09.2020 00:00
Період моніторингу:
17.09.2020 19:36 - 09.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.09.2020 №190
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 16.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 17.09.2020 № 190
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
32 UA-2019-12-02-003891-b 02.12.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту другого частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди від 30.01.2020 №2, від 05.02.2020 №3, від 11.02.2020 №4, від 17.02.2020 №5, від 12.03.2020 №6, від 17.03.2020 №7, від 26.03.2020 №8, від 04.09.2020 №12, від 09.09.2020 №13, від 15.09.2020 №14, від 18.09.2020 №15 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 15.01.2020 № 4БС/20 на зміну ціни за одиницю товару в бік збільшення без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку.
За результатами моніторингу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткових угод від 30.01.2020 №2, від 05.02.2020 №3, від 11.02.2020 №4, від 17.02.2020 №5, від 12.03.2020 №6, від 17.03.2020 №7, від 26.03.2020 №8, від 04.09.2020 №12, від 09.09.2020 №13, від 15.09.2020 №14, від 18.09.2020 №15 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 15.01.2020 № 4БС/20, розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція до 19.04.2020) (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та вимог щодо усунення порушення під час тендеру, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Краснокутської районної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 20.12.2019 № 6-20/12, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Іліева Бісера Стефанова (далі – ФОП Іліев Бісер Стефанов), протокол розгляду тендерних пропозицій від 02.01.2020 № 12-02/01, повідомлення про намір укласти договір від 02.01.2020 року, відповідь на вимогу про усунення порушень від 10.01.2020 року, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 15.01.2020 № 4БС/20, додаткові угоди від 23.01.2020 №1, від 30.01.2020 №2, від 05.02.2020 №3, від 11.02.2020 №4, від 17.02.2020 №5, від 12.03.2020 №6, від 17.03.2020 №7, від 26.03.2020 №8, від 03.06.2020 №9, від 14.07.2020 №10, від 20.08.2020 №11, від 04.09.2020 №12, від 09.09.2020 №13, від 15.09.2020 №14, від 18.09.2020 №15, від 29.09.2020 №16.
В ході моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації учасник надає документи, передбачені в цій тендерній документації, в електронному вигляді (сканованому в кольоровому вигляді з оригіналів у форматі PortableDocumentFormat, далі – pdf).
Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Іліева Бісера Стефанова більшість документів надано відсканованими в чорно-білому вигляді, а саме: виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, картка фізичної особи-платника податків, витяг з реєстру платників єдиного податку, паспорт з довідкою про реєстрацію місця проживання особи, особова медична книжка тощо., що є порушенням вимог тендерної документації, а саме пункту 1 розділу ІІІ.
Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Іліева Бісера Стефанова, визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю товарів за державні кошти від 15.01.2020 № 4БС/20 (далі – Договір) на суму 898 711,08 гривень.
В ході моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що відповідно до пункту другого частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Так, відповідно до додаткової угоди від 30.01.2020 №2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару на наступні товари: капуста – 7,50 гривень, буряк – 7,77 гривень, морква – 8,31 гривень, цибуля – 9,51 гривень, банани – 31,13 гривень.
Додатковою угодою від 05.02.2020 №3 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: буряк – 8,54 гривень, морква – 9,00 гривень, цибуля – 10,00 гривень, банани – 34,24 гривень.
Додатковою угодою від 11.02.2020 №4 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: буряк – 9,39 гривень, банани – 35,00 гривень.
Додатковою угодою від 17.02.2020 №5 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: буряк – 9,50 гривень.
Додатковою угодою від 12.03.2020 №6 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: цибуля – 11,00 гривень.
Додатковою угодою від 17.03.2020 №7 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: цибуля – 12,10 гривень.
Додатковою угодою від 26.03.2020 №8 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: цибуля – 13,00 гривень.
Додатковою угодою від 04.09.2020 №12 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: капуста – 8,00 гривень, морква – 9,90 гривень, огірки свіжі – 22,63 гривень, яблука – 20,75 гривень.
Додатковою угодою від 09.09.2020 №13 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: морква – 10,89 гривень, огірки свіжі – 24,89 гривень, яблука – 22,82 гривень.
Додатковою угодою від 15.09.2020 №14 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: морква – 11,97 гривень, огірки свіжі – 27,37 гривень, яблука – 25,00 гривень.
Додатковою угодою від 18.09.2020 №15 до Договору внесено зміни в частині підвищення ціни за одиницю товару на наступні товари: морква – 13,00 гривень, огірки свіжі – 29,00 гривень.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
В ході проведення моніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби було направлено запит Замовнику для надання пояснень від 18.09.2020 року з приводу збільшення ціни за одиницю товару. Відповідь на зазначений запит Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020).
Враховуючи вищевикладене та те що Замовником не надано в електронній системі закупівель жодного документу, яким би було підтверджено коливання ціни за одиницю товару, щодо товарів на які Замовник відповідно до вищезазначених додаткових угод змінював ціну у бік зростання, Замовником порушено вимоги пункту другого частини четвертої статті 36 Закону та пункту 3.4 розділу ІІІ Договору.
Період усунення порушень:
30.09.2020 20:01 - 16.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2020 20:01
Запити/Пояснення
Номер:
4ce1f1ce03134bc9bde881be0f26f076
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.09.2020 08:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Овочі, фрукти» (ДК 021:2015: 03220000-9 – Овочі, фрукти та горіхи) розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-12-02-003891-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Просимо надати пояснення з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надати документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.