• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (хліб пшеничний в/г, хліб житньо-пшеничний, булки, кекс з різними добавками (кулич))

потреба на 2020 рік

Завершена

743 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 715.00 UAH
Номер: 65357b4a6a2c4325b3aa5ab0aebe99ea
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-10-27-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.10.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 27.10.2020 18:24 - 18.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.10.2020 № 220 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 27.10.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27.10.2020 № 220 Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 14. UA-2019-12-02-000468-a 02.12.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За наслідками моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог пунктів першого та четвертого частини першої статті 30. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що замовником в порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткові угоди від 01.06.2020 № 1 та від 03.08.2020 № 2 до Договору на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання цін товарів на ринку. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, правомірності відхилення пропозицій учасників, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання додаткових угод до договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11.11.2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція до 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, правомірності відхилення пропозицій учасників, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік та додаток до нього; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Комунальної установи Панютинський психоневрологічний інтернат (далі – КУ Панютинський психоневрологічний інтернат, Замовник) від 02.12.2019 № 2-02.12.2019, тендерні пропозиції учасників ПрАТ «Павлоградхліб», ТДВ «САЛТІВСЬКИЙ ХЛІБЗАВОД», ТОВ «ЛЮБОТИНСЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД» та Фізичної особи-підприємця Чучкіної Ольги Петрівни (далі: ФОП Чучкіна О.П., учасник - переможець), протокол розкриття від 19.12.2019, протоколи засідання тендерного комітету Замовника б/д №№ 1-26.12.2019, 1-27.12.2019, 2-27.12.2019 та 2-28.12.2019, повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2019 року, договір від 16.01.2020 № 2, додаткові угоди від 01.06.2020 № 1, від 03.08.2020 № 2, пояснення КУ Панютинський психоневрологічний інтернат від 02.11.2020 розміщене в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro, лист ФОП Чучкіної О.П. від 25.05.2020 № б/н та від 27.07.2020 б/н, біржові довідки товарної біржі «УРТБ» від 10.01.2020 б/н, від 06.03.2020 б/н, від 06.04.2020 б/н, від 15.05.2020 б/н, від 22.05.2020 б/н, від 10.07.2020 та від 24.07.2020 року. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ФОП Чучкіна О.П. не відповідає кваліфікаційному критерію, установленим статтею 16 Закону. Так, пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпунктом 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлена вимога надання учасниками процедури закупівлі за встановленою формою Інформаційної довідки про наявність працівників (водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені для обігу предмету закупівлі, вказавши в довідці графу «Досвід роботи на останній посаді (роки)». Однак, учасником-переможцем ФОП Чучкіною О.П. на виконання зазначеної вимоги надано «Довідку, про наявність працівників відповідної кваліфікації» яка замість графи «Досвід роботи на останній посаді (роки)» містить графу «Досвід роботи на останньому місці роботи (роки)» (стор. 29 файлу Панютино_1.pdf), що є порушенням пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпункту 2.1 Додатку № 1 до тендерної документації. Відповідно до пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення вимог пунктів один та чотири частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП Чучкіної О.П., визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 16.01.2020 № 2. Аналізом дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником укладено договір з переможцем торгів ФОП Чучкіною О.П. від 16.01.2020 № 2 на суму 639 720,00 гривень (далі – Договір). Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до додаткової угоди від 01.06.2020 року № 1 до Договору, сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну на хліб пшеничний в/г, яка підвищилась з 17,80 грн за кілограм до 19,57 грн. за кілограм; підвищено, також, ціну на хліб житньо-пшеничний з 17,18 грн/кг до 18,88 грн/кг та збільшено ціну на булки з 65,00 грн/кг до 71,49 грн/кг, а також зменшено обсяг закупівлі хліба пшеничного в/г в кількості з 18 000 кг до 16 983,18 кг, та зменшено обсяг закупівлі хліба житньо-пшеничного в кількості з 17 000 кг до 16 028,25 кг та зменшено обсяг закупівлі булок в кількості з 300,00 кг до 277,66 кілограм. Додатковою угодою від 03.08.2020 року № 2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну на хліб пшеничний в/г, яка підвищилась з 19,57 грн за кілограм до 21,52 грн. за кілограм; а також зменшено обсяг закупівлі хліба пшеничного в/г в кількості з 16 983,18 кг до 16 327,04 кілограм. Замовником надано пояснення від 02.11.2020 через інформаційно-телекомунікаційну систему Prozorro, що укладання додаткових угод № 1 від 01.06.2020 та № 2 від 03.08.2020 здійснено на підставі звернень ФО-П Чучкіної О.П. з обґрунтуванням та документальним підтвердженням коливання ціни на ринку за одиницю товару. Згідно інформації, зазначеної в біржових довідках Товарної біржі «УРТБ» від 10.01.2020 про рівень цін станом на 10.01.2020, від 06.03.2020 про рівень цін станом на лютий 2020 року, від 06.04.2020 станом на березень 2020 року, від 15.05.2020 станом на квітень 2020 року, від 22.05.2020 станом на 22.05.2020, від 10.07.2020 станом на червень 2020 року та від 24.07.2020 станом на 24.07.2020 року, наведені дані відображають результати проведеного аналізу товарних цін на аналогічні товари, що склались у період з січня по липень 2020 року. Тобто, документ, який надає постачальник, має на меті підтвердити саме зміну (коливання) ціни на ринку, тобто містити інформацію про попередню ціну і про ціну станом на певну дату. З інформації в такому документі має випливати, що відбулося коливання ціни саме предмета закупівлі, тобто характеристики предмета договору мають збігатися з характеристиками предмета закупівлі в підтвердному документі. Таким чином, проаналізувавши зміст вказаних біржових довідок слід зазначити, що ними не підтверджується коливання ціни за одиницю товару на конкретну дату внесення змін, в залежності від його одиниці, як того вимагає Закон. Водночас, вищевказані біржові довідки Товарної біржі «УРТБ» є документами, що видані юридичною особою, яка не має повноважень на підтвердження коливання ціни товару на ринку одиницю товару. Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», ліквідовано Державну інспекцію з контролю за цінами та на Державну службу статистики покладено функції з моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку. У зв’язку з цим та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 31.10.2014 № 36767/1/1-14 органи державної статистки здійснюють моніторинг цін на продукти харчування та паливо. Таким чином, біржові довідки Товарної біржі «УРТБ» від 10.01.2020 про рівень цін станом на 10.01.2020, від 06.03.2020 про рівень цін станом на лютий 2020 року, від 06.04.2020 станом на березень 2020 року, від 15.05.2020 станом на квітень 2020 року, від 22.05.2020 станом на 22.05.2020, від 10.07.2020 станом на червень 2020 року та від 24.07.2020 станом на 24.07.2020 року не підтверджують коливання цін на хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку, на хліб житньо-пшеничний та булки на ринку в період між укладанням договору та додатковими угодами від 01.06.2020 № 1 та від 03.08.2020 №2 (з 16.01.2020 року по 03.08.2020 року) чим в свою чергу укладання вищевказаних додаткових угод, суперечить вимогам пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону та п.п. 7.2.2 Розділу 7 договору від 16.01.2020 № 2.
Період усунення порушень: 11.11.2020 16:51 - 26.11.2020 00:00
Дата публікації висновку: 11.11.2020 16:51

Оскарження висновку в суді

Опис: Повідомлення про оскарження в суді Висновку за результатами проведеного моніторингу закупівлі Північно-Східного офісу Держаудитслужби Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічна закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), передбачено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з скористатися правом щодо оскарження висновку до суду. Враховуючи викладене, Замовник у встановлені Законом строки - 25.11.2020 року звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом щодо визнання протиправним і скасування висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби за результатами проведеного моніторингу закупівлі UA-2019-12-02-000468-a «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (хліб пшеничний в/г, хліб житньо-пшеничний, булки, кекс з різними добавками (кулич)) (ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» в частині виявлених порушень та зобов`язань щодо усунення порушень. Єдиний унікальний номер справа №520/16846/2020; номер провадження П/520/20391/2020.
Дата публікації: 26.11.2020 10:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальна установа Панютинський психоневрологічний інтернат, керуючись положеннями абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 року (в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019, із змінами) надає заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2019-12-02-000468-a від 11 листопада 2020 року (далі – Висновок) щодо закупівлі «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (хліб пшеничний в/г, хліб житньо-пшеничний, булки, кекс з різними добавками (кулич)) (ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2019-12-02-000468-a). Висновок окремим файлом.
Дата публікації звіту: 18.11.2020 15:25

Запити/Пояснення